Zatiaľ nie je jasné, či v tuneli zlyhala technika alebo ľudia. Podľa informácií sa okolo 1:00 začali odstrelové práce v južnej rúre tunela Šibenik. Po uložení jednotlivých výbušnín však všetky nevybuchli. Nasledovali ďalšie práce, ktoré mali zabezpečiť odstrel prvej časti výbušnín. Ani druhý odstrel však nebol celkom úspešný. Nasledovalo odstraňovanie nahromadeného materiálu po výbuchoch, počas ktorého nastal nekontrolovaný výbuch.
Diaľničný tunel Šibenik sa nachádza v katastri obce Spišský Hrhov, jeho plánovaná dĺžka je 540 metrov. Stavbu začali v júni 2012, dokončiť ju mali v júli 2015.
Obnovenie prác na výstavbe diaľničného tunela povolil banský úrad ešte v ten deň podvečer. „V pondelok podvečer bola južná tunelová rúra vyčistená od všetkých výbušnín, ako aj od materiálu z odstrelu. Nešťastná udalosť neovplyvnila práce na ostatných stavebných objektoch, ktoré sa realizujú podľa plánu bez akéhokoľvek prerušenia,“ povedala Simona Tančáková, PR manažérka stavebnej spoločnosti Eurovia SK.
Diaľničný úsek stavia združenie spoločností Eurovia SK, Eurovia CS a Stavby mostov Slovakia. Výstavbu tunela dodávateľsky zabezpečuje spoločnosť Tubau. Trhacie práce zabezpečovala firma Austin Powder Slovakia.
Na diaľnici D1 je to už v poradí druhá tragédia v priebehu jedného roka, ku ktorej došlo pri výstavbe. Začiatkom novembra minulého roka totiž padla podporná konštrukcia mosta pri Iliašovciach na diaľnici Jánovce – Jablonov, na prvom úseku od Spišského Štvrtka po Levoču. Vtedy zahynuli štyria robotníci. Podľa posudku, který si nechala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť bola nesprávne navrhnutá podperná konštrukcia. Zabudlo sa totiž na stuženie podper pri pilieroch. „Prepojenie susedných podperných rámov bolo zaistené len závitovými tyčami bez diagonál,“ píše sa v posudku. Únosnosť podper bola podľa prepočtov dvakrát prekročená.