„Strata účinnosti ustanovenia vyhlášky, ktorou sa vydáva Mýtny poriadok, znamená stratu oprávnenia prevádzkovateľa vozidla využívať tranzitné úseky ciest bez palubnej jednotky. Pre využívanie tranzitných úsekov ciest od 1. októbra 2013 bude prevádzkovateľ vozidla povinný zaregistrovať sa do elektronického mýtneho systému a nainštalovať si vo vozidle palubnú jednotku,“ informoval Anton Bódis, manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll. Motoristi s povinnosťou platiť mýto na Slovensku môžu do konca septembra využívať štyri tranzitné úseky ciest v oboch smeroch so zakúpeným ticketom, a to Brodské/Břeclav – Bratislava, Čunovo/Rajka a opačne a Vyšný Komárnik/Barwinek – Milhosť/Tornyosnémeti a opačne.
Po zrušení tranzitných úsekov ciest môže prevádzkovateľ vozidla využívať vymedzené úseky ciest výlučne na základe uzavretia zmluvy o užívaní vymedzených úsekov ciest a zmluvy o poskytovaní palubnej jednotky.
Ministerstvo dopravy plánuje zrušiť ticketing v jeho súčasnej obsahovej podobe a zaviesť nový náhradný výber mýta vo vymedzených prípadoch. Vyplýva to z úpravy rezortnej vyhlášky, ktorou sa vydáva Mýtny poriadok, s účinnosťou 1. októbra tohto roka. S náhradným výberom mýta počíta aj návrh nového zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií s navrhovanou účinnosťou 1. januára 2014.
Ak nie je možné vypočítať mýto elektronicky alebo na základe elektronicky získaných údajov, správca výberu mýta, teda Národná diaľničná spoločnosť, vypočíta a vyberie mýto náhradným spôsobom na základe technických údajov vozidla s použitím príslušnej sadzby mýta pre danú kategóriu vozidla. Ak v dokladoch nebude uvedená emisná trieda vozidla, použije sa na výpočet mýta emisná trieda EURO 0.