logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Aramco a DHL Supply Chain oznamujú nový spoločný podnik na prevádzkovanie dodávateľského a...
  • Spoločnosť Dachser zaznamenala ďalší masívny rast Medzi hospodárskym rozmachom a normalizáciou...
  • Volkswagen Slovakia si vlani udržal solídne finančné výsledky Spoločnosť Volkswagen Slovakia...
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...

ROZHOVOR: O úspechu nerozhodujú len investície

7. apríla 2016
Rozhovory 0
4674
ROZHOVOR: O úspechu nerozhodujú len investície

V exkluzívnom interview sa Luc Arnouts, chief commercial officer Antwerp Port Authority, zamýšľa nad tým, čo je kľúčom pre konkurencieschopnosť tohto belgického prístavu.

Nedávno prístav Antverpy dosiahol dvojitý rekord, týkajúci sa manipulácie s nákladom. Ako si stojí v porovnaní s ostatnými európskymi prístavmi?
V roku 2015 sme dosiahli nový objem nákladnej dopravy, a to 208,42 milióna ton a v oblasti kontajnerovej prepravy sme prekročili dokonca 9 miliónov TEU (TEU je prepravná jednotka, ktorá je ekvivalentom jedného 20stopého kontajnera – pozn. red.). Pri kontajnerovej preprave tak došlo k 7,5% nárastu, čo znamená, že prístav Antverpy dosiahol v uplynulom roku najväčší nárast v celom regióne.
Dosiahnutie tohto výsledku nie je náhodné. Počas posledných desaťročí totiž došlo k masívnym investíciám do prístavu, a to nielen od nadnárodných spoločností, ale aj zo strany súkromných belgických spoločností, vedenia prístavu a zo strany flámskej vlády. Vďaka tomu sme sa stali najväčším integrovaným petrochemickým klastrom v Európe. Disponujeme vysoko špecializovanými terminálmi a skladmi s vysokou produktivitou a širokými logistickými službami, čo dohromady vytvára pevné spojenie s globálnymi dodávateľskými reťazcami. Prístav Antverpy je vďaka tomu najväčšou integrovanou námornou, logistickou a priemyselnou platformou v Európe.

Ako ste tento úspech vlastne dosiahli?
Okrem iného vďaka výhodnej geografickej polohe. Prístav je totiž výborne dostupný pre všetky veľké kontajnerové lode. Každý týždeň obslúžime niekoľko lodí s viac ako 10 000 TEU. V júli 2015 priplávala do prístavu najväčšia kontajnerová loď MSC Zoe, ktorá prepravovala náklad s objemom 19 224 TEU. Antverpy predstavujú popredný európsky prístav pre kontajnerovú dopravu z a do Ameriky, Afriky, Blízkeho a Stredného východu a indického subkontinentu. Prieskumy ukazujú, že naši zákazníci sú s nákladovou efektívnosťou a rýchlou manipuláciou so všetkými druhmi nákladu a vysokou kvalitou služieb veľmi spokojní.
Antverpy kombinujú svoju strategickú vnútrozemskú a centrálnu polohu s rozsiahlou sieťou do zvyšku Európy. V neposlednom rade ponúkame transparentné dodávateľské reťazce a hladké colné postupy. Náš systém – System Community (APC) – centralizuje všetky elektronické systémy pre štandardizovanú výmenu dát medzi všetkými aktérmi reťazca. Sme presvedčení, že spolupráca prístavu so všetkými zúčastnenými stranami spolu s kombináciou námornej a priemyselnej logistiky je to, čo z Antverp robí vedúci prístav v Európe.

V súčasnej dobe existuje určitá nestálosť v oblasti kontajnerových aliancií. Ako jej prístav Antverpy čelí?
Hľadíme do budúcnosti s dôverou a spoliehame na naše silné stránky. Sme si tiež vedomí rýchlych zmien v medzinárodných dodávateľských reťazcoch. To je dôvod, prečo prístav Antverpy investuje do novej výrobnej kapacity a ešte lepšej dostupnosti prístavu. V apríli tohto roku bude slávnostne otvorený nový zámok Kieldrecht na ľavom brehu rieky Šelda. Manažment prístavu po dlhej dobe začal s prípravou nového veľkého prílivového doku, a to aj na ľavom brehu. Na rozvojovú oblasť bolo vyčlenených asi 1000 hektárov.
Samozrejme sa venujeme našim zákazníkom každý deň. Napríklad 18. februára priplávala do nášho prístavu loď Eleonora Maersk s prepravnou kapacitou 15 500 TEU. Táto loď sa vzhľadom k oneskoreniu pri prieplave Suezom rozhodla nezastaviť v Tangeri a Southamptone a prišla priamo do Antverp. Loď má ponor 15,65 metra, čím vytvorila náš nový rekord. Dokazuje to, že sme dôveryhodným partnerom zákazníkov, ktorí sa na nás môžu vo všetkom spoľahnúť.

Aký význam má prístav Antverpy pre strednú a východnú Európu? Ako je na ne napojený?
Stredná a východná Európa sú dôležitými logistickými a výrobnými oblasťami pre celý prístav Antverpy a jeho okolie. Naším cieľom je vytvoriť vynikajúce spojenie do týchto príťažlivých ekonomických centier. V minulom roku sme kládli veľký dôraz na nové a lepšie železničné spojenie práve do niekoľkých krajín strednej a východnej Európy. A to sa začína vyplácať, pretože budeme schopní vytvoriť vyššiu frekvenciu niektorých služieb a naštartovať novú železničnú prepravu do Českej republiky.
Aby sme vyšli zákazníkom v ústrety, vyvinuli sme v prístave nové platformy, ktoré ponúkajú väčšiu transparentnosť a prehľadnosť všetkých služieb medzi prístavom a miestami v európskom vnútrozemí.

Čo je kľúčom k tomu, aby prístav v Antverpách aj naďalej zostal konkurencieschopným?
Musíme sa odlíšiť od konkurencie na svetovom trhu. Spoločnosti musia mať možnosť obrátiť sa na čo najlepšie dodávateľské reťazce a tak dostať náklad do konečného cieľa. Spoľahlivosť, kvalita, udržateľnosť, flexibilita, celkové náklady a dodacie lehoty sú kľúčovými ukazovateľmi výkonnosti pre dodávateľské reťazce. Prístav Antverpy ponúka integrovaný dodávateľský reťazec na vysokej úrovni. Vďaka najväčšiemu integrovanému petrochemickému klastru v Európe a rozsiahlym skladovacím kapacitám investujeme do rýchlych spojov a inteligentnej logistiky. Máme za to, že toto je naša vstupenka do budúcnosti.
Okrem technológií sú nemenej dôležití aj ľudia, ktorí u nás pracujú. Sme presvedčení, že práve ľudia a ich zručnosti robia z Antverp to, čím v skutočnosti sú –
silným a moderným európskym prístavom.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required