logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Neďaleko Plzne sa vyrábajú ráfiky do kolies pre celú Európu Dopyt po bicykloch sa z rôznych...
  • SL SK 97: Hlavná téma: Digitalizácia skladu; Interview: Karol Kvak z Dexis Slovakia; Výrobná...
  • Slovensko je logistickým srdcom Európy. Ako si stojíme v dopravnej infraštruktúre? Strategické...
  • DKV Mobility sprístupňuje 10 000 nabíjacích staníc Tesla Supercharger Zákazníci poprednej...

Dachser testuje nové riešenia pre mestskú logistiku

14. júna 2017
Doprava 0
1484
Dachser testuje nové riešenia pre mestskú logistiku

Celosvetovým trendom 21. storočia je rast urbanizácie. Obrie mestské aglomerácie prinášajú veľké nároky na logistiku v mestách – takzvanú city logistiku. Na nových modeloch city logistiky sa už pracuje. Divízia pre výskumné a vývojové aktivity medzinárodného poskytovateľa logistických služieb Dachser testuje inovatívne riešenie. To umožní doručovať zásielky k zákazníkom v mestách bezpečne, rýchlo, spoľahlivo a navyše aj ekologickejšie než doteraz.

Veľké mestá čelia v dôsledku preplnenosti mnohým problémom, ktoré sa týkajú najmä dopravy: permanentná preťaženosť infraštruktúry, obmedzenia prístupu, nízkoemisné zóny, nedostatok parkovacích miest a mnoho iného. Jednou z veľkých výziev súčasnosti je aj zásobovanie centier veľkých miest. Nároky na logistiku v centrách miest zvyšujú napríklad aj malé obchody s minimom skladovacích plôch, ktoré potrebujú dodávať veľké množstvo tovaru v menších zásielkach, ale s vysokou frekvenciou doručovania. Ďalšími faktormi, ktoré ovplyvňujú mestskú logistiku, sú tiež stúpajúca individualizácia výroby a obchodu, ako aj väčšie a detailnejšie požiadavky zákazníkov.

Na nových modeloch mestskej logistiky spoločnosť Dachser dlhodobo pracuje a jej divízie pre výskumné a vývojové aktivity testuje inovatívne riešenie. Pilotný projekt, ktorý sa zameriava na tieto problémy veľkomiest zahájili v Paríži. „Každodenné dopravné zápchy sú pre Paríž také typické ako Eiffelová veža a robia toto mesto ideálnym pre projekt mestskej logistiky,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „každé ráno je mesto ochromené tristokilometrovou dopravnou zápchou. Dokonca ani privstať si a vyraziť na cesty včas už nie je stratégiou.“

Nová koncepcia spoločnosti Dachser pre dodávky tovaru do centra mesta zahŕňa napríklad vytvorenie mikrohubov, ktoré v noci prijímajú zásielky a vysielajú špeciálne nízkoemisné vozidlá pre zásobovanie tzv. posledné míle do obchodov a nákupných centier v meste. V rámci parížskeho projektu sa testuje, ako by mala mestská distribúcia vyzerať v budúcnosti s ohľadom na zníženie počtu prístupových ciest do mesta a stále viac obmedzujúce emisné limity. Jedným z možných riešení je v týchto podmienkach používať pre zásobovanie elektrické nákladné autá. Model zásobovania historického centra mesta s použitím elektromobilov sa už osvedčil v španielskom meste Malaga. Pilotný projekt „City Center Ecological Distribution“ tu zaviedla spoločnosť Dachser Spain. Elektromobil El Carrito zabezpečuje v Malage rozvoz balíkových zásielok v úzkych stredovekých uličkách, kde sa nachádza asi 14 % všetkých obchodov tohto mesta.

Projekt spoločnosti Dachser v Paríži teraz testuje podobný model využívania elektromobilov aj vo väčšom meradle. V prípade, že sa elektrické vozidlá stanú preferovaným spôsobom doručovania v centrách veľkých miest, bude nutné vytvoriť aj potrebnú infraštruktúru. Elektrické nákladné autá najazdia okolo 100 km, než sa musia znova dobiť. To samo o sebe prináša nový pohľad na umiestnenie mikrohubov.

„Pracujeme na súbore nástrojov, ktoré ponúkajú nový prístup k súčasným výzvam mestskej logistiky. Zatiaľ čo sa učíme a experimentujeme v Paríži, zbierame tiež skúsenosti v ďalších mestách, napríklad v Kodani a Stuttgarte. Zaujímavou súčasťou experimentu priamo v teréne je tiež doručovanie pomocou nákladných elektro-bicyklov,“ hovorí Roman Stoličný a uzatvára, „očakávame, že vďaka nášmu projektu budeme schopní vytvoriť udržateľné riešenia a priaznivé vyhliadky do budúcnosti, a to nielen v Paríži.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Neďaleko Plzne sa vyrábajú ráfiky do kolies pre celú Európu

Neďaleko Plzne sa vyrábajú ráfiky do kolies pre celú Európu Dopyt po bicykloch sa z rôznych dôvodov v čase výrazne mení. Raz je bicyklov málo, druhýkrát veľa, raz chýba súčiastka na výrobu, druhýkrát nie je odbyt. Výrobca komponentov na bicykle z Kalifornie však spoločne s logistickou firmou Geis úspešne zvládajú takéto výzvy a časť výroby […]

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 97: Hlavná téma: Digitalizácia skladu; Interview: Karol Kvak z Dexis Slovakia; Výrobná logistika: JIT a JIS; E-commerce: Predvianočná logistika, Sklad a manipulácia: Pohonu dominuje elektrina; IT: 5G siete v logistike; Development: Rast skladov do výšky; Prípadová štúdia: Autonómne roboty vo vychystávaní; Žena v logistike: Helena Lišková z Dr.Max; KLM: Návšteva skladu Dedoles; Agenda: Kongres OBALKO bol prípravou na cunami

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required