logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Karol Kvak: Logistika mi dáva priestor využiť moje strategické a analytické myslenie Tradičná...
  • Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike Umelá inteligencia už nie...
  • C.S.CARGO Slovakia rozšírila priestory v P3 Košice a predĺžila nájom v P3 ŽilinaP Popredný...
  • Muziker ušetrí elektronickou výmenou dokladov desiatky hodín práce Internetový obchod s...

NÁZOR: Treba ochrániť slovenský trh pre budúcnosť po kríze

31. marca 2020
Spravodajstvo 0
1858
NÁZOR: Treba ochrániť slovenský trh pre budúcnosť po kríze

Napriek šíriacemu sa koronavírusu sa v piatok 27. marca stretli členovia slovenského Klubu logistických manažérov. Samozrejme, vzhľadom na bezpečnostné opatrenia, platné na celom Slovensku, stretnutie sa uskutočnilo pomocou videokonferenčnej aplikácie. Témou virtuálnej diskusie bola aktuálna situácia okolo pandémie koronavírusu a jej dopad na slovenskú i svetovú ekonomiku, hospodárstvo, logistiku aj spoločnosť. V nasledujúcich dňoch vám prinesieme zaujímavé pohľady jednotlivých účastníkov virtuálneho stretnutia.

Alexander Czakó, riaditeľ logistiky a distribúcie spoločnosti Tauris

„Ako zástupca potravinárskeho priemyslu momentálne pociťujeme úpadok v súvislosti s gastronomickým segmentom, ktorý pre opatrenia zavedené kvôli koronavírusu padol o viac ako 70 percent. Preto je aj u nás situácia neudržateľná čo sa týka zvyšujúcich sa nákladov. Pre nás logistika ako taká ohrozená nie je, lebo logistiku potravín sa nedá zastaviť. Otázny však bude dopyt po logistike najmä v oblasti automobilového priemyslu. Prvou záležitosťou, ktorá nás aj preto zaujíma, je, ako bude štát reagovať a aké opatrenia príjme. V druhom kroku sa zamýšľame nad tým, čo bude po kríze.

Faktom je, že finančný sektor nebol zasiahnutý, je pomerne zdravý, keďže táto krízy vznikla z úplne iného dôvodu. Dôležitou témou tiež je, ktorú aktuálne riešime, ako ochrániť slovenský trh pre budúcnosť po kríze. Z nášho pohľadu ako potravinárov sa snažíme zabezpečiť chod zásobovania a zaistiť potravinovú sebestačnosť obyvateľstva. Na druhej strane klesajúce meny v okolitých krajinách, hlavne v Maďarsku a v Poľsku, môžu viesť k tomu, že po opätovnom otvorení hraníc sa nám ľudia rozutekajú do zahraničia za lacnými nákupmi. Takže dôležitou témou je, ako ochrániť slovenský trh po skončení krízy.

Čo sa týka súčasnej situácie, nie som veľký optimista. Podľa mňa kríza potrvá oveľa dlhšie. Áno, my v potravinárstve máme istú výhodu, že ľudia jesť stále musia, ale určite si nemyslím, že táto situácia môže skončiť za jeden či dva mesiace. Sme iba na začiatku celého tohoto procesu, a to, že u nás je málo nakazených, je aj vďaka tomu, že sa zaviedli veľmi skoro opatrenia. Len veľmi ťažko dokážeme zabrániť tomu, aby sa to ďalej nerozširovalo. Samozrejme, súhlasím s tým, že by bolo momentálne scestné otvárať ďalšie a ďalšie obchody. Treba v tomto režime ešte vydržať a potom všetko prehodnotiť – ak bude situácia dobrá, tak samozrejme, bude možné otvoriť aj ďalšie obchody a služby.

Každý deň analyzujeme, čo všetko sa môže ešte zmeniť. Ale pravdou je, keby sa kríza skončila aj zajtra, tak nič sa nevráti do úplne pôvodných koľají. Dopad na ľudí a celé zmýšľanie ľudí, ich hodnotové rebríčky, sa už začali meniť a je to nezastaviteľný proces. Teraz je otázkou odhadnúť, kde čo skončí. U nás vo fabrike z mnohých opatrení, ktoré sme zaviedli, už teraz plánujeme viaceré ponechať na trvalo. Máme istú výhodu, lebo ľudia potrebujú potravinárstvo, ktoré sa nezastaví, ale aj tu začíname, po tak krátkom čase, cítiť zmenu v nákupných zvyklostiach ľudí.

Denne máme v Taurise zasadnutia a máme scenáre pomaly už na všetko. Sme pripravení na akékoľvek alternatívy. Myslím, že sme to celé podchytili ešte na začiatku, kedy ešte nič také vážne sa nedialo. Začali sme merať teploty ľuďom na vrátnici, zaviedli sme nutnosť nosenia rúšok vo firme. Aj manažment nosí rukavice i rúška. Máme rozdelených ľudí na štyri výrobné skupiny, ktoré sa nesmú stretávať ani pri príchode, ani pri odchode. Je to dôležité preto, ak by vypadla náhodou jedna smena, že niekto ochorel a museli by ísť všetci do karantény, ostatné smeny môžu ďalej fungovať nezávisle od nich. Navyše už hneď na začiatku sme veľkú skupinu ľudí presunuli do karantény kvôli cestovateľskej anamnéze, prípadne stačilo, ak mali kolegovia rizikové povolanie v rodine. Títo ľudia sa postupne vracajú naspäť. Chorobnosť našťastie nerastie. Chýbajú nám však ľudia z dôvodu zavedenia štvorzmennej prevádzky.

Tak ako sa snažíme my eticky správať voči našim partnerom, očakávame podobný prístup aj z ich strany. Rozumiem, že ak niekto má problémy s poklesom financií, musí zaviesť opatrenia, ale mali by to byť systémové opatrenia a nie ultimatívne voči klientom a partnerom. V celom obchodnom aj logistickom reťazci musíme najmä teraz hľadať kompromisy, ba čo viac, snažiť sa robiť aj také kompromisy, ktoré boli doteraz pre nás neznáme. Lenže situácia a požiadavky sa v dnešnej dobe zo dňa na deň menia a sú stále iné.“

 

Text: Tomáš Szmrecsányi

Foto: Alexander Czakó

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 96: Hlavná téma: Zelená logistika; Doprava: Celovozové zásielky; Development: Hľadanie zamestnancov; Interview: Ján Franek o logistike Správcu zálohového systému; Prípadová štúdia: Rozšírenie mraziarenského skladu; IT: Nástup 2D kódov; Sklad a manipulácia: Zvyšovanie efektivity v intralogistike; E-commerce: Reverzná logistika; Žena v logistike: Erika Kraková; Agenda: Kongres SLOVLOG v znamení AI

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required