logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Vzhľadom na rastúce očakávania spoločnosti a regulačné požiadavky stále viac firiem deklaruje...
  • Zálohovanie na Slovensku píše mimoriadne úspešný príbeh, podľa prieskumu agentúry 2muse ho...
  • Aktuálne číslo časopisu Systémy Logistiky 103 vyšlo v tlačenom náklade 5000 výtlačkov a bolo...
  • Spoločnosť Packeta sa tento rok po prvýkrát stala logistickým partnerom podujatia Naše Mesto,...

Na kafe s… Miroslavom Seifertom, vedúcim úseku logistiky spoločnosti Lidl

11. septembra 2020
Rozhovory 0
3090
Na kafe s… Miroslavom Seifertom, vedúcim úseku logistiky spoločnosti Lidl

Na kafe s… Miroslavom Seifertom, vedúcim úseku logistiky spoločnosti Lidl

Druhá vlna pandémie koronavírusu je realitou. Akým spôsobom vnímajú aktuálny vývoj firmy na Slovensku? Pri kafe sme sa rozprávali o súčasnej situácii, ako aj o logistike pre chladený a mrazený tovar s Miroslavom Seifertom, vedúcim úseku logistiky spoločnosti Lidl.

Ste pripravení zvládnuť druhú vlnu pandémie koronavírusu?

Prijali sme množstvo opatrení, či už do vnútra spoločnosti, alebo smerom k našim dodávateľom. Máme vypracovaný akčný plán, ktorý obsahuje rôzne situácie, s ktorými by sme mohli byť konfrontovaní.

V logistike ako takej špeciálne miesto má logistika pre mrazený a chladený tovar. Priblížili by ste jej podstatu z vášho uhľa pohľadu?

Podstata logistiky pri chladenom a mrazenom tovare spočíva v jeho doručení koncovému spotrebiteľovi pri nezmenených štandardoch teplotného reťazca. Chladený tovar je obvykle s krátkym dátumom spotreby a preto by jeho cesta od výrobcu až po regál na predajni mala trvať čo najkratšie.

Ako by ste rozdelili jednotlivé úseky logistiky v danej oblasti?

U nás je to rozdelené na rezort nákupu, ktorý zadáva požiadavku na konkrétny tovar u výrobcu, oddelenie dispozície, ktoré následne objedná požadované množstvá následne oddelenie príjmu, kompletácie a výdaja tovaru v našich logistických centrách, ktoré tieto množstvá naprijímajú, nabalia a zavezú do príslušných predajní.

Čo je podľa vás najdôležitejšie pre logistiku pri mrazených a chladených potravinách?

Najdôležitejšie sú skúsenosti zamestnancov v súbehu s informačným tokom.

Je rozdiel medzi logistikou pre mrazené potraviny a logistikou pre chladené tovary?

Keď si odmyslíme teplotu skladovania, alebo prepravy, kde pri mrazenej logistike je náročnejšie udržať štandard prepravy, tak najväčším rozdielom je dĺžka minimálnej doby spotreby takýchto výrobkov a zákonné požiadavky pre prácu v mraze, resp. v chlade. Samozrejme, aj spotreba energií potrebných pre udržanie teploty mrazeného tovaru na hranici -18C je taktiež nezanedbateľný náklad. Netreba zabudnúť ani na techniku v sklade, ktorá je pre prácu v mraze náročnejšia na obstarávanie a následne aj servis.

Do akej miery je dôležitá automatizácia, robotizácia a digitalizácia logistických procesov?

Z môjho pohľadu sú to oblasti, ktorým sa úspešná firma skôr či neskôr nevyhne. Spoločnosti, ktoré s inováciami začnú skôr, získajú konkurenčnú výhodu hlavne v rýchlosti a efektivite.

Vymenovali by ste zopár inovácií, ktoré zefektívnili logistiku u vás?

Bezpochyby je to cesta k digitalizácii skladov. K tomu patria polo alebo plne automatizované logistické centrá, kde celý proces od príjmu až po výdaj tovaru riadi počítačový systém podporovaný desiatkami robotov v každej časti skladového hospodárstva. Je však treba počítať s vysokou prvotnou investíciou. Menej finančne náročné je Pick by Vision novej generácie, alebo virtuálna realita v skladovom hospodárstve, kde sa veľmi efektívne zaškolia zamestnanci pre prácu v každej oblasti. V rozsiahlejších priestoroch stojí za zmienku inventúra pomocou dronov.

Ako to vyzerá u vás s technikou, ktorú využívate pri manipulácii s mrazenými a chladenými tovarmi?

Ako som už spomínal, technika patrí ku kostre logistiky. Bez jej 100% stavu nie je možné kvalitne a načas zabezpečiť potreby zákazníkov. Samozrejme, sú na trhu rôzne spoločnosti poskytujúce manipulačnú techniku, ale čo je absolútne najdôležitejšie, je následný servis. Pri preprave sú jasne definované štandardy, ktoré musia byť dodržané a je len na jednotlivcoch, ako sa k tomu postavia čelom.

Vymenovali by ste zopár strojov, ktoré využívate?

Naša spoločnosť používa techniku od firmy Jungheinrich. V rámci portfólia máme takmer všetky modely, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu a sú plne elektrické… (od jedno, dvoj a troj paletových vozíkov cez štáplery až po rýchle trojpaletové vozíky.

V rámci logistiky pre mrazené a chladené potraviny čo je podľa vás najproblematickejšie?

Rozdelil by som to do dvoch oblastí. Prvou je dodržiavanie štandardu teplotného reťazca. Tu sa to dá vo veľkej miere zdolať zapojením kontrolných parametrov ako sú online informácie o reálnom stave palety až po jej vyloženie pracovníkom na predajnej ploche. Druhou oblasťou sú skladovo-kapacitné možnosti Slovenska v pomere k očakávaniam trhu. Každoročne sa stretávajú mnohí výrobcovia ako aj obchodníci so sezónnym vplyvom, čo má za následok nedostatok najmä mrazených skladovacích kapacít. Výstavba a prevádzka takýchto priestorov je finančne pomerne náročná, ale aj tu už evidujeme prvé lastovičky.

Spomenuli by ste príklad automatizácie, ktorá dokáže pomôcť logistike?

Ide o logistické centrá v oblastiach s nízkou nezamestnanosťou, vysokou cenou práce, alebo na miestach, ktoré sú strategicky dobre umiestnené, ale nie je možnosť ich rozšírenia inak ako do výšky.

Ako zvládate logistické procesy, a to aj v prípade mrazených a chladených potravín?

Spoločnosť Lidl nemá vlastnú kamiónovú dopravu. Spolupracujeme so zmluvnými partnermi, ktorí sú zaškolení na prácu s takýmto druhom tovaru. Naše záväzky si plníme vždy načas a preto sa na nás môžu naši partneri plne spoľahnúť.

Ako bude podľa vás vyzerať logistika za pár rokov?

Digitalizácia či automatizácia je trend, ktorému sa žiadny hráč na trhu nevyhne. Otázkou nie je, že či, ale kedy a ako. Už teraz máme na trhu rôzne systémy, ktoré vedia byť súčinné a nápomocné pri optimalizácii procesov, či už v skladovej logistike, alebo aj pri samotnej preprave potravín. Zákazník si vyžaduje v čoraz väčšej miere pridanú hodnotu k službe, za ktorú si platí. Rýchlosť, kvalita a čerstvosť sú atribúty, ktoré určujú, v akej miere bude spoločnosť úspešná. Budúcnosť vidím v prepojení nových technológií s ľudskou skúsenosťou, pričom ekológia bude hrať aj v skladovej logistike významnú úlohu.

Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK

Chcete vidieť Miroslava Seiferta naživo? Neprepásnite jeho prezentáciu na kongrese SLOVLOG už 22. októbra 2020 v Senci!

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok