logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Trh s priemyselnými nehnuteľnosťami v strednej a východnej Európe (CEE) vstúpil do roku 2025 so...
  • OMV Slovensko pokračuje v rozširovaní svojej siete nabíjacích staníc eMotion o nové ultrarýchle...
  • Nový klient z oblasti automotive priniesol nielen výzvy, ale aj výrazný priestor pre rast....
  • Nedostatok kvalifikovaných pracovníkov je podľa zástupcov Asociácie personálnych agentúr...

Majitelia českých reštaurácií vyzvali rozvozové firmy, aby dočasne znížili poplatky

18. októbra 2020
Doprava 0
1068
Majitelia českých reštaurácií vyzvali rozvozové firmy, aby dočasne znížili poplatky

Majitelia českých reštaurácií vyzvali rozvozové firmy, aby dočasne znížili poplatky

Zhoršujúca sa situácia počas druhej vlny pandémie koronavírusu spôsobila, že česká vláda opätovne zatvorila reštaurácie. Tie sú odkázané na výdaj cez okienko alebo rozvoz. Práve rozvozové firmy sú terčom kritiky, keďže bez ohľadu na ekonomickú situáciu reštaurácií svoje poplatky neznížili.

Ako informoval server iDNES.cz, majitelia reštaurácií aj Svaz obchodu a cestovního ruchu ich preto vyzvali, aby prejavili solidaritu a aspoň dočasne poplatky, ktoré dosahujú viac než 40%, znížili. Autori výzvy – Svaz obchodu a cestovního ruchu, Asociace malých a středních podniků a Asociace hotelů a restaurací – vyslali podobný odkaz aj stravenkovým firmám. Žiadajú ich, aby im do júna 2021 znížili poplatky, ktoré v praxi dosahujú 6 až 7% z nominálnej hodnoty stravenky, a pomohli tak zachrániť reštauračný biznis pred kolapsom.

Podľa firiem v gastronomickom sektore by toto gesto mali rozvozové firmy ako Dáme jídlo, Wolt, ale aj Rohlík.cz a Košík.cz urobiť, pretože zatiaľ čo reštaurácie bojujú o každého hosťa, tak rozvozový biznis výrazne rastie. „Prestáva sa nám to rentovať. My zlacňujeme, aby sme niečo predali, ale rozvozové firmy si svoje marže držia. Z denných menu si účtujú 25%, z a la carte 30%,“ hovorí zlínsky podnikateľ Zdeněk Babulík, ktorý prevádzkuje reštaurácie Myslivna a Legenda. Rozvoz využíva iba preto, aby nemusel vyhadzovať jedlo v období, keď sa práve nepredáva. Momentálne je to každé druhé jedlo. „Navyše, keď niekto platí stravnými lístkami, je to katastrofa, sme v mínuse.“

Ekonomicky to príliš nedáva zmysel ani podľa ďalších oslovených vlastníkov reštaurácií. „Keď sa vezme do úvahy priemerná ziskovosť gastronómie 10%, tak sme v totálnej pasci. Navyše, my musíme hradiť aj náklady na obaly, ako sú škatuľky, tašky a podobne,“ povedal Luboš Kastner, spolumajiteľ skupiny Hospodska, ktorá má päť reštaurácií v Plzni a jednu v Prahe.

Rozvozové firmy sa obhajujú tým, že aj ony majú svoje náklady, ktoré zahrnujú marketing, dopravu alebo mzdy. Účtujú si aj za to, že gastronomickým podnikom nájdu zákazníka, ktorý by k nim ináč neprišiel. Najväčšia firma na trhu Dáme jídlo svojim zákazníkom bez vlastnej rozvozovej flotily účtuje maržu 30%.

„Slúži na to, aby sme našim reštauračným partnerom dokázali sprostredkovať nových zákazníkov a dokiaľ reštaurácia využíva náš rozvoz, tak predovšetkým na pokrytie nákladov na rozvoz naším kuriérom,“ hovorí riaditeľ Filip Fingl. Dodáva, že vďaka komunikácii s hosťami šetrí majiteľom reštaurácií čas a náklady na personál.

Reštaurácie sa rozvozu skôr vyhýbajú a skúšajú zákazníkov oslovovať samy. To však nestačí. Niektoré koncepty sa navyše na rozvoz nehodia. Ideálna na doručovanie je napríklad pizza, sushi alebo burgery. „Naše jedlá sa na rozvoz nehodia, využívame ho však v jednej našej reštaurácii. Prichádzame tým v podstate o celú maržu,“ povedal Ondřej Rákosník, spolumajiteľ siete talianskych reštaurácií La Collezione, kam patrí desiatka podnikov vrátane Aromi alebo La Finestra In Cucina.

Rozvoz zabezpečuje vlastnou cestou, teraz však radšej zatvoril a ľudí poslal na brigádu, pretože samotný rozvoz nedáva ekonomický zmysel. Voči rozvozovým firmám je však zmierlivejší než kolegovia z reštauračného sektora. Ako povedal, je stúpencom voľného trhu. „Nechcem nikoho súdiť, či je to lacné alebo drahé. Ani oni nerobia jednoduchý biznis a viacero firiem už skrachovalo,“ dodal Ondřej Rákosník.

 

Foto: archív

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok