logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Chytré technológie potvrdzujú svoju schopnosť odhaľovať úzke miesta či vyberať kratšie cesty...
  • Spoločnosť Jungheinrich uviedla na slovenský trh nového autonómneho mobilného robota Soto....
  • Allianz do roku 2035 očakáva pokles počtu dopravných nehôd v Európe o 20 percent a o viac ako...
  • Tohtoročný kongres SLOVLOG 2025 sa uskutočnil 27. a 28. novembra v bratislavskom hoteli...

Na kafe s… Michalom Čiernym, generálnym manažérom Matador Automotive Vráble/Sodecia

26. októbra 2020
Spravodajstvo 0
3352
Na kafe s… Michalom Čiernym, generálnym manažérom Matador Automotive Vráble/Sodecia

Na kafe s… Michalom Čiernym, generálnym manažérom Matador Automotive Vráble/Sodecia

Pandémia koronavírusu výrazne oslabila slovenskú ekonomiku a zasiahla celé hospodárstvo. Mnohé výrobné či logistické firmy ledva zvládli jarnú prvú vlnu a už musia čeliť jesennej druhej vlne pandémie. Ako je na tom v týchto ťažkých časoch spoločnosť Matador Automotive Vráble/Sodecia a ako vníma logistiku v dnešnej dobe, tak o tom sme sa porozprávali pri káve s jej generálnym manažérom, Michalom Čiernym.

Do akej miery zasiahla vašu firmu, ako aj oblasť, za ktorú zodpovedáte, pandémia koronavírusu?

Ak by som mal hodnotiť prvý kvartál roku 2020, resp. prvého dva a pol mesiaca, bolo to z pohľadu predaja veľmi pozitívne obdobie. Prepad nastal v druhej polovici marca. Výroba sa v podstate zo dňa na deň zastavila. Informácie boli nejasné, a keďže v modernej dobe nastala prvýkrát situácia, že sa na čas zastavila priemyselná výroba a spotreba sa výrazne obmedzila, bolo naozaj náročné sa tomuto stavu prispôsobiť online. Náš primárny fokus bol hlavne v oblasti bezpečnosti našich zamestnancov a na druhej strane sme sa venovali analýze a minimalizácii všetkých nákladov spojených s prevádzkou.

Ste pripravení zvládnuť aj druhú vlnu pandémie koronavírusu?

Spoločnosť Matador Automotive Vráble je silná a stabilná spoločnosť a po vstupe strategického partnera Sodecia sme pripravení prekonať aj tieto výzvy, a to hlavne preto, lebo informácií, ako sa chrániť, je viac ako tomu bolo v prvej vlne. Naše opatrenia na minimalizovanie prípadného šírenia nákazy sú v našej spoločnosti na vysokej úrovni. Vykonávame digitálne meranie teploty a kontrolujeme prítomnosť rúška pred vstupom do areálu, minimalizujeme stretnutia operátorov v spoločných priestoroch, neustále čistíme a dezinfikujeme celý priemyselný areál a administratívne budovy a napokon prebieha aj samotné testovanie našich zamestnancov v prípade, že je tu akékoľvek podozrenie.

Čo je podstatou logistiky z vášho uhľa pohľadu?

Logistika je chrbtová kosť spoločnosti. Zodpovedá za celkový pohyb materiálu a je najvýznamnejším hráčom, ktorý ovplyvňuje cashovú pozíciu podniku.

Ako vyzerá logistika v spoločnosti Matador?

Logistika v našom závode je celok, v ktorom je zahrnuté zabezpečenie nákupu a príjmu, a to od baliaceho až po hutný materiál, skladovanie materiálu v riadených skladoch, činnosti spojené s plánovaním výroby, službou pre výrobu z pohľadu internej logistiky spojené s presunom materiálov v rámci podniku, až po konečnú expedíciu k zákazníkovi a komunikáciu s ním na dennej báze. Zodpovedá za plánovanie výšky zásob, tvorbu rozpočtu a podieľa sa a riadi výšku skladových zásob. Participuje na KEIZEN a 5S projektoch a je integrálnou súčasťou pri tvorbe optimálnych layoutov nových projektov.

Čo všetko v rámci logistiky riešite vlastnými silami a čo pomocou dodávateľov logistických služieb?

Sme sebestační vo všetkých oblastiach – nákup materiálu, plánovanie, skladovanie. Toto všetko je zabezpečené vlastnými zdrojmi. Externé logistické služby využívame pri nájme manipulačnej techniky a doprave.

Do akej miery je dôležitá automatizácia, robotizácia a digitalizácia výrobných aj logistických procesov?

Z pohľadu logistických procesov a automatizácie je to určite automatizácia v skladoch polotovarov a s tým spojené zásobovanie výroby, digitálna vizualizácia liniek a pracovísk vo výrobe. Je to zjednodušenie práce pre manipulantov a výrobných operátorov, jednoduchšie sledovanie a balansovanie s výškou skladových zásob. Z pohľadu príjmových a expedičných skladov sú to automatizované zakladače. V dnešnej dobe je okamžitý stav zásob jeden z predpokladov na efektívne fungovanie a digitalizácia a automatizácia sú základ.

Spomenuli by ste inováciu, ktorá zefektívnila výrobné procesy aj logistiku?

Vytvorenie riadeného skladu v rámci polotovarov – rozrobenej výroby, jeho označenie a vizualizácia. 3D layout prevádzky pre lepšiu vizualizáciu a v niektorých častiach máme implementovaný systém „proximity“ – ide o upozorňovanie operátorov a vodičov VZV na vzájomnú prítomnosť. Z pohľadu budúcnosti rozpracovávame projekt „0 Forklift“ – tzv. bezvozíkovú prevádzku.

Ako to vyzerá s technikou, ktorú využívate pri výrobe aj pri logistike?

Z pohľadu logistiky sú to elektrické vysokozdvižné vozíky rôznych nosností v závislosti od záťaže. Tiež využívanie skladu kardex, ktorý je plnoautomatizovaný a slúži pre spojovací materiál a zvárací materiál.

Ktorá technika u vás najviac uľahčuje výrobné aj logistické procesy?

Za logistiku už spomínaný plnoautomatizovaný kardex, ktorý nám umožňuje skladovanie do výšky, a tým pádom šetrenie metrov štvorcových v skladových priestoroch. Program MES – ONLD2 – nahlasovanie vyrobených kusov vo výrobe, ktorý je prepojený s naším informačných systémom SAP. Je to online informačný systém, ktorý nám dáva informácie o počtoch vyrobených kusov na jednotlivých pracoviskách v čase.

Spomenuli by ste príklad automatizácie, ktorá dokáže pomôcť logistike?

Plnoautomatizovaná manipulačná technika – „vláčik“ a s tým spojené kanbanové dopĺňanie výroby a minimalizovanie polotovarov vo výrobných priestoroch.

Ako bude podľa vás vyzerať logistika za pár rokov?

Za pár rokov tu bude automatizácia, ktorá nahradí ľudský faktor z pohľadu presunu a prísunu materiálov.

 

Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

V logistike musíme začať myslieť digitálne

Digitalizácia mení spôsob, akým firmy riadia svoju logistiku. Stále viac spoločností si uvedomuje, že bez centralizovaných dát a automatizovaných procesov sa moderný dodávateľský reťazec už nezaobíde. „Logistika je nervový systém dodávateľského reťazca. No ak dáta putujú medzi e-mailmi, Excelmi a telefonátmi, systém sa spomalí. Každá chyba či oneskorenie znamená zdržanie, ktoré stojí čas aj peniaze. […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Slovenský industriálny trh potvrdzuje dlhodobý potenciál aj v treťom kvartáli 2025

Slovenský industrálny trh vstúpil do druhej polovice roka opatrnejšie, keď dopyt po nových priestoroch klesol približne o polovicu oproti minulému roku. Vyššia neobsadenosť však hrá v prospech nájomcov, ktorí si vedia vyrokovať flexibilnejšie podmienky a výhodnejšie nájomné. Napriek spomaleniu je na trhu cítiť mierne oživenie aktivity a očakávame tradične silný záver roka. Hrubý prenájom v […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 105

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.