logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Slovenské e-shopy z pandémie profitujú, očakávajú silné Vianoce

8. decembra 2020
Spravodajstvo 0
1126
Slovenské e-shopy z pandémie profitujú, očakávajú silné Vianoce

Slovenské e-shopy z pandémie profitujú, očakávajú silné Vianoce

Pandémia COVID-19 mala na slovenské e-shopy pozitívny vplyv. Až šesť z desiatich online obchodov zaznamenalo za toto obdobie nárast tržieb. Tretina o viac ako 30 %. Nárast obratu očakávajú aj počas aktuálneho predvianočného obdobia. Ani prosperujúcim e-shopom sa však nevyhli ťažkosti. Bojovali najmä s výpadkom dodávateľov a problémami s logistikou. Tieto zistenia vyplynuli z piateho ročníka prieskumu E-shop Barometer, ktorý zrealizovala KPMG na Slovensku v spolupráci so spoločnosťou ui42.

Na rozdiel od ostatných segmentov, ktoré významne zasiahla pandémia, ostáva e-commerce na Slovensku v rovnako pozitívnej nálade ako minulý rok. Nárast obratu v aktuálnom predvianočnom období v porovnaní s minulým rokom očakáva 60 % slovenských e-shopov.  Osem z desiatich slovenských online obchodov zároveň predpokladá, že priemerná výška nákupu v ich e-shope sa v predvianočnom období zvýši. Viac ako polovica online podnikateľov odhaduje, že tento nárast bude do 20 %.

Z výsledkov prieskumu KPMG a ui42 zároveň vyplýva, že slovenské e-shopy štandardne vznikajú najmä z túžby mať vlastné podnikanie. Vyjadrila sa tak tretina respondentov.

„Špecifikom roku 2020 je vznik e-shopov z dôvodu rozšírenia predajných kanálov, keďže pandémia COVID-19 limitovala obchodníkov predávať svoje produkty a služby v kamenných predajniach. Tento dôvod podnikania v online priestore uviedla takmer pätina opýtaných,“ konštatuje Ivana Mazániková, partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu.

Väčšine e-shopov sa počas pandémie koronavírusu darí. Viac ako polovica (60%) zaznamenala nárast tržieb. Museli však zápasiť aj s problémami. Najčastejšie uvádzali výpadky na strane dodávateľov a problémy s logistikou.

V reakcii na pandémiu viac ako polovica slovenských e-shopov zaradila nové produkty a služby do portfólia. Tretina opýtaných nerobila žiadne špeciálne opatrenia a pätina respondentov spustila výpredaje a zľavy.

„Do nášho produktového portfólia, hlavne ako reakcia na pandémiu, pribudli rúška od známych značkových výrobcov cyklistického oblečenia, nákrčníky a aj cyklistické kukly na chladnejšie mesiace,“ vymenúva Andrea Podstrelencová, majiteľka a výkonná riaditeľka e-shopu Holokolo, ktorý aktuálne pôsobí v 7 krajinách Európy.

Za svoju najväčšiu konkurenčnú výhodu považujú slovenskí online obchodníci špecializáciu e-shopu na konkrétny typ produktov/služieb. V tomto duchu sa vyjadrilo až 46 % opýtaných.

„Prínos špecializácie e-shopu môže byť v tom, že zákazníci si ho nevyberajú primárne kvôli cene, ale prihliadajú aj na súvisiace služby. Pri raste obratu môže e-shop začať budovať vlastnú značku a získať tak v komunite priaznivcov ďalšiu konkurenčnú výhodu,“ vysvetľuje Robo Háger, manažér marketingu ui42.

Na prilákanie širšej zákazníckej základne tretina e-shopov vynaložila v roku 2020 najviac prostriedkov na propagáciu svojho online obchodu. Marketing sa tak v otázke, do akej oblasti svojho podnikania najviac investovali, umiestnil na prvej priečke už po piatykrát v rade. Zaujímavosťou je, že pätina e-shopov v tomto roku žiadne významnejšie investície nerobila.

Väčšina online obchodov zároveň vyjadrila ambíciu rozširovať svoje podnikanie do zahraničia. Aktuálne takmer tri štvrtiny respondentov tohto prieskumu pôsobia iba na slovenskom trhu.

„Až 43 % slovenských e-shopov má v pláne expandovať a ďalšia pätina o tejto možnosti aktuálne uvažuje. K úspešnej expanzii do zahraničia môže pomôcť práve špecializácia na konkrétny produkt alebo službu,“ uzatvára R.Háger.

O prieskume

Prieskum E-shop Barometer 2020 uskutočnila spoločnosť KPMG na Slovensku v spolupráci so spoločnosťou ui42 formou online dotazníka na vzorke 74 respondentov. Oslovení boli zástupcovia e-shopov na Slovensku, ktoré ponúkajú široké spektrum produktov i služieb pre koncových spotrebiteľov aj firmy. Medzi respondentami boli zástupcovia etablovaných, ako aj začínajúcich e-shopov. Polovica opýtaných pôsobí na trhu viac ako 5 rokov, ďalšia tretina viac ako 3 roky. Zber dát prebiehal v mesiaci november 2020.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok