logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • S rastúcimi nákladmi na zabezpečenie a prevádzku cestnej nákladnej flotily rastie potreba...
  • Nevyspytateľné počasie a geopolitická situácia sťažujú predikciu prepravných časov. Ani...
  • Dunajská Streda sa stáva jedným z najvýznamnejších logistických uzlov strednej Európy. Nová...
  • Bratislavské letisko zaznamenáva najlepšie hospodárske výsledky za 16 rokov. Letisková...

Online obchodov u nás stále pribúda 

19. októbra 2022
Spravodajstvo 0
894
Online obchodov u nás stále pribúda 

Online obchodov u nás stále pribúda

Po pandemickom prudkom náraste online nakupovania prišla korekcia, ktorá sa navyše spojila s najvyššou infláciou za posledných 20 rokov. Zdá sa však, že na rozdiel od niektorých veľkých e-commerce hráčov sa malí a strední podnikatelia dobre prispôsobujú. 

O tom, že situáciu zvláda mnoho e-shoperov úspešne, svedčia aj dáta Shoptetu. „Zatiaľ čo minulý rok tržby obchodov fungujúcich na Shoptete predstavovali približne 13 percent slovenskej e-commerce sféry, tento rok ide už o 19 percent celkového obratu. Na rozdiel od niektorých veľkých stagnujúcich hráčov teda naďalej rastú,“ hovorí Ivo Mrena, Country Lead Shoptet pre Slovensko.

Slováci nakupujú u Slovákov

Príčinu vidí najmä v dobrom servise a prispôsobivosti. Malé a stredné e-shopy navyše neraz predávajú špecifický a úzkoprofilový tovar. Ten veľkí predajcovia neponúkajú, prípadne si vyžaduje kvalitné poradenstvo, ktoré dokáže poskytnúť práve špecializovaný predajca. Zároveň si Slováci začínajú všímať, odkiaľ tovar objednávajú a či podporia slovenského podnikateľa alebo veľkú, často nadnárodnú sieť sídliacu v zahraničí.

Medzi segmentmi, ktoré v treťom štvrťroku posilnili, bola aj kozmetika. Tento údaj potvrdzuje aj Albert Bundala z e-shopu Zdraviezkopanic.sk, ktorý predáva vlastnú prírodnú kozmetiku a tinktúry: „Prepady sme nezaznamenali, naopak. V posledných mesiacoch sme viac investovali do marketingu a to sa pozitívne odrazilo aj na tržbách. Máme takisto pocit, že zákazníci menia svoje zaužívané nákupné správanie a hľadajú lokálne a prírodné výrobky.“

Investovali sme do cestovania a voľného času

Oproti minulému roku stúpol aj predaj v segmentoch, ktoré nám prinášajú radosť a zážitky. „Ľudia podstatne viac nakupovali v oblasti cestovania. Po pandemických rokoch ide o prirodzený vývoj. Medziročne aj medzikvartálne stúpali aj segmenty hudby a filmov či kníh a magazínov,“ hovorí Ivo Mrena. V treťom kvartáli medziročne rástol aj segment športu.

Tomáš Sokol je majiteľom e-shopu Flexity.sk, v ktorom predáva primárne tovar spojený s jogou, a má takisto vyšší obrat ako minulý rok. Darí sa mu vďaka prispôsobovaniu ponuky a zefektívňovaniu procesov. „Snažíme sa čo najlepšie poznať svojich zákazníkov a poctivo sledujeme ich správanie a dáta. Marketingovo podporujeme tie najúspešnejšie kúsky v danom čase. Aby sme ochránili cash flow, na sklade držíme prioritne produkty, ktoré sa dostatočne predávajú, a neustále testujeme novinky. Na druhej strane sme rozšírili ponuku ajurvédskych výživových doplnkov a expandovali sme do Chorvátska, kde je v našom segmente ešte stále nízka konkurencia. Zatiaľ sa zdá, že išlo o krok dobrým smerom,“ približuje zakladateľ Flexity.sk.

Okrem športových potrieb ľudia nakupovali častejšie napríklad erotické pomôcky a opäť posilnil aj segment vojenského tovaru. Stagnáciu alebo jemný pokles zaznamenal lekárenský tovar, oblečenie či tabakové výrobky.

Nové e-shopy stále pribúdajú

Počet obchodov, v ktorých si zákazníci môžu nakúpiť, sa pritom neustále zvyšuje. Na Slovensku v septembri 2022 vzniklo len na Shoptete 160 nových e-shopov, čo je o 11 percent viac ako v septembri minulého roku. „Vlastný e-shop je jednoduchým, relatívne lacným a rýchlym spôsobom, ako začať podnikať. V slovenskej e-commerce je stále priestor pre nových hráčov a rozbehnutie úspešného online obchodu,“ uzatvára Ivo Mrena.

 

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok