logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Plne automatizovaný systém robotického vychystávania tovaru DHL Supply Chain uviedla do...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia...
  • Garbe Green Park Piešťany nastoluje nový štandard v prístupe k udržateľnosti a zelenej výstavbe...
  • Prazdroj otvoril v Plzni automatizovaný sklad Viac skladovacieho priestoru a rýchlejšie...

Úsporné opatrenia aj v logistike pomohli zvládnuť Kofole nárast cien surovín, materiálov a energií

29. novembra 2022
Spravodajstvo 0
231
Úsporné opatrenia aj v logistike pomohli zvládnuť Kofole nárast cien surovín, materiálov a energií

Úsporné opatrenia aj v logistike pomohli zvládnuť Kofole nárast cien surovín, materiálov a energií

Skupina Kofola hoci zažila historicky najsilnejšie tržby v hlavnej sezóne, musela sa vyrovnávať s enormným nárastom cien surovín, materiálov a energií. Zareagovala ale pružne a zaviedla úsporné opatrenia, ktoré prispeli k tomu, že aj teraz sľubuje splniť vytýčený cieľ EBITDA. Najzložitejšia situácia je v aktuálnom roku v Česku a na Slovensku, zvládnuť náročné obdobie pomáhajú adriatický región a skupinové dcérske spoločnosti LEROS a UGO.

„Najväčšou výzvou tretieho kvartálu bolo vyrovnať sa s enormným vplyvom rastu vstupov. K zvládnutiu tejto situácie nám veľmi pomohlo to, že sme boli výborne pripravení na sezónu. A tá sa vydarila ako v ČeskoSlovensku, tak aj v Adriatiku. Počasie nám prialo a naše obchodné tímy odviedli skvelú prácu. Podarilo sa nám dosiahnuť historicky najsilnejšie tržby v hlavnej sezóne. V treťom kvartáli naše tržby prekročili 2,3 miliardy českých korún, teda približne 95,3 milióna eur, na čom však sa podpísalo nielen zdraženie niektorých našich produktov vyplývajúce z rastu cien vstupných surovín, ale aj vysoké predaje. Rastúce vstupné náklady však na druhej strane znižujú celkovú EBITDU skupiny o takmer 11 %,“ komentuje výsledky Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Aká je budúcnosť jadrovej energie? Slováci jej dôverujú viac než voľakedy

Rekordné čísla zaznamenala firma v Adriatiku. „V Chorvátsku sme v segmente HoReCa dokonca prekonali predaje z roku 2019 a zvýšili sa o 35 %. Na tento výsledok sme pyšní,“ uvádza Marián Šefčovič, generálny riaditeľ spoločnosti Radenska. Celkové predaje v Slovinsku narástli v treťom kvartáli oproti minulému roku o takmer 3 % (v predaných kusoch), v Chorvátsku dokonca o rekordných 11 %.

„Vydarený kvartál má za sebou aj spoločnosť LEROS, ktorá už na konci deviateho mesiaca splnila celoročný cieľ EBITDA. Potešilo nás aj UGO, ktoré vykazuje zvýšenú produktivitu na všetkých úrovniach. Jeho tržby v gastronómii sú na 132 % minulého roku a balený sortiment narástol v porovnaní s minulým rokom o 7 %,“ hovorí Jannis Samaras.

V Česku a na Slovensku najviac rástli nápoje v KEGu a v skle. „Na vysokých tržbách v ČeskoSlovensku sa zase podieľali aj menšie balenia na cesty. Z retailových formátov sa darilo hlavne vodám – v Česku Ondrášovke a Korunní, na Slovensku zase Kláštornej Kalcia,“ menuje Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku.

Napriek zložitej situácii zapríčinenej zvýšenými cenami vstupov nerezignovala Kofola na svoje dlhodobé plány v oblasti udržateľnosti. V Krnove a v Rajeckej Lesnej sa firma zapojila do riešenia problematiky sucha a prípravy vodozádržných opatrení v krajine. So značkou Vinea nadviazala spoluprácu s ďalšími lokálnymi vinármi a pripravila limitovanú edíciu Vinea Kumšt muštu so šťavou z moruše čiernej.

Pod hlavičkou Lerosu vznikla v moravskej Strážnici chránená dielňa, ktorá pomáha zamestnať znevýhodnených. UGO sa zase zapojilo do inovátorského projektu Challenge Lab, ktorého účastníci hľadajú cestu, ako efektívne a udržateľne spracovať bio odpad zo Salaterií a Freshbarov. V oblasti obalových inovácií pokračovala firma v ekomodulácii – zjednocovaní farieb PET fliaš a úspore v množstve použitého materiálu.

Symbolicky 20 rokov od kúpy receptúry na nápoj Kofola rodinou Samarasových sa firma aj značka dočkali niekoľkých významných ocenení. Cenu Českého Goodwillu pre firmy, ktoré si ľudia vážia, získala Kofola v kategórii Made in Czechoslovakia. Nápoj Kofola bol zase spotrebiteľmi opäť zvolený za Najdôveryhodnejšiu značku roku v Česku.

Cenu za najohľaduplnejšiu spoločnosť voči prírode získala slovinská Radenska (za 1l vratnú fľašu Pepsi s prepravkou zo 100 % recyklovaného materiálu, „zero waste event“ Maraton troch sŕdc a za kampaň Zelené Slovinsko, v rámci ktorej už tretí rok za sebou vysadila 10 000 stromov).

Už predchádzajúce prognózy naznačovali, že celkovo nestabilná ekonomika, zvýšené ceny, ale aj obavy z budúcnosti môžu viesť k ochladeniu spotrebiteľského dopytu. To sa začalo prejavovať v októbri. „Vzhľadom k tomu, že sme sa na to ale dopredu pripravovali, rozhodli sme sa aj napriek nepriazni situácie držať avizovaný výhľad na koniec roku. Cielime na splnenie spodnej hranice zverejneného intervalu EBITDA, teda na 43,9 mil. EUR,“ uzatvára Martin Pisklák, finančný riaditeľ Skupiny Kofola.

Súvisiace články:

Aká je budúcnosť jadrovej energie? Slováci jej dôverujú viac než voľakedy
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Opustené výrobné areály konečne ožívajú

Opustené výrobné areály konečne ožívajú Menia sa na moderné centrá miest a získavajú úplne nový význam. Na tému brownfieldov sme sa pozreli s Ondrejom Boberom, Parkmakerom zo spoločnosti CTP. Podľa štúdie z roku 2019 je Bratislava mesto brownfieldov. Má 131 takýchto lokalít, väčšinu v centrálnej časti na ploche 630 hektárov. Dokáže využiť tento potenciál? Musíme dodať, že […]

Zvýšte efektivitu obchodníkov a navýšte ich obraty

Zvýšte efektivitu obchodníkov a navýšte ich obraty Obchod a marketing sú pre firmu kľúčové pre dosahovanie stanovených cieľov obratu a zisku. V priebehu životného cyklu spoločnosti prichádza obdobie, kedy sú z dôvodu nutnosti dosahovania vyšších cieľov na tieto oddelenia kladené vysoké nároky, čo vedie k ich preťažovaniu alebo potrebe nových zamestnancov. Avšak na dosiahnutie týchto […]

Značka Gebrüder Weiss patrí medzi Superbrands

Značka Gebrüder Weiss patrí medzi Superbrands Logistická a prepravná spoločnosť Gebrüder Weiss získala ocenenie Business Superbrands Slovakia. Zaradila sa tak medzi významné značky a najlepšie firmy na Slovensku. Ocenenia Superbrands Award sa oficiálne odovzdávali po 10-krát v rámci galavečera Tribute Event, ktorý sa konal v hoteli Carlton „Som nesmierne rád, že ničím nezaostávame za poprednými značkami […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required