logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Správca zálohového systému testuje nové zberové vozidlo Zberové vozidlo s lineárnymi lisovaním...
  • DHL Supply Chain prevzal vnútropodnikovú logistiku v nitrianskom Jaguar Land Rover Spoločnosť...
  • Konferenčný program kongresu OBALKO 11: návod, ako jazdiť na obalovej cunami Jazda na vlne. To...
  • Kuehne+Nagel prepravuje vybavenie pre veterné turbíny v projekte NEOM Spoločnosť Kuehne+Nagel...

Vladimír Čoček: Logistika sa za posledných 10 rokov zmenila úplne zásadne

28. marca 2023
Spravodajstvo 0
528
Vladimír Čoček: Logistika sa za posledných 10 rokov zmenila úplne zásadne

Vladimír Čoček: Logistika sa za posledných 10 rokov zmenila úplne zásadne

„Pri všetkých procesoch a prípadných zmenách v nich musíme pozerať na ekonomiku a nákladovosť, ktorá je s nimi spojená. Pre logistiku je tento prístup v súčasnosti ešte dôležitejší vzhľadom na zvyšujúcu sa cenu práce, cenu pohonných hmôt a energií. Preto je veľmi dôležité dobré plánovanie dopravy, ako aj rovnomerné rozloženie distribuovaného objemu tovaru,“ hovorí pri káve pre časopis Systémy Logistiky Vladimír Čoček,  Supply Chain Director spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Opísali by ste podstatu logistiky poslednej míle? Čo ju najmä charakterizuje?

Ján Weiterschütz: Elektromobilita na báze batérií alebo vodíka je pokračovaním prirodzeného vývoja dopravných pohonov

Logistika sa za posledných 10 rokov zmenila úplne zásadne. Zákazníci si nerobia zásoby vopred, ale chcú dopĺňať zásoby do centrálnych skladov alebo priamo do predajní priebežne, čím presunuli zodpovednosť za dostatok tovaru na pultoch na dodávateľov. Sami si teda musíme dobre naplánovať nielen logistiku, ale aj výrobu a vlastné skladovacie priestory, aby sme boli schopní plniť aktuálne potreby obchodných partnerov.

Na  Slovensku navyše do logistiky vlani vstúpil značnou mierou aj zálohový systém. Výrobcovia, ktorí uvádzajú jeden produkt aj na iné trhy ako Slovensko, musia mať samostatné zásoby pre jednotlivé regióny. Výrobky, ktorých sa za posledný rok predalo viac ako 500 000 kusov v PETe, totiž musia  mať pre slovenský zálohový systém samostatné ID.

Tomáš Vaculčiak: Logistika poslednej míle sa za poslednú dekádu zmenila rapídne

Čo najviac dokáže zefektívniť logistiku poslednej míle z vášho uhľa pohľadu?

Pri všetkých procesoch a prípadných zmenách v nich musíme pozerať na ekonomiku a nákladovosť, ktorá je s nimi spojená. Pre logistiku je tento prístup v súčasnosti ešte dôležitejší vzhľadom na zvyšujúcu sa cenu práce, cenu pohonných hmôt a energií. Preto je veľmi dôležité dobré plánovanie dopravy, rovnomerné rozloženie distribuovaného objemu tovaru v rámci pracovného týždňa, zabezpečenie spätného odvozu obalov od zákazníkov a dodržiavanie minimálnej výšky objednávky. Obchodní partneri si u nás objednávajú tovar v režime 48 hodín, v ktorom dokážeme pokryť obe aktivity – závoz tovaru aj odber prázdnych obalov. V okamihu, kedy vieme, že nemáme prepravnú kapacitu, SANTA-TRANS dopĺňa potrebný vozový park z trhu alebo od našich zákazníkov. Externý vozový park väčšinou využívame jednosmerne.

Aké typy doručovania tovaru vlastne môžu aktuálne využiť vaši zákazníci?

Kofola využíva  v logistike dva spôsoby doručovania tovaru. O primárnu distribúciu na veľké siete sa stará dopravca SANTA-TRANS na základe zmluvných podmienok. Sekundárnu distribúciu, priamo na prevádzky, retail aj gastro, zabezpečujú traja partneri zo šiestich stredísk rovnomerne rozmiestnených v rámci Slovenska. Zákazníci sú už pri prvom kontakte s naším obchodným zástupcom pridelení do jedného alebo druhého systému distribúcie na základe predpokladaného objednaného množstva.

Pre zákazníkov v sekundárnej distribúcii máme individuálne nastavené 2 závozové dni, v rámci ktorých ich musíme obslúžiť. V primárnej distribúcii máme u zákazníkov dohodnuté závozové okná, v ktorých nám zákazník vyhradzuje čas na prevzatie objednaného tovaru. S niektorými zákazníkmi v SR aj  ČR máme dohodnutý systém samoodvozu z našich distribučných skladov. V distribučných skladoch Kofoly sú určené nakladacie okná, ktoré si musí partner rezervovať na naloženie tovaru.

Do akej miery je dôležitý čas, presnosť a proces balenia v rámci logistiky poslednej míle?

V sekundárnej distribúcii je mix produktov na jednej palete väčší. Tovar ukladáme na paletu od najťažšieho po najľahší, aby nedošlo k ohrozeniu stability tovaru pri preprave. V rámci Slovenska máme 6 cross-dockov, pre 5 z nich sa objednávky mixujú priamo v centrálnom sklade výrobného závodu v Rajeckej Lesnej, pre partnerov na východnom Slovensku sa tovar mixuje priamo v cross-docku v Prešove.

Čo považujete za najväčšiu výzvu v rámci logistiky poslednej míle?

Robiť ju ekonomicky. Naučili sme sa tovar vyrábať, forecastovať, aby sme ho mali dostatok, dohodli sme si so zákazníkmi pravidlá. Výzva je mať prejazdených čo najmenej hluchých (prejazdových) kilometrov a čo najmenej nevyťažených vozidiel. Naším záväzkom je udržiavať si 97,5 % servis level, t.z. dodanie tovaru načas, v zložení podľa objednávky a rovnako aj správne vyfakturovaný podľa dodávky. Tento cieľ sa nám darí dodržiavať.

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky

Súvisiace články:

Ján Weiterschütz: Elektromobilita na báze batérií alebo vodíka je pokračovaním prirodzeného vývoja dopravných pohonov Tomáš Vaculčiak: Logistika poslednej míle sa za poslednú dekádu zmenila rapídne
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required