Packeta medziročne zvýšila tržby o vyše 15% a je najväčšou slovenskou doručovacou službou
Doručovateľ zverejnil hospodárske výsledky za rok 2023 a a hlási rast tržieb na 67,28 mil. eur. Dôvodom je najmä stúpajúca obľuba výdajných miest a Z-BOXov, ktoré si dnes vyberá až 57 % zákazníkov.
Služba sa po nedávno oznámenej expanzii a pláne navýšiť počet ZBOXov o 1 000 nových lokalít po celom Slovensku rozhodla pre ďalší krok, ktorým sa ešte viac priblíži k ľuďom. Do konca roka nainštaluje na všetky svoje Z-BOXy klávesnice a zákazníkovi bude na otvorenie schránky stačiť zadať kód z mobilnej aplikácie Packeta alebo SMS.
Packeta vďaka tomu chce byť pre každého a na každom rohu. „Už v roku 2017, keď trh poznal len klasické doručovanie na adresu, sme dokázali identifikovať nový trend a slovenskému zákazníkovi ponúknuť pohodlnejšiu alternatívu v podobe výdajných miest a neskôr aj Z-BOXov. Ľudia rýchlo pochopili všetky výhody, najmä možnosť vybrať si zásielku kedykoľvek im to vyhovuje a tiež lacnejšie. Pridali sme tiež možnosť cez Z-BOXy a výdajné miesta zásielky posielať rodine alebo známym a vylepšovali aj služby v spojení s doručovaním na adresu. Pribudla napríklad službu doručenia na adresu na minútu presne, ktorá zákazníkovi jasne povie, kedy u neho doma zazvoní kuriér. Toto všetko aj s prehľadnou mobilnou aplikáciou a výraznou orientáciou na zákazníka prispieva k čoraz lepším výsledkom,“ hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety.
Packeta za rok 2023 dosiahla tržby vo výške 67,28 mil. eur. Medziročne ide o nárast o +15 % z 58,2 mil. eur. Zaujímavosťou je, že Packeta rastie kontinuálne už od svojho začiatku na slovenskom trhu a netýkal sa jej ani post-pandemický prepad celého e-commerce v roku 2022. Doručovacia služba vtedy rástla vďaka novým partnerstvám s najznámejšími domácimi e-shopmi a rozšírením doručovania zásielok do 33 krajín sveta, vďaka čomu pomáha slovenským eshopom expandovať do zahraničia a oslovovať nových zákazníkov.
Jančo zároveň načrtol aj ďalšie plány Packety na najbližšie mesiace: „Stúpajúca obľuba a narastajúci počet zásielok sú pre nás obrovským záväzkom, aby sme kvalitu služieb neustále posúvali a zvyšovali mieru spokojnosti našich zákazníkov. Už najbližšia predvianočná sezóna bude veľkou výzvou. Pri Bratislave sme preto otvorili nové väčšie depo a rozhodli sme sa výrazne navýšiť počty našich Z-BOXov aj výdajných miest po celom Slovensku. Zároveň tiež pridávame klávesnice, ktoré umožnia výber zásielky aj bez nutnosti používania smartfónu a našej aplikácie, ako to bolo doteraz.“
Klávesnice už dostali prvé Z-BOXy. Do konca roka budú po celej SR. Po doručení zásielky do vopred vybraného Z-BOXu zákazník dostane prostredníctvom emailu, mobilnej aplikácie Packeta aj SMS-kou 6-miestny kód. Ten mu bude stačiť zadať na klávesnici Z-BOXu a po potvrdení sa mu otvorí príslušná schránka. Bezkontaktné otváranie Z-BOXov prostredníctvom mobilnej aplikácie a smartfónu s bluetooth bude fungovať aj naďalej pre zákazníkov, ktorým táto možnosť vyhovuje viac.
Mobilná aplikácia Packeta ponúka aj mapu všetkých výdajných miest Z-BOXov, prehľad o aktuálne doručovaných zásielkach a možnosť posielať zásielky na adresy v SR, ČR, Maďarsku a Rumunsku. „Navýšenie počtu lokalít pre výdajné miesta a Z-BOXy aj inštalácia klávesníc ukazuje náš silný prozákaznícky prístup. Naším cieľom je, aby zákazníci mali Packetu ,na každom rohu‘ a výber zásielky bol čo najpohodlnejší,“ uzatvára Jančo. Klávesnice na otvorenie schránky so zásielkou už začali pribúdať na prvých Z-BOXoch naprieč SR. Do konca roka sa objavia vo všetkých lokalitách.