logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • SL SK 96: Zelená logistika prináša prestíž aj konkurenčnú výhodu Znižovanie emisií je...
  • Smurfit Kappa sa dohodla na spojení s americkým konkurentom WestRock Spojenie dvoch nadnárodných...
  • Rudolf Nemec je vedúcim tímu kapitálových trhov v Cushman & Wakefield Cushman &...
  • Maersk predstavil prvú kontajnerovú loď na ekologický metanol Prvá kontajnerová loď na svete s...

FACILITY MANAGER: MAJSTER (MINIMÁLNE) DVANÁSTICH REMESIEL

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
952

Ak zovšeobecníme tento pojem, môže ísť o dva hlavné smery facility manažmentu – interný a dodávateľský. Medzi nimi nie je markantný rozdiel v technickej stránke, ale predovšetkým v rozdelení zodpovedností. Interný Facility Manager má zodpovednosť za prevádzky jednej (svojej kmeňovej) spoločnosti, podieľa sa na plánovaní, budgetingu, reportovaní a býva súčasťou riadiacej jednotky spoločnosti. Naproti tomu manažér, ktorý má v kompetencii dodávateľskú správu prevádzky, nebýva oboznámený s faktami tak detailne, a môže sa zaoberať iba určitými oblasťami vymedzenými klientom. Reporting prebieha smerom k zodpovednej osobe na klientskej strane. Väčšinou komunikuje so zákazníkom na báze krátkodobého, maximálne strednodobého plánovania a stratégií. Obaja títo manažéri však musia dokázať skĺbiť technické, ekonomické a organizačné schopnosti a zručnosti tak, aby boli schopní podporiť naplnenie všeobecných strategických cieľov spoločností.

Firma, ktorá uvažuje o prijatí Facility Managera, by mala vedieť, že táto pozícia nemôže byť zamieňaná s rolou technického správcu alebo technika, aj keď menšie spoločnosti často tieto pozície spájajú do jednej predovšetkým z dôvodu mzdových úspor.

Medzi hlavné oblasti pôsobnosti odborného Facility Managera môžeme zaradiť širokú škálu zodpovedností. „Okrem iného to je aj riadenie upratovacích činností v objektoch, príprava plánu a zabezpečenie opráv či stavebných prác, kompletnú starostlivosť a údržbu okolitých pozemkov vrátane zelene patriacej k objektu a tiež osvetlenia,“ približuje Radka Vantuchová z personálno-poradenskej spoločnosti Hudson. Ďalej jeho pozícia predstavuje komunikáciu s externými dodávateľmi a prenajímateľmi, kontrolu, revíziu zmlúv a rokovania o nájomnom, prípadne spoluprácu so zákonnými technickými kontrolnými orgánmi (BOZP, PO) a aj prípravu a výkon výberových konaní na subdodávateľov. A nesmieme zabudnúť ani na oblasť energetiky, životného prostredia (environmentálna politika), elektrotechnickú správu objektov, vzduchotechniku a klimatizáciu, vykurovacie sústavy či vodohospodárstvo. Často sa stáva, že spoločnosť prenecháva Facility Managerovi v správe aj vozový park spoločnosti.

Po zhrnutí najbežnejších činností takéhoto odborníka je očividné, že sa jedná o pozíciu, ktorá si  vyžaduje vysoké nasadenie, profesionalitu a strategické uvažovanie, odborné skúsenosti vrátane technických znalostí a aj výborný people management (schopnosť viesť ľudí). Tím Facility Managera totiž predstavuje vo väčších spoločnostiach niekoľko technikov, energetika, elektrotechnika a pod., ktorí zabezpečujú chod objektov podľa pokynov manažéra, ale samozrejme sa podieľajú na kontrolách, príprave jednotlivých reportov a plánovaní aktivít.

Dobrý Facility Manager môže byť súčasťou top managementu spoločnosti, analyticky a strategicky uvažujúcou osobou, ktorá musí vnímať firemnú kultúru, cítenie, víziu a predstavu do budúcnosti a v súlade s nimi byť schopný pripraviť a presadiť stratégiu, ktorá je pre spoločnosť najvýhodnejšia v stredno- až dlhodobom horizonte. Primárnym cieľom je zvýšenie kvality a zavádzanie inovatívnych riešení, ideálne za predpokladu dlhodobého znižovania nákladov.

Od skúseností, rozsahu kompetencií a veľkosti spoločnosti sa samozrejme odvíja aj hodnotenie odborníka v tejto pozícii. V menších spoločnostiach, v ktorých dochádza ku kumulácii povinností do úlohy technika a technického správcu bez manažérskych skúseností a s obmedzeným záberom činností, mzda predstavuje cca 20 000–25 000 Sk. „Môže to byť aj viac, pretože dôležitú rolu hrá nielen veľkosť spoločnosti, ale napríklad aj lokalita,“ vysvetľuje Radka Vantuchová. U kvalifikovaného manažéra vo väčšej spoločnosti, ktorý už spĺňa požiadavky v širšom meradle a je schopný viesť menší tím, sa mzda rádovo pohybuje od 35 000 Sk a viac podľa seniority. Vo veľkých spoločnostiach, kde je už samozrejmosťou veľmi dobrá komunikácia v cudzom jazyku, sa potom tento odborník stáva členom manažmentu a nie je výnimkou ani mnohonásobné presiahnutie uvedených položiek – jeho odbornosť je však podložená dlhoročnou praxou a skúsenosťami.

Ku mzde patrí Facility Managerovi vo veľkých spoločnostiach aj potrebné technické vybavenie. Samozrejmosťou je služobný mobil a notebook s mobilným internetovým pripojením. Aby bol schopný riešiť akútne problémy či požiadavky klientov, máva k dispozícii aj služobný automobil.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required