logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Obsadenosť priemyselných a logistických nehnuteľností na Slovensku vzrástla Slovenský trh s...
  • Hellmann kupuje PKZ Group a zakladá národnú pobočku na Slovensku Nadnárodná skupina akvizíciou...
  • Najväčšou výzvou logistiky poslednej míle je efektivita Za posledných 10 rokov sa toho zmenilo...
  • Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov Sú...

Plachtové návesy: Najuniverzálnejšie riešenie

5. novembra 2010
Benchmarking 0
5285

Návesy s plachtou sa preto hodia na prevoz všetkého priemyselného tovaru, vrátane potravín, ktoré nie sú citlivé na zmeny teplotu, ani nevyžadujú bezprašné prostredie. Oproti izolovaným návesom im ale chýba ešte jedna dôležitá vlastnosť a tou je nižšia úroveň zabezpečenia tovaru proti krádeži, čo môže byť dôležité pri diaľkovej preprave. Napriek tomu sa využívajú aj na dopravu drahých elektrotechnických výrobkov.

U návesov s nezávisle sťahovateľnou plachtou je dôležitým kritériom vnútorná výška. Vozidlá s vnútornou nakladacou výškou od 2850 mm do 3300 mm predstavujú skupinu tzv. veľkoobjemových vozidiel (používa sa aj termín megatrailer). Ich dĺžka býva najčastejšie 13,6 m a vnútorná šírka od 2500 mm, čo zaručuje paletovú šírku 2480 mm aj medzi stĺpikmi. Užitočné zaťaženie sa pohybuje od 25 t a objem prepravovaného tovaru v ideálnom prípade môže dosiahnuť 100 m3, resp. 34 europaliet. Niektorí výrobcovia ponúkajú návesy so systémom dvojitej úrovne podlahovej roviny, čím sa zvýši ich kapacita až na 67 europaliet.

Základom návesu je samozrejme plachta. Na výrobu autoplachiet sa väčšinou používa lakovaná PVC plachtovina, pri ktorej výrobca zaručuje stabilné vlastnosti a kvalitu pri teplotách od -30°C do +70°C. Farebná stálosť, minimálna rozťažnosť, široká paleta farieb a UV filter sú dnes už samozrejmosťou. Kvalitné kovanie a spojovacie prvky sú ďalším doplnkom, ktorý sa stará o celkovú kvalitu a v neposlednom rade aj vzhľad autoplachiet.

Súčasťou plachiet sú spevňovacie výstuhy na všetkých miestach dotyku s konštrukciou a colné lanko. Strešnú časť niektorí dodávatelia ponúkajú z bielej plachtoviny pre lepšie presvetlenie ložného priestoru. Kvalitné výrobky sú spájané teplovzdušným zváraním. Nová technológia výroby autoplachiet odstraňuje nedostatky starších technológií a to najmä tým, že najcitlivejšie miesta autoplachty sú automaticky pri výrobe zdvojované dvojitou vrstvou PVC.

Jedným z najrozšírenejších typov návesov je plachtový náves pre výšku točne 1100 mm. Moderné systémy umožňujú v maximálnej miere využitie návesu pre všetky typy ťahačov s rôznou výškou točne pri minimálnych požiadavkách na obsluhu. Systém spočíva v nastavovaní vnútornej výšky, v prednej časti návesu v rozsahu 6×50 mm a v zadnej časti až 3×50 mm, ktorá sa mení pomocou nastavovacích čapov na stĺpikoch.

Predná časť návesu je tvorená pevnou hliníkovou stenou do výšky 750 mm vybavenou pozinkovaným plechom, zabezpečujúcim ochranu proti poškodeniu paletami. Zadná časť návesu je uzatvárateľná vysokými hliníkovými dverami pre maximálne využitie nakladacej výšky. Pre prípad nakladania z boku a využitie maximálnej vnútornej výšky je možné vybaviť náves hydraulicky ovládanou zdvíhacou strechou. U niektorých výrobcov je toto riešenie štandardom, strecha sa ovláda na zadnej časti návesu.

Nadstavba býva z utesnenej preglejkovej podlahy s hrúbkou 30 mm, pokrytej fenolovou živicou. Maximálne zaťaženie zodpovedá norme DIN 283, pre paletové vozíky s celkovou hmotnosťou do 7000 kg.

Väčšina návesov je vybavená zdvíhacou nápravou a flexibilným zabezpečením nákladu. Nový náves je možné vybaviť tiež paletovým košom, drevenými alebo hliníkovými bočnými doskami, schránkou na náradie, sudom na vodu a certifikátom zaistenia nákladu.

Ďalšie originálne riešenie spočíva v samotnom riešení podvozku, ktorý nie je zváraný, ale spájaný špeciálnou technológiou. Jednotlivé diely sú na základný nosný rám pripevňované špeciálnym skrutkovaním, čo po zhotovení celého podvozku znamená, že takto konštruovaný rám je robustný a veľmi pevný. Tým je zaručená celková vysoká pevnosť návesu. Takto zhotovený podvozok je navyše chránený proti vonkajším vplyvom korózie žiarovým zinkovaním. Teda ešte pred samotným spájaním jednotlivých dielov sú tieto diely najskôr žiarovým zinkovaním ochránené a až potom vkladané a spájané do základného rámu. Podvozok je vybavený tromi nápravami s kotúčovými brzdami.

V rámci podvozkovej časti požadujú niektorí dopravcovia zdvíhaciu nápravu. Dodávatelia ponúkajú aj natáčaciu nápravu pre zmenšenie polomeru otáčania pri manipulácii s návesom na menších plochách. V niektorých prípadoch môže byť užitočné vzduchové pérovanie s funkciou regulácie tlaku, vedúce k zmene výšky nakladacej úrovne voči rampe. Výnimočne sa používa systém pre sledovanie zaťaženia jednotlivých náprav. To pomáha rozložiť náklad tak, aby nedošlo k ich preťaženiu.

Pri požiadavke na prepravu špecifického druhu tovaru je v ponuke plachtový náves s bočnicami, náves na prepravu oceľových zvitkov, náves na prepravu papiera, náves na prepravu fliaš a odľahčený náves. Medzi špeciály patria okrem iného návesy v tzv. predlžovateľnom prevedení, ktoré je možné zo štandardného rozmeru obvyklého návesu vzájomným posunutím vnútorných častí rámu predĺžiť na celkovú dĺžku až 22,5 m. Také vozidlo potom ale musí byť vybavené samoriaditeľnými alebo hydraulicky riaditeľnými nápravami, aby bolo možné dosiahnuť dobrú manévrovateľnosť. Podobné návesy slúžia predovšetkým k preprave dlhých stavebných dielov a prefabrikátov, alebo častí oceľových konštrukcií.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov

Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov Sú malé, obratné a inteligentné – autonómne mobilné roboty, nazývané aj podbehové AGV pre horizontálnu prepravu, už dnes dokážu plniť aj náročné úlohy. Nie je potrebné tvoriť zložitú automatizovanú infraštruktúru, dajú sa efektívne integrovať do existujúcich prostredí a systémov. Roboty série […]

Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince

Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince Švajčiarska rodinná spoločnosť, ktorá je úspešná na trhu už viac ako 65 rokov, sa špecializuje na celkové intralogistické riešenia a je jedným zo svetových lídrov na trhu riešení materiálových tokov. Z hľadiska riešení predstavuje Ferag kombináciu svojho „Skyfall“ a inteligentného napojenia na dopravnú […]

Hľadáte optimalizáciu dodávateľského reťazca vašej spoločnosti?

Hľadáte optimalizáciu dodávateľského reťazca vašej spoločnosti? Zvážite výhody paletového poolingu v oblasti rýchloobrátkového spotrebného tovaru (FMCG) v Českej republike, na Slovensku či v Maďarsku. „Paletový pooling stojí na štyroch základných pilieroch, prvým je znižovanie nákladov na obalové materiály, v tomto prípade palety. Druhým pilierom je ušetrený čas, ktorý by musel byť venovaný správe vlastných paliet. […]
TBA Plastové obaly

TBA Plastové obaly prichádza na trh s vlastným radom skladacích euro prepraviek

TBA Plastové obaly prichádza na trh s vlastným radom skladacích euro prepraviek V tomto roku bol zahájený program výroby novej generácie skladacích euro prepraviek, pri ktorých vývoji boli brané do úvahy iba najnovšie trendy. Skladacie euro boxy od spoločnosti TBA Plastové obaly nájdu využitie vo všetkých odvetviach. Ich jasnou prednosťou je úspora miesta, stabilné stohovanie […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required