logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Aramco a DHL Supply Chain oznamujú nový spoločný podnik na prevádzkovanie dodávateľského a...
  • Spoločnosť Dachser zaznamenala ďalší masívny rast Medzi hospodárskym rozmachom a normalizáciou...
  • Volkswagen Slovakia si vlani udržal solídne finančné výsledky Spoločnosť Volkswagen Slovakia...
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...

VYUŽITIE SYNERGIÍ: Skúsenosti z automobilovej logistiky firme pomohli aj pri distribúcii minerálnych vôd

5. novembra 2010
Benchmarking 0
3995

Spoločnosť AQUASPED je zasielateľskou a logistickou firmou, ktorá sa špecializuje na logistiku prepráv prostredníctvom cestnej dopravy. Zároveň je výhradným distribútorom produkcie Karlovarských minerálnych vôd pre Slovenskú republiku. Karlovarské minerální vody sú najväčším výrobcom minerálnych a pramenitých vôd v Českej republike. Spoločnosť v súčasnosti stáča vody značiek Mattoni, Magnesia a Aquila, ktoré vyváža do 20 krajín sveta.

Firma AQUASPED hľadala na našom území logistického partnera, ktorý by prevzal všetky logistické procesy vrátane distribúcie minerálnych vôd zákazníkom. Dôvodom bola optimalizácia logisticko-ekonomických procesov. V lete roku 2008 preto vypísala výberové konanie na poskytovanie logistických služieb pre Slovensko. Išlo predovšetkým o zabezpečenie distribúcie minerálnych vôd značky Mattoni a Magnesia. „Pre splnenie požiadaviek nášho primárneho zákazníka v Českej republike sme za najdôležitejšie považovali kapacitné a ekonomické požiadavky. Zároveň sme požadovali splnenie kvalitatívnych kritérií a primerané znalosti v oblasti informačných technológií,“ približuje Pavel Vrána, generálny riaditeľ spoločnosti AQUASPED.

Vo výberovom konaní bola najúspešnejšia spoločnosť GEFCO SLOVAKIA a k 1. novembru 2008 bol medzi ňou a firmou AQUASPED podpísaný dlhoročný kontrakt. Od tohto dátumu logistická firma zároveň poskytuje svoje služby v oblasti skladovania a manipulácie. V roku 2009 začalo GEFCO SLOVAKIA zabezpečovať aj distribúciu minerálnych vôd zákazníkom na Slovensku.

GEFCO sa na Slovensku doposiaľ špecializovalo na logistiku pre priemyselné podniky. Ako sa teda firme podarilo vyhrať tender v oblasti potravinárskej logistiky? „Konkurenčná výhoda našej ponuky spočívala predovšetkým v tom, že obsahovala komplexné riešenie logistických služieb a na jej príprave sa spolupodieľal náš projektový tím so skúsenosťami s logistikou rýchloobrátkového tovaru,“ vysvetľuje Anton Keleši, project manager spoločnosti GEFCO SLOVAKIA.

Francúzska logistická firma má s logistikou FMCG skúsenosti vo viacerých krajinách, čo slovenská pobočka patrične využila. Logistika pre automobilový priemysel vychová podľa slov Antona Kelešiho logistickú firmu k presnosti, ale aj k rôznym záložným riešeniam. „Nesmieme ohroziť zastavenie výrobnej linky. Preto musíme mať ku každému procesu aj záložné riešenie, napr. dostupnosť manipulačnej techniky, vozidiel i personálu. Toto považujeme pri priemyselnej logistike za štandard. V oblasti FMCG to väčšinou nie je pravidlom. Po skúsenostiach s automotive dokážeme našim zákazníkom bez problémov zabezpečiť logistiku rýchloobrátkového tovaru, ktorá je v rámci skupiny GEFCO vnímaná ako súčasť nášho portfólia logistických služieb,“ dodáva Anton Keleši.

Pre vytvorenie prevádzky na potravinársky sektor musela spoločnosť GEFCO vybaviť viacero potrebných hygienických a veterinárnych povolení, ktorými musí disponovať každý prevádzkovateľ skladov so spomínaným zameraním. Všetok tovar sa skladuje v logistickom areáli spoločnosti GEFCO v Trnave, avšak do budúcnosti sú plány vybudovať medzisklady v rámci Slovenska. Dopravcovia, ktorí zabezpečujú distribúciu minerálnych vôd, musia byť certifikovaní podľa normy ISO 9001:2000.

Dôležité bolo aj preškolenie vodičov, aby vedeli, akým systémom majú jazdiť, aké sú zmeny v účtovných dokladoch, či zmeny v oblasti paletového hospodárstva. Na rozvoz minerálnych vôd využíva firma niekoľko typov nákladných áut, pričom denne ide o stovky paliet. GEFCO SLOVAKIA má skúsenosti s pravidelnými linkami v rámci pokrytia celej Európy, takže vytvoriť systém domácej distribúcie nebolo pre firmu problémom.

Predaj ovplyvňuje  aj počasie, ktoré dokáže niekedy prekvapiť

Minerálne vody sa vyrábajú na dvoch miestach – Matoni v Karlových Varoch a Magnesia v nemeckom Mníchove. Po výrobe prichádzajú minerálky do centrálneho skladu spoločnosti GEFCO SLOVAKIA v Trnave. Tuto prepravu zabezpečuje firma AQUASPED. Tovar na paletách je v sklade riadený systémom FEFO. Vychystávanie však už prebieha po kartónoch. Znamená to, že firma neexpeduje homogénne, ale komisionované palety na základe objednávok. Existuje viac typov jednotkových balení – 1,5 litrové fľaše sú balené po 6 ks, 0,5 litrové po 12 ks a sklenené 0,33 litrové sú v plastových prepravkách.

Najkratší čas vychystania je pre veľkosklady a distribučné sklady obchodných reťazcov, v druhej fáze sú to hypermarkety, ktoré sú zavážané priamo. Celkovo ide o približne 50 závozových miest. Nie len logistické riešenie, ale aj model distribúcie bol riešený projektovým riadením, ktoré následne schvaľuje zákazník. Prebehlo ocenenie jednotlivých činností a vytvorenie reálneho systému fungovania, ktorý bol následne prenesený do zmluvy s klientom. „Ide stále o živý proces, ktorý sa neustále vyvíja a prebiehajú v ňom zmeny, aby celý systém distribúcie fungoval čo najlepšie a najefektívnejšie, no je dôležité mať presne zadefinované základné procesy,“ hovorí Anton Keleši.

Predaj minerálnych vôd je ovplyvnený veľkými sezónnymi výkyvmi, no napriek tomu si zákazník vyžaduje určitý minimálny objem, ktorý by sa mal neustále nachádzať v sklade. Logistická firma však musí kapacitne, skladovo i ľudsky zvládnuť všetky sezónne výkyvy. Príkladom môže byť tohtoročný apríl, kedy sa prudko oteplilo a nečakane sa zvýšil dopyt po balených vodách. Objem predaja sa v prípade produktov Karlovarských minerálnych vôd zvýšil približne o 150 %.

„Musím priznať, že oteplenie v apríli a nárast predaja nás trochu prekvapil, ale zásobovanie sme zvládli bez problémov. Máme totiž zákazníkov, pri ktorých sezónne výkyvy predstavujú aj 400% nárast predaja,“ vysvetľuje Anton Keleši. Kvôli sezónnym výkyvom je potrebné mať v zálohe nielen skladovacie miesta a dopravnú techniku, ale aj ľudí.

Vychystanie jednej komisionovanej palety od prijatia objednávky, cez zabalenie až po výstupnú kontrolu trvá približne 30 minút. „Takže keď nám príde objednávka na 150 paliet a z toho je 100 komisionovaných, tak sa dá ľahko vypočítať, koľko ľudí a času potrebujeme,“ približuje Anton Keleši. Obrátkovosť tovaru v sklade sa pohybuje medzi 3 až 6 dňami.

„Pri cenotvorbe projektov s veľkými množstevnými výkyvmi je od klienta dôležitá presná definícia všetkých logistických údajov, aby bol projekt ako celok správne nacenený. Takto sa môžeme dopracovať k lepšej cene, čo je samozrejme zaujímavé aj pre klienta,“ tvrdí Anton Keleši.

Vodič nákladného auta zabezpečuje aj výmenu vratných obalov

Objednávky prichádzajú v on-line režime, GEFCO SLOVAKIA je prepojené s informačným systémom zákazníka cez informačný systém SAP. Keď klient zadá objednávku, v Trnave ju hneď majú k dispozícii a môžu začať vychystávať tovar a plánovať trasu dodávok. Zákazník na druhej strane vidí, ako prebieha plnenie objednávok a aký tovar sa na sklade nachádza. Na základe toho môže sklad zásobovať tovarom.

Najkratší čas doručenia je do 24 hodín od zadania objednávky. Stáva sa však, že na obed príde objednávka a už o 22.00 hod. je pripravený presný čas vykládky v príslušnom distribučnom centre. „V niektorých takýchto centrách a veľkoskladoch sú pevne rezervované časové okná vykládky. Gastronomické zariadenia zásobujeme podobne ako veľkosklady. Niekedy bývajú problémy pri vykládke, pretože mnohé reštauračné zariadenia sú v centrách miest a je problém dostať sa k nim. Preto je potrebné zaslať veľkostne vyhovujúce auto aj kvôli takýmto obmedzeniam,“ konštatuje Anton Keleši.

Výmena vratných obalov, ktorá sa týka len reštauračných prevádzok, prebieha jedna k jednej. Vodič je podrobne inštruovaný a musí sa sám postarať o to, aby výmena obalov prebehla bez problémov. Ich evidencia tiež prebieha v informačnom systéme a prostredníctvom firmy AQUASPED sú doručované naspäť výrobcovi.

Po úspešnom zahájení poskytovania logistických služieb je zákazník s riešením spoločnosti GEFCO SLOVAKIA spokojný. „Vzhľadom k tomu, že obe naše firmy sa vyvíjajú a profilujú, je možné doterajšiu spoluprácu hodnotiť veľmi vysoko. Obe strany neustále pracujú na zefektívňovaní procesov a zvyšovaní kvality,“ konštatuje Pavel Vrána.

Zdá sa, že spoločnosti GEFCO SLOVAKIA sa logistika FMCG zapáčila a v priebehu mesiaca po získaní kontraktu od AQUASPED sa pustila do ďalšieho projektu. Jej partnerom sa stala spoločnosť Tea & Co, ktorá je výhradným distribútorom luxusných čajov a doplnkového sortimentu výrobcu TEA & FORTE ako sú napr. šálky, čajníky a pod. Z trnavského centrálneho skladu prebieha distribúcia do piatich štátov Európy. Logistická spoločnosť zabezpečuje aj ďalšie služby pridanej hodnoty, ako je etiketovanie, veterinárne zastúpenie a samozrejme colné zastúpenie. Zaujímavosťou je aj zabezpečenie importu spomínaného sortimentu leteckou prepravou.

*fakty

30 minút

trvá vychystanie jednej komisionovanej palety od prijatia objednávky, zabalenia až po výstupnú kontrolu.

3 – 6

dní predstavuje obrátkovosť minerálnych vôd v skladoch spoločnosti GEFCO SLOVAKIA.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required