logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Iveco Driver Training

3. novembra 2011
Doprava 0
894

Spoločnosť Iveco s uvedením nového efektívneho ťahača ECOSTRALIS automaticky poskytuje k vozidlu aj školenie Iveco Driver Training. Kurz určený na zlepšenie štýlu a efektívnosti jazdy sa v Českej i Slovenskej republike robí v spolupráci s firmou Dekra Automobil, renomovaným profesionálom v oblasti dopravného vzdelávania. Školenie trvá celý deň, počas ktorého vodič získa teoretické a praktické znalosti. Po príprave na praktickú časť vodič absolvuje prvú jazdu takým štýlom, akým zvykne jazdiť. Inštruktor ho pozorne sleduje, ale nič nekomentuje a špeciálny prístroj napojený na palubný počítač zaznamenáva všetky potrebné údaje: Okamžitú spotrebu, priemernú rýchlosť, čas jazdy, dĺžku prejdenej trate, priemernú spotrebu… Vybraná trasa zvyčajne meria okolo 30 km, na rozdiel od rýchlostných komunikácií v medzinárodnej doprave sa vyberá členitý okruh s technickými sekciami, ktorý vedie aj cez obce, sú na ňom križovatky, aby sa čo najviac odkryli rezervy šoférov v hospodárnej jazde. Pri školení nezáleží na použitej súprave, ale je nutné, aby bola aspoň na 70 % zaťažená. Používa sa súprava zákazníka alebo predvádzací ťahač a predvádzací naložený náves (v prípade akcie v Hustopečiach, mala predvádzacia súprava 37,5 t).

Po prvej jazde nasleduje prezentácia školiteľa zameraná na faktory, ktoré najviac ovplyvňujú spotrebu paliva nákladných vozidiel. V tejto časti tréningu frekventanti na názorných príkladoch vidia, čo všetko má vplyv na spotrebu ich ťahača s návesom a ktoré aspekty dokážu korigovať vo svoj prospech, resp. môžu využiť na zredukovanie spotreby. Je prekvapujúce, koľko profesionálnych vodičov podceňuje napríklad vplyv správneho tlaku vzduchu v pneumatikách na spotrebu i životnosť. Pritom už pri podhustení na 80 % predpísanej hodnoty vozidlo spotrebuje o 2 % viac nafty a súčasne sa životnosť pneumatiky sa zníži až o 30 %! Nie každý vie, aký potenciál má kinetická energia a že 40-tonová súprava rozbehnutá na rýchlosť 80 km/h dokáže na rovnej ceste iba vlastnou zotrvačnosťou prejsť až 3 kilometre, kým sa celkom nezastaví… Dobré je poznať aspoň základné princípy aerodynamiky a jej vplyv na spotrebu truckov. Dôraz pri prezentácia sa však kladie na dôkladné vysvetlenie filozofie efektívneho štýlu jazdy, ktorý sa dá zjednodušiť do niekoľkých bodov: Jazdiť plynule (každé zbytočné akcelerovanie stojí peniaze), maximálne využívať kinetickú energiu rozbehnutej súpravy, optimálne preraďovať prevodové stupne už pred stúpaním, správne používať manuálny režim automatizovanej prevodovky a predvídať situácie v premávke.
Následne tieto princípy vodič aplikuje v druhej jazde. Teraz mu už inštruktor radí a usmerňuje ho. Na záver tréningu spracuje protokol a vyhodnotí obe jazdy i spotreby. Spravidla všetci účastníci kurzu dosiahnu výraznú úsporu paliva a väčšinu z nich prekvapí aj fakt, že v druhom kole dosiahli vyššiu priemernú rýchlosť – okruh prešli za kratší čas.

Hospodárna jazda by mala byť jednou z charakteristických zručností skutočného profesionála. Samozrejme, základnou podmienkou úspechu je, že vodič musí chcieť jazdiť efektívne, a teda akceptuje filozofiu takéhoto štýlu a dôsledne ju aplikuje. Výsledky z praxe sú najpresvedčivejším argumentom – uvádzame jeden z mnohých príkladov: Pri školení na cestách v okolí mesta Hustopeče, ktorého sa zúčastnili traja vodiči, prístroje zaznamenali v druhej jazde úsporu od 6,7 do 12,4 %, čo znamená zredukovanie spotreby paliva na 100 km v rozsahu 2,6 až 5,5 litra. Nie je ťažké si vypočítať, koľko peňazí by v jednej pracovnej zmene ušetrili „iba“ efektívnym štýlom jazdy.
Zákazníkom sa odporúča, aby použili vlastné vozidlá, pri ktorých je vodič zvyknutý na všetky detaily ovládania a môže sa plne sústrediť na hospodárnosť jazdy. Spolu so svojim partnerským dealerom sa môžu rozhodnúť, či na školenie využijú súpravu pripravenú pre Iveco Driver Training. Z pochopiteľných dôvodov preferujú prvú možnosť, pretože na svojich truckoch v praxi ihneď vidia, aké rezervy majú ich vodiči.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok