Letové postupy pre konečné priblíženie, teda záverečnú fázu letu tesne pred pristátím, s využitím systému EGNOS vypracuje štátny podnik Letové prevádzkové služby SR (LPS). Postupy presne určia vertikálny zostupový uhol a nadmorskú výšku, v ktorej sa pilot musí rozhodnúť, či bude pristávať. S ich prípravou pre Letisko M.R. Štefánika v Bratislave a Letisko Košice začne LPS už v prvých týždňoch roku. Po úspešnom letovom overení a schválení Leteckým úradom SR budú zverejnené v Leteckej informačnej príručke SR. Do konca roku 2015 plánuje LPS vypracovať takéto letové postupy aj pre letiská v Piešťanoch, Žiline a Poprade.
„Piloti lietadiel sa tak budú môcť pri konečnom priblížení po prvý krát spoľahnúť výlučne na údaje z globálnych satelitných systémov spresnené európskym EGNOSom aj na Slovensku,“ povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Andrej Holák. V súčasnosti v tejto fáze letu využívajú údaje z pozemných rádionavigačných systémov. Po novom budú k dispozícií oba systémy. Ak by jeden vypadol, druhý bude jeho plnohodnotnou náhradou.
Systém EGNOS dokáže prijímať nielen signál amerického GPS, ale v budúcnosti aj signál vysielaný satelitmi európskeho systému Galileo a ruského systému Glonass. Následne EGNOS prijatý satelitný signál prostredníctvom geostacionárnych satelitov, pozemných monitorovacích staníc a riadiaceho centra koriguje. Lietadlá vybavené navigačnými prijímačmi systému EGNOS potom v reálnom čase dostanú spresnený signál so zaručenou spoľahlivosťou, podľa ktorého je možné uskutočniť konečné priblíženie s horizontálnym aj vertikálnym vedením. V porovnaní so samotným GPS poskytuje EGNOS pilotom možnosť byť vedený v najkritickejšej fáze letu, a to aj vo vertikálnom smere.
EGNOS je považovaný za aplikačný predvoj (predchodcu) európskeho navigačného systému Galileo, ktorý by mal byť plne funkčný v roku 2020.