logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Širokorozchodná pôjde podľa všetkého aj cez Slovensko

8. augusta 2013
Doprava 0
893

Teraz sa vypracuje štúdia uskutočniteľnosti a podnikateľský model. Štúdia by mala byť hotová do konca roka 2013. Do polovice roku 2014 by potom malo padnúť konečné rozhodnutie o projekte, vyhlásil riaditeľ ruských štátnych železníc Vladimir Jakunin. V projektovej štúdii bude tiež stanovená presná suma na projekt.

Vo Viedni sa plánuje stavba nákladného terminálu na rozlohe približne 200 ha. Rakúsko si z realizácie projektu sľubuje vytvorenie 3000 nových pracovných miest a ročné príjmy 120 miliónov eur. Rakúskej železničnej spoločnosti ÖBB by mohol stúpnuť objem prepraveného nákladu zo súčasných 113 miliónov ton o desať percent. Na Slovensku je podľa šéfa železničnej spoločnosti ŽSR Štefana Hlinku v pláne výstavba subterminálu. Slovensko tiež podľa neho dúfa, že bude mať prospech z výstavby a prevádzky železničnej trati. Podľa niektorých odhadov by na Slovensku mohlo vďaka projektu vzniknúť až 8000 pracovných miest.

Lode v súčasnosti vozia náklady na Ďaleký východ 30 dní. Železnice by túto dobu mala výrazne skrátiť. Podľa prvých návrhov by cesta tovaru z Vladivostoku Transsibírskou magistrálou do Moskvy a potom cez Kyjev a Bratislavu do Viedne mala trvať 15 dní. Či sa ale železnice stane silným konkurentom pre lodnú prepravu, sa ešte len ukáže. Preprava kontajnera po železnici je totiž teraz asi trikrát drahšia ako preprava po mori, ktorej cena z Ázie do Európy je teraz zhruba 700 eur.

„Projekt širokorozchodnej železnice má pre Slovensko geopolitický rozmer a keby sa napokon nerealizoval, malo by to negatívny dosah na konkurencieschopnosť krajiny. V prípade tranzitu ropy a plynu cez Slovensko má rozhodujúcu pozíciu Rusko, lebo smer je jednosmerný. V prípade širokorozchodnej železnice bude tranzit obojstranný a významná úloha pripadne Slovensku, ktoré bude súčasťou tovarových tokov medzi Ruskom, Áziou a Európou,“ tvrdí Peter Mihók, predseda Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok