Donedávna severnú cestu brzdil ťažko prestupný ľad, teraz kvôli topeniu arktického ľadu sa možno námorná linka vedúca pozdĺž pobrežia Ruska stane pre čínske obchodné lode najvyužívanejšie trasou. Takzvaná severovýchodná trasa cez Beringovu úžinu má byť priamejšia než južný variant a nehrozí na nej nebezpečenstvo od somálskych pirátov.
Podobnú cestu ako loď Jung Šeng, patriaca spoločnosti COSCO, už v minulosti vykonal tanker Ob River, patriaci ropnému gigantu Gazprom. Ten však museli sprevádzať ľadoborce. Aj napriek komplikáciám sa však severná trasa vypláca. Dopravcovia na nej totiž prejdú o 40 % kratšiu trasu a tým pádom spotrebujú až o 40 % menej paliva.
Či budú v budúcnosti touto trasou jazdiť všetky čínske lode záleží na mnohých faktoroch. O 15 dní kratšia cesta a o 40 % nižšia spotreba je však natoľko lákavou predstavou, že čínskych lodí bude Suezským prieplavom jazdiť čím ďalej menej.