Systém CADIS analyzuje, plánuje a dokumentuje všetky procesy pozemnej prepravy skenovaním pomocou PDA (Personal Digital Assistant). Je to jediné riešenie, vďaka ktorému je možné účinným a súvislým spôsobom evidovať všetky kroky potrebné na prepravu zásielky, od vyzdvihnutia tovaru, jeho vykládku a nakládku v prístave až po jeho konečné doručenie.
„Tento systém poukazuje na dôležitosť možností prístupu k informáciám na každej úrovni dodávateľského reťazca, od výrobných závodov až po predajné miesta. Najmä v letectve a automobilovom odvetví je prepravovaný tovar veľmi hodnotný a sledovanie zásielky má veľké opodstatnenie. Systém CADIS je obrovskou konkurenčnou výhodou pri získavaní nových zákazníkov,“ uviedol Bruno Rivoallan, riaditeľ pozemnej prepravy GEFCO.
Optimalizácia prevádzkovej efektivity
Systém CADIS obsahuje dodacie pokyny a riadi plánovanie optimálneho rozloženia nákladu. Vďaka pravidelným kontrolám sa zamedzuje chybám a jednotlivé štádiá dodávky sa zobrazujú v reálnom čase. GEFCO vďaka tomu ponúka svojim zákazníkom spoľahlivé riešenie na celkové sledovanie svojich zásielok. Systém dokáže taktiež zhotovovať fotografie dokumentujúce stav tovaru, čo môže byť užitočné v prípade poistnej udalosti. Zákazník sa tu podpisuje priamo na obrazovku. Vďaka tomuto elektronickému potvrdeniu o prevzatí sa písomná správa spolu s kontrolami na konci dodacieho reťazca stáva nadbytočná, keďže systém okamžite nahráva informácie do globálneho informačného systému. Spoločne s menšou spotrebou papiera, zákazník šetrí čas a profituje z riešenia, ktoré ponúka garantovanú efektivitu a navýšenie produktivity.
GEFCO zaviedlo za necelý rok tento softvér v 13 európskych krajinách vo viac ako sto pobočkách: v Belgicku, Českej republike, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Holandsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Slovinsku, Španielsku, Švajčiarsku a vo Veľkej Británii. Približne 2000 vodičov/prepravcov GEFCO má k dispozícii PDA na skenovanie balíkov pri ich nakladaní a dodaní zákazníkom alebo vyzdvihnutí od nich. V priebehu druhej polovice roku 2013 GEFCO plánuje rozšíriť funkcie tohto systému na pokrytie riadenia balenia a prípravu distribučných trás. V roku 2014 sa spustí využívanie systému na nakladacích plošinách. To umožní priame nahrávanie tovaru pri odchode a príchode kamiónov.
„Systém, ktorý sme vyvinuli pre GEFCO a jeho úspešné zavedenie, svedčí o účinnosti týchto systémov v logistike. Vďaka projektu sa spoločnosť KRATZER Automation zviditeľnila na európskom prepravnom trhu. Okrem toho GEFCO využíva veľké množstvo funkcií tohto softvéru, čo nám dáva nový impulz k ešte väčšiemu posilneniu funkčnosti našich produktov,“ uviedol Jacques Trépant, manažér KRATZER Automation France.