Projekt bol navrhnutý oddelením inovácií Solutions & Innovation skupiny Deutsche Post DHL a do konca roka sa testuje v pilotnej prevádzke v švédskom Štokholme – v spolupráci s outdoorovým webshopom Addnature. Princíp jeho fungovania je pomerne jednoduchý – jednotlivci, objednávajúci si tovar na internete, si môžu sami zvoliť nielen miesto, ale aj čas, kedy má byť zásielka doručená a tiež, koľko sú za dopravu ochotní zaplatiť. Potom čo zásielka dorazí na niektorú z pobočiek DHL Freight v Štokholme, stane sa viditeľnou pre používateľov aplikácie MyWays. Tí si následne môžu prezerať zoznam zásielok a vybrať si, ktorú by chceli doručiť. Cestou do mesta si ju potom vyzdvihnú a doručia.
„MyWays nie je len službou pre zákazníkov, požadujúcich flexibilitu v doručovacích časoch, ale aj pre tých, ktorým nerobí problém doručiť zásielku, napríklad cestou do školy, a chcú si niečo privyrobiť,“ hovorí Peter Hesslin, CEO DHL Freight Sweden. „Je to unikátna platforma, ktorá umožňuje príjemcovi a doručovateľovi dohodnúť sa ako na cene, tak aj na všetkých ostatných detailoch doručenia priamo prostredníctvom mobilnej aplikácie.“
Testovacia prevádzka ukázala, že obyvatelia Štokholmu oceňujú flexibilitu MyWays a nerobí im problém doručiť niekomu zásielku v rámci ich cestovania po meste. Pozitívne reakcie vzbudil aj fakt, že tento spôsob doručovania je priateľský k životnému prostrediu, pretože vlastne šetrí emisie, ktoré by boli vyprodukované, ak by zásielky doručovali kuriéri.