logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Lidl zverejnil svoju štvrtú Správu o trvalej udržateľnosti Slovo „zodpovednosť“ má viacero...
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Do CTPark-u Košice presunul svoju výrobu britský producent plastových výliskov Hi-Technology...
  • Evolution Time Critical expanduje do strednej Európy Globálny špecialista na expresnú urgentnú...

Ekologickejšie mýto využívajú desaťtisíce autodopravcov

22. januára 2014
Doprava 0
800

Od 1. januára nastali zmeny v kategorizácii vozidiel podľa emisných tried i v sadzbách mýta. Systém je nastavený tak, že najvyššie sadzby mýta majú najťažšie a najmenej ekologické nákladné vozidlá. „Takéto nákladné vozidlá sú totiž nielen zdrojom väčšieho znečistenia, ale zároveň najviac poškodzujú cestnú sieť,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Ako dodal, rozdiely v jednotlivých sadzbách mýta sa pohybujú v desiatkach percent. Samozrejme, najmenej platia najekologickejšie vozidlá.

Zmeny si vyžiadali aj preregistrovanie vozidiel podľa emisných tried. „V polovici októbra bolo v systéme evidovaných takmer 78-tisíc vozidiel, na ktoré sa vzťahovala preregistrácia. Väčšina z ich prevádzkovateľov tak aj urobila. K dnešnému dňu sa má preregistrovať ešte cca 24-tisíc vozidiel, pričom denne sa ich preregistruje asi 400,“ uviedol Viktor Stromček.

V rámci balíčka zmien mýtneho systému došlo od nového roka aj k rozšíreniu spoplatnenia o šesť úsekov ciest I. triedy a o prejazdy intravilánov na cestách I. triedy. Zvýšil sa počet úsekov ciest II. triedy so zákazom tranzitnej nákladnej dopravy a na cestách III. triedy bol zavedený plošný zákaz tranzitnej nákladnej dopravy s výnimkou obsluhy územia. Autodopravcovia majú po novom povinnosť mať zapnutú mýtnu jednotku aj na cestách nižších kategórií. Štát a samosprávy tak majú lepší prehľad o intenzitách nákladnej dopravy na týchto komunikáciách, čo môže byť podkladom na plánovanie kvalitnej dopravnej infraštruktúry v budúcnosti.

Od začiatku januára sa opätovne sprísnil aj systém pokút, ich zníženie v roku 2011 totiž viedlo k zvýšeniu počtu priestupkov v tejto oblasti. Zo štatistík vyplýva, že najčastejšími porušovateľmi predpisov sú zahraniční autodopravcovia, slovenskí kamionisti sa vlani na počte priestupkov podieľali necelými 25 percentami.

„Všetky tieto naše kroky majú vrátiť kamióny na tie cesty, na ktoré patria. Chceme ochrániť ľudí pred nadmernou záťažou spôsobenou nákladnou dopravou a zároveň získať presné údaje o pohybe kamiónov, aby sme celý systém mohli priebežne zlepšovať. Sme radi, že sme pri rokovaniach s vyššími územnými celkami a autodopravcami našli kompromisné riešenie, ktoré je tak v prospech samotných autodopravcov, ako aj obyvateľov žijúcich pri cestách,“ povedal Viktor Stromček. Zdôraznil, že po prvýkrát má rezort dopravy k dispozícii presné a komplexné údaje, ktorých absencia bola neraz príčinou nepresných či skreslených informácií o nákladnej doprave.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku?

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku? Retraky boli vyvinuté pre vysoko intenzívnu manipuláciu pri stohovaní vo veľkých výškach a pre dlhú vodorovnú prepravu. Sú to univerzálne vozíky určené hlavne pre interiérovú manipuláciu a dokážu narábať so všetkými typmi paliet a aj s inými druhmi nosičov nákladov. Tieto vysokozdvižné vozíky sa často používajú vo viaczmenných prevádzkach, ktoré kladú […]

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required