„Dobudovanie základnej siete TEN-T výrazne prispeje k zvýšeniu súdržnosti Európy a posilní vnútorný trh. Prinesie viac konkurencieschopnosti európskemu hospodárstvu a prispeje k zvýšeniu zamestnanosti, z čoho môže profitovať aj Slovensko,“ povedal František Palko, štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktorý rokovania viedol. Pripomenul, že územím Slovenska prechádzajú tri z deviatich európskych koridorov základnej siete, pričom práve Baltsko-jadranský koridor je jedným z najvýznamnejších z pohľadu cestných a železničných dopravných prepojení.
„Čo sa Slovenska týka, veľký kus práce máme už za sebou. Z cestného ťahu chýba prakticky dobudovať iba úsek diaľnice D3 medzi Žilinou a poľskou hranicou. Dva diaľničné úseky sú už vo výstavbe a urobíme všetko pre to, aby do konca funkčného obdobia tejto vlády boli vo výstavbe aj zostávajúce úseky,“ zdôraznil štátny tajomník.. Intenzívne sa pracuje aj na modernizácií železničných tratí v tomto koridore. „Doteraz sa podarilo zmodernizovať alebo začať s modernizáciou takmer všetkých železničných úsekov medzi Bratislavou a Žilinou,“ upozornil František Palko s tým, že v nasledujúcom programovom období bude tento proces pokračovať.
Hlavným cieľom stretnutí s Kurtom Bodewigom je skoordinovať realizáciu prác najmä na cezhraničných prepojeniach v rámci Baltsko-jadranského koridoru s ďalšími európskymi krajinami. Ku koncu roka 2014 má vzniknúť pracovný plán aj pre tento koridor, ktorý bude definovať úzke miesta i problémy z hľadiska interoperability a určí nielen harmonogram ďalších opatrení, ale aj požadované a dostupné finančné zdroje. „Veľmi oceňujem, že pán Bodewig prišiel na Slovensko osobne predstaviť svoj mandát a našiel si čas, aby sme mohli prediskutovať naše pozície a očakávania k Baltsko-jadranskému koridoru. Slovenské záujmy je totiž možné efektívne presadzovať len vtedy, ak vieme s našimi partnermi nadviazať spoluprácu nielen v politickej rovine, ale aj na expertnej úrovni,“ dodal František Palko.
Baltsko-jadranský koridor sa tiahne od poľských prístavov Gdansk a Gdynia a prístavov Štetín a Świnoujście cez Českú republiku, Slovensko a Rakúsko k slovinskému prístavu Koper a k talianskym prístavom Terst, Benátky a Ravenna. Zahŕňa železnice, cesty, letiská, prístavy a intermodálne terminály.