Aby sa optimalizoval čas strávený prechádzaním pri príprave objednávok, najmä tých malých, riešia sa často tieto prípady formou tzv. PMO (Picking Multi Order), ktorý zahŕňa ako vychystávanie multi-objednávkové, tak aj multi-paletové. Nachystanie objednávok je jedným z najcitlivejších krokov v reťazci skladových operácií. Podľa štúdie na niekoľkých desiatkach platforiem, predstavuje v priemere viac ako polovicu odpracovaných hodín. Tento zložitý proces zvyšuje produktivitu pri malých objednávok, ale môže viest k problémom s kvalitou vychystávania: produkt je uložený na nesprávnu paletu a objednávka je odoslaná s chybou.
FM Logistic odmieta zvyšovanie produktivity formou PMO na úkor kvality služieb. Preto spoločne so svojím dlhodobým partnerom, spoločnosťou Balea, vyvinula pre tieto PMO vychystávky riešenie „Put to light“. Riešenie spája skúsenosti špecialistov vo vývoji systémov kontroly a pragmatizmus FM Logistic – môže byť použité pre akýkoľvek typ manipulačnej techniky a prináša nesporne vylepšenie v oblasti kvality aj produktivity.
Jednoduchá a flexibilná inovácia
Systém „Put to light“ je tvorený doskou, ktorá má svetelný displej. Informuje obsluhu o množstve balení, ktoré majú byť prevzaté a osvieti paletu, na ktorú majú byť umiestnené. Riešenie prináša viacero výhod:
– Adaptabilný panel je univerzálnym „Plug & Play“ riešením, ľahko namontovateľným na manipulačnú techniku. Je napájaný vlastnými batériami, bez zložitého pripojenia na ostatné systémy.
– Flexibilný dizajn umožňuje umiestnenie až 6-tich displejov so svetelným znamením. Využíva systém koľajníc umožňujúcich konfiguráciu podľa potreby. Panel je výškovo nastaviteľný, aby zodpovedal rôznym rozmerom vozíkov, paliet a iných prepravných základní.
– Riešenie je kompatibilné s rádiovými terminálmi i s hlasovým ovládaním (voice control), umožňuje teda pobočkám, ktoré sú vybavené bežným zariadením, optimalizovať vnútorné procesy a vysledovateľnosť tovaru.
Riešenie bolo testované po dobu 2 mesiacov na platforme FM Logistic v Poľsku. Bolo veľmi dobre prijaté zo strany zamestnancov, ktorí sa podieľajú na vychystávaní objednávok, a to najmä z dôvodu jeho spoľahlivosti (vychystávanie bez chýb), jeho funkčnej povahy (kompatibilita s rôznymi typmi prepravných základní) a ergonómie (zamestnanci zaznamenali na konci dňa menšiu únavu). A to s výsledkom vyššej kvality v porovnaní s konvenčným riešením. „Toto inovatívne riešenie reaguje na skutočné potreby zákazníkov a zamestnancov spoločnosti. V súčasnosti je implementované na pobočkách FM Logistic v Poľsku a v dohľadnej dobe ho plánujeme aj pre pobočky v Rusku. A pretože je plne kompatibilné s použitím Wi-Fi technológie, plánujeme v závere jeho implementáciu na medzinárodnej úrovni na všetkých pobočkách s PMO aktivitami,“ hovorí Karine Boucher, FM Logistic Innovation Manager.