Motory Toyota sa odlišujú od motorov zabudovaných v konkurenčných vozíkoch hlavne v tom, že sú konštruované a vyrobené priamo v Toyote, čo umožňuje jedinečnú kontrolu kvality, spoľahlivosti a životnosti. Všetky motory od spoločnosti Toyota sú vyvíjané v rámci dlhodobej podnikovej tradície Kaizen (neustále zlepšovanie) a sú vyrábané s využitím metódy Toyota Production system (TPS). Motory sú vyrobené pre použitie v priemyselných podmienkach.
Nový motor sa môže pochváliť vysokou produktivitou pri manipulácii s materiálom, ktorá je kombinovaná nízkou spotrebou, čo znižuje náklady. Je o 28% energeticky viac efektívnejší ako jeho predchodca a oveľa čistejší, ako je požadované emisnými limitami EÚ, triedy 3B. Tento nový prírastok do zostavy čistých a kompaktných priemyselných motorov Toyota dosahuje konkurencieschopnú palivovú efektívnosť.
Tento nový motor – s označením 1ZS – spĺňa reputáciu spoločnosti Toyota v poskytovaní mimoriadnej efektívnosti pri manipulácii s materiálmi. Radový prepĺňaný trojvalec, používa priame vstrekovanie paliva „common rail“. Je to ideálna pohonová jednotka pre intenzívne stohovanie, aplikácie vyžadujúce prepravu materiálov na dlhé vzdialenosti a preprava s vysokou rýchlosťou. Variabilná tryska turbodúchadla je elektronicky ovládaná tak, aby motor dosahoval vysoký krútiaci moment aj pri nízkych otáčkach. Motor 1ZS je zároveň najkompaktnejší na trhu. Tento dieselový motor so vstrekovaním paliva common rail obsahuje Load Sensing Power Steering (LSPS) (posilňovač riadenia závislý od hmotnosti nákladu), ktorý ovláda veľkosť prietoku k posilňovaču riadenia v závislosti od hmotnosti nákladu, čo optimalizuje spotrebu paliva. Zároveň však znižuje námahu vodiča pri riadení a prispieva k lepšej ovládateľnosti vozíka vodičom. S týmto motorom je možné dosahovať vysokú produktivitu pri energetickej efektívnosti. Niekoľko jeho funkcií, vrátane režimu „ecomode“, optimalizuje spotrebu paliva a zároveň udržuje vysoký výkon motora. Použitím funkcie autostop môže byť nastavené automatické zastavenie motora pri voľnobehu, čo zníži celkovú spotrebu zákazníka. Pokiaľ ide o znižovanie nákladov, nový motor nepotrebuje filter pevných častíc (DPF) – inštaluje sa, aby motor spĺňal emisnú úroveň triedy 3B – čo znamená, že nemá žiadne náklady spojené s jeho údržbou.
Nový 41 kW motor kompletizuje ponuku motorov od spoločnosti Toyota a je popri 36 kW motore Toyota – vylepšený zariadením Load Sensing Power Steering. „Prezentujeme rad nových motorov od spoločnosti Toyota, vhodných pre všetky aplikácie, bez ohľadu na ich intenzitu, poskytujúce našim zákazníkom lepšie využitie paliva pri splnení najnovších smerníc EÚ o emisiách. Poskytnutím tohto výberu zákazníkom posilňujeme naše vedúce postavenie v intralogistických riešeniach,“ hovorí Craig Walby, riaditeľ produktového manažmentu v spoločnosti Toyota Material Handling Europe.