Firmy ale už nejakú dobu hľadajú IT riešenia, ktoré vedia obsluhovať celý dopravný logistický reťazec, povedzme od vnútro-firemnej dopravy, cez cestnú, železničnú, leteckú, námornú, poprípade intermodálnu dopravu, až po skladovanie veľmi rôznorodého tovaru a materiálu. Žiaduca je previazanosť desktopových riešení na systémy pre optimalizáciu trás nakládok a vykládok, na GPS systémy, mobilné terminály pre zber dát v teréne a komunikáciu s vodičom, webové portály, dátové sklady a samozrejme i na vnútropodnikové ERP systémy.
Tento trend dlhodobo sleduje i spoločnosť CID International, ktorú na slovenskom trhu zastupuje spoločnosť OLTIS Slovakia, a prenáša ho do výroby svojich systémov. Vďaka tomu je schopná svojimi systémami pokryť vyššie spomínané oblasti a ponúknuť tak zákazníkovi komplexné riešenie.
Cieľom integrácie je, zjednodušene povedané, spojenie jednotlivých systémov v jeden funkčný celok. Komunikácia medzi jednotlivými systémami potom prebieha cez interface, ktorého kvalita má zásadný vplyv na prínos celej integrácie. Veľa firiem má s integráciou z minulosti zlé skúsenosti, a preto ešte pred nedávnom tieto firmy vyhľadávali skôr jedno robustné riešenie. Takéto riešenie ale často znamenalo pristúpiť na veľa kompromisov, ktoré nasledovne prinášajú rôzne úskalia často súvisiace s komplikovanou obsluhou a skostnatelou architektúrou. Naopak veľa IT firiem si uvedomilo, že nemôžu vytvárať izolované riešenia, musia spolupracovať a sú teraz na integráciu svojich riešení do prostredia firmy lepšie pripravené.
Pre pochopenie výhod integrácie systémov je základným pojmom dopravný logistický reťazec. V ňom sa nejedná iba o dopravu zásielok, alebo skladovanie tovaru, ale i o „dopravu a skladovanie“ informácií, bez ktorých by sa distribúcia tovaru nemohla uskutočniť. V tomto kontexte je jasné, že práve previazanosť čiže integrácia dopravných logistických systémov (ako prevádzkových, tak informačných) má zásadný vplyv na synergický efekt. Tento efekt sa potom prejavuje v kratších dodacích lehotách, väčšom objeme prepraveného či zmanipulovaného tovaru, vo väčšej pružnosti poskytovaných služieb, jednoducho vo všetkých oblastiach, ktoré rozhodujú o spokojnosti zákazníka s poskytovanými službami.