Zavádzanie elektronickej dokumentácie u Alzy zahŕňa faktúry (INVOIC), objednávky (ORDERS) a avíza dodávok (DESADV), elektronickú obdobu papierového dodacieho listu. V prvej fáze, ktorá trvala necelé dva mesiace, sa podarilo bezproblémovo zapojiť 30 % dodávateľov, čo predstavuje viac ako 50 % objednávok a cez 40 % dodávateľských faktúr, ktoré boli v tomto krátkom čase prevedené z papierového do elektronického formátu prostredníctvom riešenia ORION EDI od CCV Informační systémy.
ORION EDI si Alza.cz vybrala na základe dlhoročných skúseností firmy CCV Informační systémy s oblasťou elektronickej fakturácie a elektronickej výmeny dokladov a s tým súvisiacim radom referencií veľkých odberateľov. Z pozície lídra internetového predaja tak zvolila tuzemského lídra v oblasti služieb EDI.
Papierové doklady pre dodávateľov e-shopov rýchlo miznú
V Českej republike bola elektronická výmena dát dlhú dobu doménou najmä rýchloobrátkového tovaru (FMCG a DIY) alebo automotive. V posledných dvoch rokoch však CCV Informační systémy pomohli rozbehnúť EDI komunikáciu významných odberateľov so stovkami ich dodávateľov v nových odboroch. Úspešné projekty elektronizácie obchodných a logistických dokladov tak nachádzajú uplatnenie v nových oblastiach moderného obchodu, ako sú práve internetové obchody. Vzhľadom k dynamickému rozvoju tohto odvetvia je pochopiteľné, že s rastom tržieb rastie aj počet obchodných dokladov, ktoré si tieto firmy so svojimi dodávateľmi vymieňajú. V prípade spoločnosti Alza.cz, ktorá stojí v popredí tohto inovačného procesu, platí táto skutočnosť dvojnásobne:
„Automatizácia výmeny obchodných dokladov prostredníctvom EDI sa pre nás stala takmer nutnosťou. Máme niekoľko stoviek dodávateľov, preto veľmi vítame bezchybnosť a rýchlosť, ktorú prináša štruktúrovaná výmena dát realizovaná napriamo medzi jednotlivými podnikovými systémami. Spočiatku sme vnímali ako najzaujímavejšie rozvíjať správu DESADV, ale teraz by som vyzdvihol najmä dopady na samotnú automatizáciu spracovania faktúr. To všetko pri súčasnej redukcii nákladov, ktoré sú s týmito procesmi spojené,“ hovorí Rudolf Žůrek, riaditeľ logistiky Alza.cz. Cieľom pre rok 2015 je rozšírenie elektronickej komunikácie aj na ďalších obchodných partnerov a previesť do elektronickej výmeny dát 80 % dokladov.