Patrí k nim napríklad automatický vychystávací systém AVIATOR či pilotný projekt sledujúci efektivitu a environmentálny vplyv rozvozových áut na hybridný pohon.
„Sme moderná logická firma a bez moderných technológií sa nezaobídeme,“ hovorí Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva DACHSER Slovakia, a dodáva, „starostlivo analyzujeme a testujeme novinky na trhu a tie najúspešnejšie potom v našich prevádzkach nachádzajú svoje uplatnenie. Vždy však musia priniesť vyššiu efektivitu procesov a tým aj zníženie nákladov nielen pre nás, ale hlavne pre našich zákazníkov.“
Príkladom takejto úspešne otestovanej technológie je automatický vychystávací systém AVIATOR, ktorý je inštalovaný v nemeckej pobočke DACHSER Gersthofen. Ide o vysokoložný, plne automatizovaný skladový systém. Dve nakladacie, počítačovo riadené zariadenia sa pohybujú medzi regálmi nielen vertikálne, ale aj šikmo. Vyhľadanú paletu naložia a dopravia na valčekový dopravník, ktorý ju posunie do expedičnej zóny. Zariadenie, ktoré váži cca 5 ton, využíva šesť uličiek dlhých sto metrov a vie vykladať a zakladať do policových regálov s vnútornou výškou takmer 21 metrov. V praxi takto obsluhuje celkovo 9 200 paletových miest a k zmene uličky mu stačí iba 30 sekúnd. V duálnej prevádzke (dvoch zariadení AVIATOR spoločne) tak dokáže za jednu hodinu bez ľudského zásahu vychystať alebo naskladniť cez 100 paliet.
Zaujímavou logistickou „vychytávkou“ je aj valčekový automatizovaný nakladací systém pre kamióny. Používa sa na pobočke DACHSER Memmingen neďaleko Mníchova pre pravidelné závozy paletovaného materiálu do výroby v režime just-in-time. Tovar sa vopred naloží na tzv. „nakladací koberec“ a ten pri pristavení kamiónu k rampe palety automaticky dopraví do špeciálne upraveného kamiónu. Celá nakládka tak trvá iba tri minúty. Rovnaký automatický koncept je potom inštalovaný aj pre vykládku na rampách zákazníka spoločnosti DACHSER.
DACHSER však využíva technologické novinky nielen v skladovaní, ale aj v prepravách. Od minulého roka zásobuje časti mníchovského a hamburského centra rozvozovými autami na hybridný pohon. Pre použitie v centre mesta disponujú FUSO Canter Eco Hybrid 7C15 a Mercedes Charter Way-Flotte triedy Euro dostatočnou kapacitou batérie a zároveň aj maximálnou obratnosťou. Podľa výrobcu týchto automobilov by mal výkonný hybridný pohon znížiť spotrebu pohonných hmôt o 23 percent a zároveň s tým aj produkciu emisií CO2. Či sa tieto vozy v praxi skutočne osvedčia a DACHSER ich bude môcť rovnako ako AVIATOR zaradiť do svojich osvedčených technológií, to ukáže až dlhodobé testovanie.