„Práce na jednom z najťažších diaľničných úsekov, ktoré sa v súčasnosti u nás stavajú, prebiehajú podľa plánu. Dôkazom toho je aj dnešné prerazenie tunela Poľana. Verím, že nová diaľnica zlepší životy ľudí, prinesie viac práce a zvýši kvalitu života v regióne,“ povedal počas slávnostného ceremoniálu štátny tajomník Viktor Stromček. Diaľnica D3 je hneď po D1 najvyššou diaľničnou prioritou súčasnej vlády. „Tento úsek nie je jediným, ktorý na diaľničnom spojení s Poľskom staviame. V plnom prúde sú aj práce na úseku Žilina, Strážov – Žilina, Brodno a ďalšie prídu na rad v nasledujúcich rokoch,“ dodal Viktor Stromček.
Diaľnica D3 má mimoriadny význam nielen pre región Kysúc, ale pre celé severozápadné Slovensko. Spojením tohto regiónu s perspektívnymi regiónmi južného Poľska a regiónu Ostravy sa celá táto oblasť zatraktívni pre investorov, a tým podporí tvorbu nových pracovných miest. Z medzinárodného hľadiska táto cesta výrazne prispeje k diaľničnému prepojeniu krajín strednej Európy v severojužnom smere od Baltského mora až po Stredomorie.
V regióne okolo Žiliny v súčasnosti prebiehajú práce až na šiestich tuneloch. Na diaľnici D3 zo Žiliny do Poľska stavbári pracujú na tuneloch Považský Chlmec, Poľana a Svrčinovec. Na diaľnici D1 sú to tunely Ovčiarsko, Žilina a Višňové.
Financovanie: Tento projekt bude financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 272 miliónov eur.