logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

DACHSER zásobuje stavbu najväčšej solárnej elektrárne na svete

23. septembra 2015
Doprava 0
1748

Solárne elektrárne predstavujú jeden z najprogresívnejších spôsobov výroby elektrickej energie. Moderné technológie dnes už umožňujú energiu zo slnka nie len získavať, ale aj dočasne uskladniť, takže dodávka energie zo solárnej elektrárne nemusí byť prerušená v čase nepriaznivých slnečných podmienok. Na tento účel slúži zmes solí – dusičnanu sodného a dusičnanu draselného, ktoré sú schopné absorbované teplo zo slnka akumulovať a neskôr ho zasa uvoľniť. Práve na takomto princípe bude fungovať aj nová solárna elektráreň, ktorá sa stavia v blízkosti mesta Ouarzazate v južnom Maroku ako súčasť projektu Noor. Na ploche viac než 3000 hektárov vyrastú štyri elektrárne, ktoré budú schopné dodávať až 560 megawattov výkonu ročne, a to už o dva roky. Spustenie solárneho komplexu Noor 1 do prevádzky je plánované už na tento rok. Po dokončení bude komplex elektrární vyrábať čistú energiu pre viac ako 1,2 milióna ľudí a ušetrí až 800 000 ton emisií CO2 ročne.

Množstvo výziev

Ambiciózny projekt sa na svojom začiatku boril s celým radom problémov a vyzeralo to, že je odsúdený na zánik. Po počiatočných ťažkostiach sa projekt napokon predsa len rozbehol, no i dnes predstavuje pre spoločnosti zapojené do jeho realizácie množstvo výziev. Svoje o tom vedia aj v spoločnosti DACHSER, ktorá nadviazala spoluprácu s chemickou spoločnosťou BASF – dodávateľom chemických látok potrebných na akumuláciu tepelnej energie a v súčasnosti koordinuje dočasné skladovanie týchto látok v Maroku ako aj ich dodávky na stavenisko.

„Hneď na začiatku bolo veľkým problémom nájsť vhodný priestor pre skladovanie nebezpečných látok na území severoafrickej krajiny, ktorý by spĺňal všetky technické parametre a vysoké bezpečnostné normy,“ spomína Rüdiger Erb, Business Development Manager pre Chem-Logistics DACHSER v Kemptene, Nemecko, a dodáva: „Po dlhodobom úsilí sa tímu odborníkov na chemickú logistiku napokon podarilo nájsť vhodné miesto v Casablance.“ Od polovice minulého roka BASF spustila fázu skladovania objemných vriec s dusičnanom sodným na rozlohe 7000 m2 a od júla tohto roku DACHSER začal s prepravou týchto vriec na stavenisko v Ouarzazate počas prísne stanovenej trojmesačnej lehoty.

Hľadanie skúsených vodičov

Ďalšia výzva nenechala na seba dlho čakať, ako komentuje situáciu Rüdiger Erb a jeho kolegovia: „Museli sme nájsť spoľahlivé firmy, ktoré mohli zabezpečiť prepravu 15 kamiónov denne po dobu troch mesiacov, na dva roky vopred.“ M´hamed Chraibi, generálny riaditeľ spoločnosti DACHSER v južnom Maroku dohliadajúci na projekt dodáva: „Pri výbere vodičov nákladných vozidiel sa musíme ubezpečiť, že majú dostatočné skúsenosti. 450 km cesta medzi Casablancou a Ouarzazate prechádza pohorím Atlas, kde reálne nevedie žiadna štandardná cesta. Ide o úzky priechod, plný nebezpečných úsekov, vinúci sa cez Tizi n’Tichka priesmyk. Na hranici 2250 metrov ide o jednu z najvyššie položených horských ciest v Maroku.“

Na dokončenie prvej solárnej elektrárne je potrebné prepraviť po vysokohorskom hrebeni pohoria Atlas približne 24 000 ton chemických látok a prekonať celkovú vzdialenosť 1 134 000 km. Ale tým sa to zďaleka nekončí. V priebehu nasledujúcich fáz projektu výstavby solárnych elektrární do roku 2020 bude potrebné prepraviť ešte ďalších 150 000 ton chemických látok po nebezpečnej trase z pobrežia do vnútrozemia a následne cez piesočnú púšť.

Solární elektrárna v Maroku 2

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok