logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na východ Slovenska prichádza čoraz menej nových investorov, no existujúce firmy sa neustále...
  • Ceremónia v duchu japonských tradícií, na ktorej sa zúčastnili aj významní partneri a hostia z...
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...

Znalosť technológií skôr len predstierame

6. júna 2016
Spravodajstvo 0
2880

Z výskumu spoločnosti Samsung Electronics vyplýva, že 55 % z nás je nadšených novými technológiami, 52 % ich využíva viac ako pred dvoma rokmi, ale 72 % priznáva, že znalosť najnovších technológií skôr predstiera. Cloud, Streaming a Internet vecí sú najčastejšími zle chápanými technickými termínmi.

Niet pochýb o tom, že nás technológie dokážu ohromiť úžasnými schopnosťami –
okuliare a slúchadlá pre virtuálnu realitu, autá bez vodiča, inteligentné chladničky –
ale zatiaľ čo sa tempo inovácií zrýchľuje, Európania bojujú so stále sa rozvíjajúcou technologickou terminológiou. Vyplýva to z nového prieskumu spoločnosti Samsung Electronics. Štúdia odhaľuje fakt, že hoci nadšenie ohľadom technológií rastie, výrobcovia čelia rastúcemu riziku, že užívatelia zmätení odbornou terminológiou prestanú rozumieť novým produktom, resp. nebudú rozumieť tomu, čo im vlastne prinášajú.

Európania vítajú digitálnu revolúciu ako nikdy predtým, pričom 52 % ľudí tvrdí, že využíva technológie oveľa viac ako pred dvoma rokmi. 13 % dokonca pripúšťa, že bez nich nemôže žiť. Viac ako polovica z 10 000 opýtaných ľudí naprieč Európou je nadšená najnovšími inováciami, ako sú cloud alebo Internet vecí, ale takmer tri štvrtiny (72 %) priznali, že často len predstierajú, že vedia, čo najnovšie „tech-termíny“ naozaj znamenajú.

Výskum tiež odhalil aplikácie, ktoré Európania považujú za najužitočnejšie. S celými 66 % to vyhrali aplikácie s rôznymi typmi máp, tieto aplikácie podľa Európanov skutočne uľahčujú život. Nasledujú ich aplikácie o počasí (56 %) a mobilné fotoaparáty (51 %).

Takmer štvrtina ľudí (23 %) uviedla, že mätúca terminológia ich odrádza od toho, aby využívali plný potenciál svojho zariadenia. Celých 43 % uvádza, že vlastní aspoň jeden produkt, ktorý je z hľadiska technológií pokročilejší viac, než sami potrebujú. Viac ako desatina (11 %) potom cíti, že technológia už prerástla hranice ich chápania.

„Náš výskum ukázal, že terminológia používaná vo svete súčasných technológií môže byť pre niektorých užívateľov zložitou prekážkou. Preto sa snažíme podniknúť opatrenia, ktoré zjednodušia náš ‚jazyk‘, a poskytneme 400 000 mladých ľudí tréning zameraný na digitálne schopnosti. Myslíme si, že nepochopenie významu terminológie je veľkým problémom celého odvetvia, a ak zostane neriešený, tak bude hlavou brzdou technologického pokroku,“ uviedol David Lowes, marketingový riaditeľ spoločnosti Samsung Electronics Europe, a dodal: „Neustále posúvame hranice mobilnej, digitálnej a televíznej techniky, pritom však musíme klásť dôraz na to, aby benefity, ktoré naše produkty spotrebiteľom prinášajú, boli zrozumiteľné pre každého. Zároveň je potrebné podporovať tých užívateľov, ktorí ešte nie sú spokojní s najnovšími koncepciami, ako je Internet vecí.“

Výskum uskutočnila spoločnosť Samsung Electronics Europe medzi viac ako 10 000 Európanov v 18 krajinách s cieľom zistiť, aký máme vzťah k neustále sa vyvíjajúcim technológiám.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Slovenský industriálny trh potvrdzuje dlhodobý potenciál aj v treťom kvartáli 2025

Slovenský industrálny trh vstúpil do druhej polovice roka opatrnejšie, keď dopyt po nových priestoroch klesol približne o polovicu oproti minulému roku. Vyššia neobsadenosť však hrá v prospech nájomcov, ktorí si vedia vyrokovať flexibilnejšie podmienky a výhodnejšie nájomné. Napriek spomaleniu je na trhu cítiť mierne oživenie aktivity a očakávame tradične silný záver roka. Hrubý prenájom v […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

V logistike musíme začať myslieť digitálne

Digitalizácia mení spôsob, akým firmy riadia svoju logistiku. Stále viac spoločností si uvedomuje, že bez centralizovaných dát a automatizovaných procesov sa moderný dodávateľský reťazec už nezaobíde. „Logistika je nervový systém dodávateľského reťazca. No ak dáta putujú medzi e-mailmi, Excelmi a telefonátmi, systém sa spomalí. Každá chyba či oneskorenie znamená zdržanie, ktoré stojí čas aj peniaze. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.