logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Za obchvat Bratislavy zaplatíme menej

22. júna 2016
Doprava 0
2891
Za obchvat Bratislavy zaplatíme menej

Základná ročná splátka, ktorú bude štát platiť za výstavbu a prevádzku projektu D4R7 bude 52,8 miliónov eur ročne. Oproti pôvodnej ponuke je to pokles o 3,9 miliónov a počas celej doby trvania tejto zmluvy a po zohľadnení projektovanej inflácie štát ušetrí 127 miliónov eur. Definitívne sa to potvrdilo po finančnom uzatvorení projektu. Teraz tak už nič nebráni tomu, aby sa postupne rozbehla výstavba na úsekoch s platným stavebným povolením.

„Podarilo sa nám využiť výhodné podmienky na finančných trhoch a tento projekt tak bude pre Slovensko ešte výhodnejší ako sa pôvodne očakávalo,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely.

Počas finančného uzatvorenia projektu štát súhlasil so sadzbami, za ktoré si koncesionár požičal od bánk a medzinárodných inštitúcií peniaze na výstavbu bratislavského obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7. Okrem komerčných bánk sa do tohto projektu rozhodli investovať aj multilaterálne banky. Ide predovšetkým o Európsku investičnú banku (EIB) a Európsku banku pre obnovu a rozvoj (EBRD). Zo slovenských finančných inštitúcií je do projektu zapojený aj Slovenský investičný holding (SIH).

Takmer 60 kilometrov dlhý obchvat Bratislavy D4 a s ním súvisiaca rýchlostná cesta R7 sa bude stavať formou PPP projektu. Víťazom súťaže na jeho postavenie a prevádzku počas tridsiatich rokov je konzorcium Obchvat nula, vedené španielskou spoločnosťou Cintra. „Máme jedinečnú možnosť oddémonizovať na Slovensku PPP projekty, ktoré v minulosti poznačila najmä vysoká cena. V prípade bratislavského obchvatu sa predpokladaná suma znížila o viac ako dvojnásobok a aj finančné uzatvorenie projektu dopadlo výborne a cena ešte klesla,“ dodal Roman Brecely.

V pondelok podvečer zrealizovaný finančný closing projektu je proces, kedy koncesionár pod dozorom štátu uzatvára zmluvy s bankami a požičiava si peniaze, za ktoré obchvat postaví. Keďže ide o PPP projekt, štát neplatí koncesionárovi priebežne počas výstavby ako je to pri diaľniciach stavaných z eurofondov, ale diaľnicu spláca počas nasledujúcich tridsať rokov. Kritický moment obchodu bol v pondelok tesne pred uzavretím trhov, kedy minister Brecely potvrdil kľúčovú úrokovú sadzbu, za ktorú si konzorcium Obchvat nula požičiava peniaze.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok