logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Maloobchodníci reagujú pomaly na flexibilných zákazníkov

8. augusta 2016
Spravodajstvo 0
1662
Maloobchodníci reagujú pomaly na flexibilných zákazníkov

Nový prieskum UPS upozornil na problémy, s ktorými sa stretávajú európski maloobchodníci v snahe prispôsobiť svoje aktivity digitálnym spotrebiteľom. Prieskum UPS Pulse of the Omni-channel Retailer zdôraznil potrebu inovácií pre udržanie stabilného či rastúceho podielu na maloobchodnom trhu.

Ten je stále globálnejší a je ovládaný hráčmi, ktorí realizujú cezhraničné obchodovanie. „Spotrebitelia skúšajú rad on-line i tradičných predajných kanálov a budú používať ten, ktorý najlepšie vyhovuje ich potrebám,“ uvádza Carrie Royle, manažérka marketingu pre maloobchod, UPS Európa. Na porovnanie a vyhodnotenie maloobchodných ponúk používajú aj sociálne siete.

Na začiatku tohto roka sa odborníci na logistiku z viac ako 700 maloobchodných firiem prostredníctvom prieskumu podelili o svoje skúsenosti. Maloobchodníci v Európe sledujú špecifické plány, zamerané na investície a reštrukturalizáciu, aby udržali krok s poprednými konkurentmi v oblasti maloobchodu. Viac ako 30 % oslovených manažérov uviedlo, že čelia veľkým výzvam spojeným s investíciami do informačných technológií, organizovaním logistiky, pochopením správania spotrebiteľov a riadením, ktoré by bolo otvorené širokej škále predajných kanálov.

Podobne ako maloobchodníci prispôsobujú svoje dodávateľské reťazce spotrebiteľom, ktorí často nakupujú on-line, tzv. Flexi zákazníkom, mali by sa tieto firmy zamerať na tri kľúčové oblasti: kamenné obchody, situáciu vyčerpania zásob a vrátenie cezhraničnej zásielky.

Lepšie využitie kamenných obchodov
Európske maloobchodné firmy, ktoré si chcú udržať konkurencieschopnosť, by mali zohľadniť skutočnosť, že počet zákazníkov, ktorí navštívia obchod, klesá s rastom on-line nákupov. Mali by teda ísť nad rámec tradičného poslania maloobchodnej predajne a využiť ju ako súčasť zásobovacej a distribučnej siete. Takmer tretina (27 %) európskych maloobchodníkov už využíva obchody aj ako strediská pre vybavovanie objednávok.

Zistenia UPS tiež ukazujú, že 31 % maloobchodníkov v Európe plánuje v najbližších 12-24 mesiacoch ponúknuť svoju sieť obchodov a ďalších pridružených miest ako pohodlnejšiu alternatívu pre vyzdvihnutie zásielky pre on-line nakupujúcich. „Prieskum v oblasti maloobchodu potvrdzuje naše skúsenosti s flexi zákazníkmi. Časovo vyťažení zákazníci si vyzdvihnú svoju zásielku, ako sa im to hodí, v jednej z našich 24 tisíc špecializovaných pobočiek UPS Access Point, rozmiestnených po celej Európe a Severnej Amerike,“ dodáva Royle. „Takmer 27 miliónov zákazníkov po celom svete využíva on-line službu a mobilnú aplikáciu UPS My Choice, ktorá umožňuje naplánovať a presmerovať zásielky, ako sa to zákazníkovi hodí.“

Predaj namiesto vypredania zásob
Podľa zistení predchádzajúceho spotrebiteľského výskumu UPS, v okamihu, keď je niektorá položka označená ako vypredaná, 41 % európskych spotrebiteľov prejde na webové stránky alebo aplikáciu konkurencie a 20 % respondentov ide do konkurenčného obchodu. Iba 17 % opýtaných uviedlo, že si počkajú a tovar u tohto maloobchodníka kúpia. Výskum zameraný na distribúciu pomocou viacerých kanálov ukazuje, že firmy na internete sú pružnejšie čo sa týka vypredaných zásob; 68 % internetových firiem ponúka sledovanie zásielky a jej doručenie na preferovanú adresu, ako náhle je tovar dostupný, a 59 % sleduje objednávky a proaktívne informuje spotrebiteľov o dostupnosti, zatiaľ čo kamenné obchody sa za nimi oneskorujú. Takmer polovica kamenných maloobchodných predajní (45 %) navrhne zákazníkovi len, aby počkal, bez toho aby mu ponúkla alternatívu. UPS plne podporuje rozvoj a rozširovanie viackanálových zasielateľských riešení, ktoré sú súčasťou logistickej stratégie maloobchodníkov a umožňujú im vybrať to najlepšie možné riešenie a premeniť tak situáciu, keď tovar nie je na sklade, v predajnú príležitosť.

Zaistenie vrátenia cezhraničných zásielok
Je všeobecne známe, že vybavovanie vrátenia zásielok je kľúčovým faktorom úspechu maloobchodníkov vrátane internetových firiem. Dôvera zákazníka a integrita značky závisí na efektívnom vrátení zásielok. Obchodníci uvádzajú, že ich kľúčovou úlohou v tejto oblasti je riadenie vrátenia chybného tovaru (64 %) a vykonávanie kontrol kvality (50 %). Z prieskumu tiež vyplýva, že maloobchodníci potrebujú pomoc nezávislých logistických partnerov. Viac ako 60 % respondentov tvrdí, že potrebujú rad nezávislých logistických partnerov pre vybavovanie vrátenie zásielok a viac ako 70 % uviedlo, že prispievajú k efektívnosti nákladov. „Riadenie zákazníckych objednávok a vrátenie medzinárodných zásielok môže byť náročné,“ povedala Royle. „UPS ponúka maloobchodníkom širokú škálu riešení pre vybavovanie vrátenia zásielok. Spotrebitelia môžu obratom ruky vybaviť svoje predplatené a vopred označené zásielky určené na vrátenie na niektorom z 15 tisíc miest UPS Access Point po celej Európe.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok