Víťazom tohtoročného, v poradí už šiesteho, ročníka súťaže o najlepší EDI projekt roka sa stala spoločnosť L’Oréal, svetový líder v odbore kozmetiky, a to s projektom „Spoločné riešenie EDI pre národné pobočky L’Oréal“.
Redakcia odborného portálu EdiZone ocenila predovšetkým komplexnosť riešenia, ktoré prinieslo značné úspory z harmonizácie formátov elektronickej výmeny dát (EDI – Electronic Data Interchange). L’Oréal sa tak zbavil starosti o konverzie dokladov do podnikového systému, ktoré sú teraz riešené automaticky pomocou riešení Orion od spoločnosti CCV Informačné systémy. Projekt zároveň umožnil rozšírenie portfólia používaných EDI správ o elektronický dodací list (DESADV) a elektronickú faktúru (INVOIC) s maďarskými zákazníkmi. Ďalšie ocenenie v priebehu slávnostného večera, ktorý sa uskutočnil 24. novembra v priestoroch Jihoměstského pivovaru v Prahe – Chodove, získali spoločnosti ROSA market a HENKEL ČR.
Hlavná cena v rukách spoločnosti L’Oréal potvrdzuje trend posledných rokov, v ktorých sa elektronizácia obchodných a logistických dokladov čoraz častejšie presadzuje v nových trhových segmentoch. Výhody a prínosy EDI sa tak potvrdzujú naprieč najrôznejšími odbormi, oblasť kozmetiky nevynímajúc. Túto skutočnosť dokladá aj Oldřich Pola, Data WHS manager v spoločnosti L’Oréal: „Zjednotením vysokého objemu prenášaných a konvertovaných dokladov sme nielen ušetrili stovky tisíc forintov ročne, ale zmena bola pozitívne prijatá tiež samotnými užívateľmi z obchodu a klientskeho servisu, ktorí získali lepší prehľad nad dokladmi. Vďaka harmonizácii došlo ďalej k výraznej úspore času. Požiadavky, ktoré sme predtým vŕšili na náš zahraničný IT servis, a ktoré boli prioritizované podľa potrieb celej spoločnosti, sú teraz hotové v ráde dní.“
Jednou z ďalších dvoch ocenených sa stala aj spoločnosť ROSA market, ktorá v súťaži zaujala projektom „Zrýchlenie obchodných procesov využitím EDI komunikácie pre veľkoobchodných i maloobchodných dodávateľov predajní reťazca ENAPO“. Vďaka realizácii tohto projektu elektronická výmena dát v spoločnosti ROSA market zahŕňa nielen objednávku (EDI správa ORDERS), ale aj faktúru (INVOIC) alebo avízo o odoslaní tovaru – dodací list (DESADV).
Medzi tri najlepšie sa tento rok po dvojročnej pauze opäť zaradila spoločnosť HENKEL ČR, tentoraz s projektom „Využitie EDI komunikácie v oblasti Beauty Care Professional – divízia Schwarzkopf Professional spoločnosti HENKEL“. Česká pobočka sa zároveň stala prvou v Európe, ktorá EDI pre oblasť profesionálnej vlasovej kozmetiky začala používať. Pilotný projekt výmeny elektronických faktúr v štruktúrovaných formátoch UN / EDIFACT a ISDOC spustila s reťazcom kaderníckych salónov Klier.
Mediálnymi partnermi tradičnej súťaže EDI projekt roka, vyhlasovanej každoročne na sklonku novembra odborným portálom EdiZone.cz, sú časopisy Systémy logistiky a Tovar a predaj vydavateľstvo ATOZ.