
DB Schenker investuje milióny do posilnenia strategického partnerstva s americkou on-line burzou prepravných služieb uShip a postupuje v digitálnej transformácií svojho podnikania. Prostredníctvom navýšenie kapitálu investovala globálna logistická spoločnosť 25 miliónov dolárov (približne 24 miliónov Eur) do on-line platformy pre logistické a prepravné služby.
„Rozšírenie úspešného partnerstva urýchli a zefektívni riadenie prepráv a pomôže nám ako lídrovi v európskej pozemnej preprave dosiahnuť ešte väčšie objemy prepráv,“ povedal Jochen Thewes, CEO spoločnosti Schenker AG. „Máme v úmysle vyvinúť a nájsť nové možnosti rastu mimo nášho tradičného biznis modelu. Momentálne ide o náš najväčší majetkový podiel v digitálnej spoločnosti a tento krok poukazuje na to, ako vážne to v DB Schenker myslíme s inováciami. Investujeme do vytvárania budúcnosti digitálnej logistiky,“ dodáva.
„Bezprecedentná investícia do logistickej technológie prináša revolúciu do nákladnej prepravy,“ povedal Mike Williams, CEO spoločnosti uShip. „Lídri trhu ako DB Schenker sa múdro chopili príležitosti využiť inovácie na automatizáciu a digitalizáciu ich činností, čo ich robí efektívnejšími a ziskovejšími. Uplynulý rok ukázal, že uShip aj DB Schenker sa k sebe skvele hodia a v tejto veľkej transformácii by mohli získať vedúce postavenie. Sme nadšení z toho, že sa naše partnerstvo ešte prehĺbi strategickou investíciou.“ Minoritný podiel v spoločnosti zabezpečí DB Schenker aj miesto v riadiacej rade spoločnosti uShip.
Platforma uShip, ktorá prepája zákazníkov a dopravné spoločnosti v 19 krajinách, je lídrom v organizácii nákladných prepráv s využitím mobilných zariadení. DB Schenker bude platformu využívať v rámci divízie cestnej prepravy cez platformu s názvom Drive4Schenker. Táto využije technológiu uShip na prepojenie viac ako 30 000 dopravných partnerov v európskej cestnej sieti DB Schenker so zásielkami. Nová služba bola v Nemecku predstavená tento mesiac a postupne bude zavedená aj v ďalších krajinách.
Získanie podielu v spoločnosti uShip je súčasťou digitalizačnej kampane skupiny DB. Tím z Deutsche Bahn Digital Ventures, ktorý bol vytvorený ako súčasť tohto projektu, poskytoval DB Schenker pri transakcii podporu a poradenstvo.