
Spoločnosť DAIHO Schenk, dodávajúca komponenty a diely popredným výrobcom v odbore automobilového a elektrotechnického priemyslu, sa rozhodla zefektívniť výrobu nasadením celopodnikového systému SAP. Na uskutočneniu projektu si vybrala spoločnosť AIMTEC, ktorá implementovala vlastné riešenie SappyCar vrátane integrácie s produktom ClouEDI, umožňujúcim elektronickú komunikáciu formou služby.
AIMTEC nasadil vlastnú šablónu, ktorá pokrýva špeciálne potreby dodávateľov automobilového priemyslu a ponúka rôzne procesné scenáre. Jej nastavenie bolo upravené podľa konkrétnych požiadaviek spoločnosti DAIHO Schenk. Tá realizáciou získala flexibilný nástroj pre presné plánovanie a riadenie výroby a logistických tokov a EDI komunikáciu so zákazníkmi a dodávateľmi.
Spoločnosť DAIHO Schenk so sídlom v Liberci začala riešiť otázku, ako lepšie sledovať informácie o výrobe, plánovať nákup a riadiť materiálové toky. Cieľom bolo zabezpečiť zber a spracovanie informácií na jednom mieste, teda nahradiť niekoľko existujúcich systémov. S odpoveďou prišla firma AIMTEC, ktorá spoločnosti ponúkla vlastný produkt SappyCar. Ide o preddefinovanú šablónu podnikového systému SAP, ktorá umožňuje rozšírenie o ďalšie funkcie. Riešenie vychádza zo špecifických požiadaviek dodávateľov automobilového priemyslu. Medzi hlavné požiadavky patrilo automatické riadenie materiálových tokov vrátane spätnej vysledovateľnosti, podpora dodávateľských konceptov a elektronickej výmeny dát (napojenie na EDI).
SappyCar poskytol pokročilé funkcie v riadení a plánovania výroby, skladu, internej aj zákazníckej logistiky, v oblasti predaja, financií, controllingu, reportingu, majetku a účtovníctva. Elektronická výmena bola zaistená pomocou integrácie s nástrojom ClouEDI, ktorý predstavuje službu pre elektronickú komunikáciu v automobilovom priemysle. Riešenie podporilo všetky štandardy a platformy; komunikáciu vo formáte VDA, EDIFACT, komunikáciu so zákazníkmi i dodávateľmi, dlhodobé a krátkodobé odvolávky, elektronický dodací list ASN a elektronické faktúry vrátane selfbillingu. Medzi zákazníkov, s ktorými DAIHO Schenk komunikuje, patria napr. spoločnosti zo skupín BMW, Daimler, YANFENG, Mahle Behr, Fehrer, Bosch alebo MIELE.
Celý projekt bol ukončený v lete roku 2016. V súčasnej dobe sa implementuje rovnaký systém aj v materskej spoločnosti v Plzni.