
Podľa ministerstva dopravy si slovenskí prepravcovia môžu vydýchnuť. Na zasadnutí Rady TTE pre dopravu totiž boli prerokované viaceré témy dôležité pre dopravcov. Dôležitým momentom rokovania bolo potvrdenie zo strany Európskej komisie, že tranzit sa nepovažuje za vysielanie pracovníka. V praxi to znamená, že prepravcovia sa nebudú musieť riadiť legislatívnymi predpismi krajín, cez ktoré tranzitujú.
Nepochybne je to dobrá správa, ale pravdou je, že prepravcovia si môžu vydýchnuť len čiastočne, pretože ich trápi ešte všeličo iné. Na Slovensku trpí doprava na veľmi vysoké daňovo-odvodové zaťaženie. Napríklad máme druhú najvyššiu daň z motorových vozidiel v EÚ či dvakrát vyššie odvody zamestnávateľa ako Nemci. Trpíme na zúfalý nedostatok pracovnej sily, absentuje tu akékoľvek systémové vzdelávanie vodičov a zároveň narážame na vysoké prekážky pri zamestnávaní cudzincov.
Samozrejme, návrhy na riešenie problémov existujú a prepravcovia ich aj často kompetentným navrhujú. Konečný efekt však je takmer nulový. Dalo by sa povedať, že cestnej doprave sa venuje pomerne veľká pozornosť, avšak s minimom riešení v jej prospech.