logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • SL SK 97: Hlavná téma: Digitalizácia skladu; Interview: Karol Kvak z Dexis Slovakia; Výrobná...
  • Slovensko je logistickým srdcom Európy. Ako si stojíme v dopravnej infraštruktúre? Strategické...
  • DKV Mobility sprístupňuje 10 000 nabíjacích staníc Tesla Supercharger Zákazníci poprednej...
  • Karol Kvak: Logistika mi dáva priestor využiť moje strategické a analytické myslenie Tradičná...

Geis využíva kamerový systém DIVIS

21. júna 2018
Spravodajstvo 0
1698
Geis využíva kamerový systém DIVIS

16.000 balíkov za hodinu: s touto triediacou a prekládkovou kapacitou je centrálny hub balíkových zásielok Geis Parcel CZ v Modleticiach pri Prahe dobre pripravený pre ďalší rozvoj. V súčasnosti sa tu denne vyloží a naloží okolo 120 kamiónov, čo zďaleka nie je plná kapacita hubu. Napriek tomu je tu čulá prevádzka, keď medzi 20:00 hodinou a 4:00 hodinou beží na plné obrátky odbavenie zásielok.

Nadrozmerné a neštandardné zásielky

Technologickou chrbticou triediaceho centra, ktoré bolo otvorené v novembri 2017, je dvojpodlažná triediaca technológia od VanRietu. Vstup zásielok zaisťuje 16 teleskopických dopravníkov, z ktorých balíky pokračujú cez 5d skenovacie uzly na dva hlavné automatické triediče. Dva ´topánkové´ sortery (shoe-sorters), umiestnené v dvoch podlažiach potom balíky roztriedia do 42 cieľových smerov.

Súčasne prebieha na manuálnej valčekovej dráhe ručné triedenie zásielok. Tu sa triedia zásielky, ktoré nespĺňajú normy pre automatické triedenie, napríklad pneumatiky pre osobné autá, zásielky s neštandardnými tvarmi, atď.

Integrovaný sorter

„Kvalita balenia hrá v celom doručovacom procese dôležitú úlohu, a preto ju starostlivo sledujeme,“ vysvetľuje prevádzkový riaditeľ spoločnosti Geis Parcel CZ Aleš Vykydal, ktorý so svojím tímom zabezpečuje bezchybné odbavenie zásielok. Využívajú kamerový systém pre sledovanie zásielok ParcelVIS od spoločnosti DIVIS. Ten spracováva obrazový materiál zo 171 vnútorných a 30 vonkajších kamier a spája ich s manuálnymi aj automatickými skenmi čiarových kódov z oboch triediacich úrovní. Pre tento účel zrealizoval DIVIS rozhranie medzi triediacou linkou od VanRietu a ParcelVISem.

Toto riešenie používa Geis nepretržite a ukladá záznamy obsahujúce čísla zásielok, časové záznamy a informácie z kamier do lokálnej databázy. „Na základe čísla zásielky môžeme bez problémov sledovať každý pohyb akejkoľvek zásielky až tam, kde končí naša zodpovednosť,“ vysvetľuje Aleš Vykydal, ktorého kolegovia niekoľkokrát denne pátrajú prostredníctvom ParcelVISu po jednotlivých zásielkach. Dôvodom preskúmania môže byť napríklad poškodenie, reklamácia zákazníka alebo rozdielne množstvo medzi centrálnym prekladiskom a inou pobočkou Geis.

Jasné dôkazy

Problematické balíky pochádzajú väčšinou od menších zákazníkov, ktorí mnohokrát používajú staršie kartóny, na ktorých je etiketa s už použitým čiarovým kódom. Ak sa takáto etiketa na začiatku prehliadne, kolujú triediacou technológiou balíky s viacerými etiketami, čo je problém. To sa stáva naozaj len zriedka a za pomocou ParcelVISu ich je možné rýchle vysledovať. To isté platí aj pre poškodenie: „Ak zistíme porušený obal alebo iné poškodenie, môžeme na základe záznamov z ParcelVISu presne stanoviť, či a na ktorom mieste u nás ku škode došlo,“ vysvetľuje Aleš Vykydal možnosť obstarania jednoznačných dôkazov.

Prevencia

„ParcelVIS je jedinečný systém, ktorý dokázal bezpečne splniť naše vysoké nároky na nový centrálny hub vrátane napojenia na triediace technológiu,“ dodáva prevádzkový riaditeľ. Dôležitým argumentom pre DIVIS bola vysoká úroveň riešení a poradenstvo, ale aj existujúce referencie od ďalších poskytovateľov balíkových prepráv zo zahraničia . „Okrem toho boli ochotní vytvoriť pre nás nové rozhrania, ktoré predtým v tejto podobe neexistovali.“

Bezproblémová on-line údržba

„Vzhľadom ku krátkej dobe nasadenia (stav z apríla 2018) nemáme zatiaľ dostatok skúseností s kvalitou a rýchlosťou následného servisu DIVISu. Avšak on-line údržba doteraz fungovala úplne bez problémov,“ potvrdzuje Aleš Vykydal. Rovnako pozitívne prebiehala aj fáza inštalácie a spustenie. „DIVIS sa počas výstavby haly dokázal flexibilne a rýchlo prispôsobiť zmenám termínov a podmienok.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 96: Hlavná téma: Zelená logistika; Doprava: Celovozové zásielky; Development: Hľadanie zamestnancov; Interview: Ján Franek o logistike Správcu zálohového systému; Prípadová štúdia: Rozšírenie mraziarenského skladu; IT: Nástup 2D kódov; Sklad a manipulácia: Zvyšovanie efektivity v intralogistike; E-commerce: Reverzná logistika; Žena v logistike: Erika Kraková; Agenda: Kongres SLOVLOG v znamení AI

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required