
Slovenskí zákazníci, ktorí chcú nakúpiť štýlové tenisky a oblečenie v Queense, už nemusí chodiť na českú doménu ako doteraz. Po novom totiž môžu objednávať v slovenskom jazyku priamo zo slovenského e-shopu. Slovenský web je pokračovaním úspešnej expanzie Queensu do zahraničia.
Na sklonku minulého roka spustil Queens nemecký e-shop a chystá sa aj na globálnu verziu v angličtine. Súčasne tiež zrýchľuje logistiku, v centrálnom ostravskom sklade nedávno zaviedol nový balíkový systém. Namiesto pôvodných až 5 hodín teraz objednávku zabalí a pripraví na odoslanie za štyri minúty.
„Tento rok v decembri budeme sláviť pätnásty rok na trhu, a za tú dobu sme si na Slovensku vybudovali silnú zákaznícku základňu. Slováci streetwear milujú a radi sa k nám vracajú. Ukazujú to aj čísla – cez 20 % všetkých objednávok je práve od našich východných susedov. Ročne u nás nakúpia tenisky a oblečenie za desiatky miliónov korún,“ hovorí Adam Šitavanc, ktorý v Queense zodpovedá za business.
To napokon ukazujú aj prieskumy Googlu, ktorý Queensu pomáha s mapovaním zahraničných trhov. Podľa štatistík, ktoré Google nedávno predstavil, je pre 56 % zákazníkov pri on-line nákupoch najdôležitejšie práve to, či sú informácie o produkte v ich materinskom jazyku. A to dokonca viac ako cena. Celých 82 % ľudí oveľa pravdepodobnejšie nakúpi na webe, ktorý je v ich materčine. Dôležitá je i customer care – tu má Queens eshop kompletne v slovenskom jazyku.
Spoločne s expanziou do zahraničia zrýchľuje Queens i logistiku. Vďaka inováciám teraz balíky pripraví na odoslanie už za štyri minúty namiesto pôvodných piatich hodín. Nový proces expedície technicky zastrešuje celkom nový systém, ktorý si Queens interne navrhol a vyvinul. Kombinuje v sebe niekoľko chytrých technologických riešení (napríklad Balíkobot), prináša rýchlejšie a plynulejšie workflow a výrazne znižuje chybovosť. Novinky v expedícii Queens postupne zavádza do všetkých krajín, kam balíky odosiela, a do konca roka 2018 plánuje celú logistiku ešte viac automatizovať.