logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Geis: Kto je najväčší cestovateľ?

26. apríla 2019
Doprava 0
1133
Geis: Kto je najväčší cestovateľ?

Hanzelka a Zikmund? Rudolf Schuster? Nie! Najväčším cestovateľom je tovar, ktorý si síce objednáte na slovenskom internetovom obchode, ale pochádza z Ázie. Kým sa totiž dostane k vám domov, prekoná takmer 13 tisíc kilometrov a na cestách strávi najmenej 40 dní.

Cesta z Ázie začína v niektorom z čínskych prístavov Ningbo či Yantian, taiwanskom Kaoshiungu alebo v najväčšom prístave sveta Šanghaji, kam zásielku nechá doručiť odosielateľ. „Odtiaľ sa vydá kontajnerovou loďou na 28 dní trvajúcu plavbu, najčastejšie do Hamburgu, ale môže to byť aj do iného severoeurópskeho prístavu,“ opisuje David Knobloch, prokurista spoločnosti Geis CZ Air + Sea. Loď na svojej púti z Číny do Nemecka zdolá viac než 10 tisíc kilometrov a okolo Indie, cez Adenský záliv a Suezský prieplav sa dostane do Stredozemného mora. Potom obopláva veľkú časť Európy a vylodí sa v severskom prístave. „Ide o dlhú a často náročnú cestu. Riziková je napríklad oblasť Adenského zálivu, kde loď dokonca môže čeliť riziku útoku somálskych pirátov. Tí v tunajších vodách operujú, ako ste to mohli vidieť vo filme Kapitán Philips s Tomom Hanksom, ktorý bol natočený podľa skutočnej udalosti,“ hovorí David Knobloch a dodáva, že v súčasnosti už sa našťastie vďaka strážcom vôd darí útoky minimalizovať.

Ťahačom a vlakom do skladu e-shopu

Po vyložení nákladu v prístave putuje zásielka vlakom a ťahačom štyri až sedem dní do skladov internetového predajcu v Slovenskej republike. Náklad pritom musí prejsť riadnym colným konaním, ktoré je otázkou aj niekoľkých hodín. „Ak si to internetový obchodník vyžiada, zabezpečíme tiež balenie, etiketovanie či kompletizáciu tovaru. A v prípade, že e-shop využíva naše skladové a distribučné služby, zostáva tovar v našich skladoch až do objednania koncovým zákazníkom,“ pokračuje ďalej v popise Naďa Bohinská, projektová manažérka slovenskej skupiny Geis.

Nočným behom do centrálneho prekladiska

Vo chvíli, keď v internetovom obchode potvrdíte objednávku, pripravuje sa váš tovar na ďalšiu cestu po diaľniciach a cestách našej krajiny. Softvér obchodníkovi vygeneruje adresné štítky s čiarovým kódom, ktorými sa balíky polepia a sú prichystané na expedíciu. „Potom, čo prevezmeme balík u odosielateľa, zašleme príjemcovi e-mailové a SMS avízo s číslom zásielky, unikátnym kódom pre presmerovanie balíka a eventuálnou sumou dobierky. Na našich webových stránkach môže zákazník od tejto chvíle sledovať, kde sa balík aktuálne nachádza,“ popisuje Naďa Bohinská a pripomína, že kupujúci má možnosť presmerovať svoj „nákup“ do výdajného miesta Geis Point: „Naša česko-slovenského sieť má viac než 500 výdajných miest, ktoré sú umiestnené v nákupných centrách, čerpacích staniciach, či v predajniach tlače. Sú tak pre príjemcu dobre dostupné, aby si mohli svoju zásielku vyzdvihnúť cestou z práce alebo počas víkendového nákupu.“

Zo skladu smeruje balík dodávkou či nákladným vozidlom do najbližšej pobočky Geis. Tu sa všetky zvezené zásielky zoskupia a cestujú nočným behom, teda spoločnou cestou všetkých zásielok, do centrálneho prekladiska.

Dodávkou až k vašim dverám

V centrálnom prekladisku vo Zvolene začína ďalšia „veľká jazda“ čiže triedenie zásielok z celej republiky. Zásielky sa triedia podľa smerov, kam mieria. Ešte v noci putujú veľkokapacitným vozidlom do doručujúcej pobočky. Tam sú rozdelené na rozvozovej trasy podľa poštových smerovacích čísel a vodiči-kuriéri je potom rozvážajú konečným zákazníkom alebo do výdajného miesta. „V deň doručenia dostane príjemca SMS a e-mail s informáciou o zásielke vrátane časového okna doručenia a kontaktom na vodiča, alebo informáciu o doručení do výdajného miesta. Zásielka je zvyčajne doručená už nasledujúci pracovný deň po jej vyzdvihnutí v e-shope,“ dodáva Bohinská

Vedeli ste, že…

… ak je pre obchodníka najdôležitejší čo najkratší čas dodania, potom môže využiť leteckú prepravu, kedy čas doručenia z Ázie do ČR zaberie dva až sedem dní.

…. je možné zvoliť tiež strednú cestu, teda nákladnú vlakovú dopravu, tzv. železničnú Hodvábnu cestu priamo z Číny do Slovenskej republiky, kedy je doba transportu 14 až 21dní.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok