Dopravná spoločnosť MSC (Mediterranean Shipping Company) spustila na vodu najväčšiu nákladnú loď sveta. Plavidlo MSC Gülsün sa na svoju prvú plavbu vydalo z prístavu Xingang 8. júla, pričom do cieľovej destinácie, Gdansku, dorazila koncom augusta.
MSC tvorí spolu s lodiarskou spoločnosťou Maersk obchodnú alianciu 2M. Táto aliancia patrí k preferovaným lodiarskym skupinám, ktoré spoločnosť DACHSER pravidelne využíva pre lodnú prepravu svojich zásielok. “Samozrejme sledujeme všetky novinky na globálnom trhu a veľmi nás potešilo, keď náš dlhoročný partner prišiel s takou novinkou. Znamená to zvýšenie prepravných kapacít, nové možnosti aj spojenie, čo je pre náš biznis vždy pozitívne,” komentoval Marián Miček, Country manažér ASL (Air & Sea Logistics), spoločnosť DACHSER.
Plavidlo s maximálnym výtlakom 230.000 ton môže niesť náklad s hmotnosťou takmer 200.000 ton uložený až do 23.756 kontajnerov vyskladaných vo dvadsiatich štyroch radoch a v dvanástich poschodiach. To zodpovedá zhruba hmotnosti 1500 dospelých vráskavcov obrovských. Na dĺžku loď meria 400 m, široká je 61, 5 m, na výšku meria 33,2 m a maximálny ponor je vypočítaný na 16 m.
S ohľadom na narastajúce ekologické požiadavky je loď vybavená najmodernejším riadiacim systémom, ktorý vypočítava najoptimálnejšiu trasu s ohľadom na bezpečnosť a cenové požiadavky. Loď je vybavená čističkou výfukových plynov a tiež motormi, ktoré je možné prispôsobiť pre spaľovanie skvapalneného zemného plynu (LNG).
Pri svojej súčasnej prvej plavbe už loď prekonala Indický oceán a teraz smeruje cez Červené more a Suezský prieplav do Stredozemného mora. Ďalej popláva cez Gibraltár pozdĺž európskych pobreží do Baltského mora. Medzi nákladom uloženým v necelých 20.000 kontajneroch je napríklad oceľ, nábytok alebo výrobky chemického priemyslu. Okrem spoločnosti DACHSER môže mať svoje kontajnery na lodi umiestnené aj samotná spoločnosť Mediterranean Shipping Company, ktorá plavidlo prevádzkuje, alebo Maersk, jeden z najväčších poskytovateľov logistických služieb s centrálou v Dánsku.