logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

EDI vstupuje na farmaceutický trh

12. septembra 2019
Spravodajstvo 0
1768
EDI vstupuje na farmaceutický trh

Elektronická výmena dát – EDI – preniká do farmácie. Hoci sú nemocnice, lekárne a dodávatelia liečiv v Českej republike zvyknutí riešiť elektronickú komunikáciu skôr pomocou formátu PDK (PharmData kód), vývoj trhu nahráva tomu, že sa na ňom súbežne presadzuje tiež EDI.

Komunikačný formát PDK vyvinula česká firma PharmData a slúži k elektronickej výmene štruktúrovaných dát medzi nemocnicami či lekárňami a ich dodávateľmi. Veľkoobchody na farmaceutickom trhu dnes však nepredávajú tovar len nemocniciam a lekárňam – ich zákazníkmi sú tiež e-shopy, supermarkety, drogérie alebo predajne zdravej výživy, navyše obchodujú so zahraničnými dodávateľmi. V týchto obchodných prípadoch dávajú prednosť EDI.

„Predtým sme dodávali asi 6000 položiek tovaru, dnes dodávame 17.000 položiek. Našimi klientmi už nie sú len nemocnice a lekárne, ale aj benzínové pumpy, drogérie alebo predajne so zdravou výživou. A tieto firmy PDK nepoužívajú, s nimi musíme komunikovať pomocou EDI,“ vysvetľuje Tomáš Procházka, manažér logistiky Alliance Healthcare, popredného distribútora liekov v Českej republike.

„Okrem klasického predaja navyše pôsobíme na trhu tiež ako logistický provider. To znamená, že veľkí výrobcovia liečiv zo zahraničia si u nás skladujú tovar a my ho podľa ich pokynov expedujeme. Za hranicami je pritom EDI veľa rozšírené, preto sme naň prešli tiež a využili riešenie Orion EDI od firmy Grit,“ uzatvára Tomáš Procházka.

Na EDI prechádzajú aj niektoré lekárne, jednou z prvých je Pilulka.cz, sieť internetových a kamenných lekární. „EDI nám šetrí ohromné ​​množstvo práce pri objednávaní tovaru a spracovávaní dokladov. Do roku 2020 chceme do EDI zapojiť čo najviac našich dodávateľov a zvažujeme, že ho v tejto dobe zavedieme aj ako podmienku pre spoluprácu s nami,“ uvádza Michal Hanáček, prevádzkový riaditeľ Pilulka.cz.

Plošné zapájanie dodávateľov je pritom bežná prax, ktorá sprevádza zavádzanie EDI na každom trhu. „K EDI nás kedysi prinútil kľúčový odberateľ, dnes si bez neho nevieme predstaviť podnikanie. Nikde sa nám netúlajú dokumenty a keď pošlem faktúru, dostanem doručenku, že v poriadku dorazila. Systém Orion EDI od Grit je navyše prehľadný a pre menších dodávateľov aj veľmi lacný, pretože stačí mať EDI vo webovom rozhraní,“ odkazuje všetkým menším dodávateľom, ktorí by sa EDI mohli báť, Michal Valent. Jeho firma Health Factory dodáva dojčenské mlieka a detskú výživu do najväčších českých e-shopov a lekární.

S tým, že sa EDI farmaceutickým firmám oplatí, súhlasí aj David Reichel, produktový manažér Orion EDI. „Vo farmácii dlhodobo funguje vyspelé riešenie elektronickej komunikácie medzi dodávateľmi, veľkoobchodmi a lekárňami či nemocnicami. Avšak platí len v Česku a len pre lieky. EDI tak na trhu zapĺňa pomyselnú medzeru, umožňuje veľkoobchodom pohodlne objednávať a predávať tiež tovary ako sú potravinové doplnky a komunikovať so zahraničnými dodávateľmi,“ uzatvára David Reichel.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok