logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

Bratislavský obchvat je v nedohľadne

19. septembra 2019
Glosy 0
5681
Bratislavský obchvat je v nedohľadne

V roku 2015 vtedajší ministr dopravy Ján Počiatek vyhlasoval, že obchvat Bratislavy bude postavený čo najskôr. Lenže necelých päť rokov od tohto vyhlásenia je jasné, že diaľničný obchvat D4 nebude postavený čo najskôr, ale s výrazným oneskorením.

Otvorene o tom hovorí už aj staviteľ – D4R7 Construction na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Z meškania viní štát, ktorý zlyhal v príprave prepojenia obchvatu s existujúcou diaľnicou D1. Na strane druhej, D4R7 Construction podľa portálu Aktuality.sk načas nepostaví ani most ponad Dunaj.

D4R7 Construction získala zákazku na budovanie bratislavského obchvatu a rýchlostnej cesty R7 k Šamorínu v máji 2016, keď sa v zmluve zaviazala, že dielo postaví cez PPP projekt (cesty postaví a bude prevádzkovať z vlastného a štát ich bude postupne splácať), a to do konca roka 2020. No keď v lokalite, kadiaľ aktuálne stavajú trojkilometrové súmostie, boli v máji 2017 ešte len vypílené stromy, začala sa vynárať otázka, ako chce staviteľ takú veľkú stavbu dokončiť načas.

Už dlhšie je jasné, že termín nedodrží. Kedy bude most hotový, nevedno. „Spoločnosť D4R7 sa nemôže vyjadriť k presnému dátumu,“ napísali zástupcovia spoločnosti pre Aktuality.sk. Na vine je vraj štát, ktorý nedodržal svoje záväzky pri vydávaní stavebných povolení. Voči tomu sa však v máji 2019 ohradil minister dopravy Árpád Érsek, podľa ktorého malo D4R7 Construction už krátko po podpise koncesnej zmluvy k dispozícii viacero úsekov, kde sa mohlo začať stavať okamžite.

Firma D4R7 Construction už dokonca spustila procedúru arbitráže pred medzinárodným rozhodcovským súdom. Kým na začiatku výstavby sa zdal byť vo výhodnejšej pozícii štát, keďže v prípade pochybenia staviteľa mohol odmietnuť dielo preplatiť, aktuálne sa v arbitráži rozhodne, kto do akej miery pochybil a kto komu bude platiť odškodné. Následky sporu bude zrejme znášať nasledujúca vláda. A vodiči budú opäť čakať a tráviť čas v kolónach.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok