logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

Rýchlejšie a lepšie dáta prospievajú celému dodávateľskému reťazcu

19. februára 2020
Doprava 0
1796
Rýchlejšie a lepšie dáta prospievajú celému dodávateľskému reťazcu

Logistický priemysel už pred desiatkami rokov rozpoznal nielen to, že potrebuje poskytovať informácie sprevádzajúce tok tovaru, ale že tieto informácie sú takmer rovnako dôležité ako samotný tovar. Kedy dorazí zásielka? Dochádza v dodávateľskom reťazci k oneskoreniu? Ako vonkajšie vplyvy ovplyvňujú dobu prepravy? Na poskytovanie odpovedí na tieto otázky zákazníkov a na zvýšenie transparentnosti dodávateľského reťazca sa často používa tracking & tracing, event management dodávateľského reťazca a ďalšie IT systémy. Pokiaľ ide o poskytovateľov logistiky, základné systémy riadenia dopravy v spojení so špeciálnymi plánovacími nástrojmi poskytujú dispečerom potrebné informácie. Ale jedna vec platná aj dnes je, že osobné skúsenosti dispečerov, ich vlastné odborné znalosti a spoľahlivé kontakty, hrajú kľúčovú úlohu pri každodennom plánovaní zvozov a doručovaní zberných zásielok.

„Logistika už roky optimalizuje svoje procesy a zvyšuje ich účinnosť v miere, ktorá je porovnateľná s väčšinou ostatných priemyselných odvetví. Ale za súčasného stavu už tento prístup nepostačuje na prekonávanie výziev, ako sú nedostatok vodičov a ložného priestoru, výrazné sezónne špičky, obmedzený prístup do mestských centier a rastúce požiadavky na udržateľnosť,“ hovorí Michael Schilling, COO road logistics spoločnosti DACHSER. Vyzýva dopravcov a poskytovateľov logistiky, aby viac spolupracovali na dosiahnutí bezprecedentnej úrovne predvídateľnosti, efektivity a predovšetkým presnosti v logistike. A vzhľadom na oslabujúcu ekonomiku, ktorá nevyhnutne vytvára rastúci tlak na efektivitu a náklady, nevidí lepší čas na rokovania než práve teraz. „Pre zaistenie spoľahlivého toku tovaru a bezproblémových dodávateľských reťazcov potrebuje Priemysel 4.0 Logistiku 4.0 a naopak. Po vážnom nedostatku zdrojov, ktorý sme zažili v jesennej sezóne v roku 2017, si to teraz všetci oveľa viac uvedomujú a chápu tento problém,“ vysvetľuje Michael Schilling.

Kľúč k presnému plánovaniu a kontrole množstva spočíva na samom začiatku reťazca logistických procesov – v prepravných dátach, ktoré odosielateľ odovzdáva svojmu logistickému partnerovi: v budúcnosti budú musieť byť tieto dáta k dispozícii v plne digitálnej podobe a to ešte skôr. DACHSER ponúka množstvo flexibilných možností pripojenia k príslušným rozhraniam (napr. EDI, API), aby bol tento prenos dát čo najjednoduchší. „Rýchlejšie a lepšie dáta sú v konečnom dôsledku prínosom pre celý dodávateľský reťazec,“ hovorí Michael Schilling. Jedným z cieľov v tomto smere je, aby tieto dáta boli k dispozícii deň pred naložením. To by umožnilo plánovanie kapacít a zvýšilo tak účinnosť vo všetkých nadväzujúcich procesoch v zbernej sieti – od zaistenia prepravných kapacít až po konečné doručenie. V čase rastúcej neistoty a obmedzených zdrojov sú také plánovacie dáta kľúčovým faktorom. Skoršia dostupnosť týchto dát by tiež pripravila cestu pre umelú inteligenciu a prediktívne analytické aplikácie v budúcnosti.

„Ak by sa zaslanie dát deň pred naložením stalo štandardným postupom, umožnilo by to spoločnostiam a poskytovateľom logistiky využiť veľké množstvo nevyužitého potenciálu pre efektivitu a udržateľnosť,“ zdôrazňuje Michael Schilling. V spoločnosti DACHSER sú dáta v Európe zaslané deň pred naložením u približne 20 percent zásielok priemyselného tovaru. V potravinárskom sektore je toto číslo už 67 percent, aj tu však stále existuje značný priestor pre zlepšenie. „Snažíme sa zabezpečiť, aby sa zasielanie dát o zásielke deň vopred stalo v DACHSER v európskej pozemnej preprave bežnou praxou,“ konštatuje Michael Schilling s tým, že aby bol pripravený na rastúce požiadavky trhu, DACHSER investuje do dispozičných systémov a v rámci projektu Idea2net „Short Distance 2.0“ systematicky ladí ich funkčnosť so spracovaním dát včasného plánovania. Spoločnosť prepracovala softvérové nástroje pre plánovanie a v niektorých prípadoch sa využívajú od minulého roka.

Ďalší významný vývoj bude nasledovať v tomto roku. Cieľom je rozšíriť, automatizovať a zjednodušiť plánovanie založené na dátach. Týmto spôsobom cieľová pobočka dostane informácie o tom, kedy sa očakáva doručenie tovaru od doručujúcej pobočky v neskorých popoludňajších hodinách nie až o polnoci, ako tomu bolo predtým. Jednoduchým stlačením tlačidla generuje softvér predbežný plán, ktorý môže dispečer ďalej optimalizovať. Aplikácia, ktorá poskytuje informácie o otváracej dobe, dodacích podmienkach a obmedzeniach doručenia, je tiež spojená s nástrojom plánovania. V tomto roku DACHSER zavedie najmodernejšie mobilné terminály na báze inteligentných telefónov pre vodiča, ktoré tiež urýchlia zber a prenos dát. Potom budú aj vodiči súčasťou informačného a plánovacieho procesu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.