logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Karol Kvak: Logistika mi dáva priestor využiť moje strategické a analytické myslenie Tradičná...
  • Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike Umelá inteligencia už nie...
  • C.S.CARGO Slovakia rozšírila priestory v P3 Košice a predĺžila nájom v P3 ŽilinaP Popredný...
  • Muziker ušetrí elektronickou výmenou dokladov desiatky hodín práce Internetový obchod s...

NÁZOR: Kým budete žiť vy, budeme žiť aj my

8. apríla 2020
Spravodajstvo 0
1610
NÁZOR: Kým budete žiť vy, budeme žiť aj my

Napriek šíriacemu sa koronavírusu sa v piatok 27. marca stretli členovia slovenského Klubu logistických manažérov. Samozrejme, vzhľadom na bezpečnostné opatrenia, platné na celom Slovensku, stretnutie sa uskutočnilo pomocou videokonferenčnej aplikácie. Témou virtuálnej diskusie bola aktuálna situácia okolo pandémie koronavírusu a jej dopad na slovenskú i svetovú ekonomiku, hospodárstvo, logistiku aj spoločnosť. V nasledujúcich dňoch vám prinesieme zaujímavé pohľady jednotlivých účastníkov virtuálneho stretnutia.

Miroslav Luby, Starlift, konateľ

Na margo situácie okolo koronavírus a počtu nakazených si nemyslím, že by sme mali až takú vysokú kolektívnu imunitu. Zrejme robíme niekde systémovú chybu, alebo málo či zle testujeme. Samozrejme, bol by som rád, keby sme boli na tom tak, že máme až takú silnú imunitu. Faktom však zostáva, že svet okolo nás sa mení. Boli vypnuté automobilky, ich subdodávatelia tiež museli zhasnúť, lebo nemali kam čo dodávať. Tieto faktory zasiahli aj našu firmu. Na strane druhej máme zákazníkov, ktorí pôsobia v oblasti medicíny či v iných sektoroch, ktoré momentálne fungujú. Ba dokonca viacerí ani nestíhajú. Z toho vyplýva, že aj my sme museli zmeniť naše činnosti vo firme. Naši obchodníci momentálne nie sú púšťaní do iných firiem, takže sa to muselo zmeniť a musia pracovať z domu. Na strane druhej sa nášmu servisu ešte viac darí ako pred koronavírusom. Takže tak ako sa mení svet okolo nás, aj my musíme prispôsobiť svoje podnikanie novým podmienkam a možnostiam. To je tá šanca ako prežiť. Podľa mňa sa to celé neskončí za mesiac či dva. Mám obavy, aby sme sa nedostali v prípade prílišného uvoľnenia opatrení do situácie, v akej sú Taliani alebo Španieli.

Máme scenáre pri poklese obratu o 20% aj 40%, to všetko je na papiere. Som si istý, že dokážeme celkom pružne reagovať na tieto aktuálne podmienky. Samozrejme, to platí, ak budeme mať zamestnancov k dispozícií. Môže totiž ešte dôjsť horšia doba, aj keď dúfam, že tomu tak nebude. Teraz ľudí všade len preskupujeme, ale horšie by bolo, keby do tých nákladných áut nemal kto sadnúť a nebude zamestnancov, ktorí by servis vyriešil. Keďže nevieme, v akom rozsahu niečo také môže nastať, preto sa na to ani nedá úplne pripraviť. Keď to príde, budeme musieť riešiť veci operatívne. Pevne verím, že vôbec bude s kým to operatívne riešiť.

Aj u nás sme nastavili prísne bezpečnostné a zdravotné opatrenia, a to aj pri servise vozíkov. V tomto smere moja vďaka patrí aj našim zákazníkom, ktorí pristupujú zodpovedne k našim zamestnancom, a to počas servisu, kedy nedochádza k stretávaniu sa našich a ich pracovníkov. Naše kancelárie tiež fungujú v systéme „home office“. Ochranné pomôcky sa nám podarilo zohnať hneď na začiatku krízy a rozdali sme ich nielen našim zamestnancom, ale aj ich rodinným príslušníkom, pretože som to celé vnímal tak, že ak im ochorie niekto z rodiny, tak aj môj zamestnanec bude musieť zostať doma.

Mali sme požiadavky o odklady splátok zo strany klientov, ktorí pôsobia v oblasti automotive. Sú aj oblasti, kde sa klientom darí. Situáciu aj preto zvládame tým, že z jedného chlievika presúvame peniaze do druhého. Platí však, že sa snažíme pomôcť našim zákazníkom, ktorí sa dostali do veľkých ťažkostí. Zatiaľ to nie je veľmi obmedzujúce, lebo našťastie servis aj prenájmy idú u nás vo veľkom. Môžem to povedať jednoducho takto: Kým budete žiť vy, budeme žiť aj my. Keď nás budete potrebovať, budeme tu. Akonáhle to však celé začne padať, postupne všetky firmy, pôjdeme s nimi dole pravdepodobne aj my, lebo nebude čo komu požičiavať a čo komu opravovať. Jednoducho vždy treba hľadať spoločnú reč a snažiť sa pochopiť aj druhú stranu – aké sú ich problémy a starosti. Buď sa prispôsobíme všetci a prežijeme, alebo budeme tvrdí a krátkozrakí či budeme mať egoistické prístupy a začne všetko rad za radom padať. Vo všeobecnosti však stále platí, že stačí sedliacky rozum aby sme prežili.

Bolo by dobré, keby štát prerozdeľoval jednotlivé segmenty a vybral tie, ktoré potrebuje na svoju činnosť a existenciu a hlavne tie by podporil. Doplnkové segmenty zatiaľ by som nechal tak, lebo napríklad ak nebude kto by objednal zájazd, tak je teraz nelogické zachraňovať cestovné kancelárie. Ľudia zrejme pochopia už čoskoro, že dovolenku si budú musieť spraviť doma na Slovensku. Aj vzhľadom na situáciu vo svete. Podporiť treba najmä segmenty, ktoré sú najdôležitejšie pre fungovanie štátu aj zabezpečovanie základných potrieb ľudí.

Nastala však aj iná zvláštna situácia. Chýbajú napríklad dojičky a nemá kto nadojiť kravy. Odznela myšlienka, že prečo by tam nemohli nastúpiť čašníčky, čašníci či barmani? Na to povedal niekto z gastronómie, že si nevie predstaviť, keby niekto z nich takúto robotu robil. Nuž, zásadnou otázkou je, či štandardy, ktoré sme mali doteraz a na ktoré sme boli zvyknutí, padnú alebo nepadnú? Ak toto celé skončí za mesiac či dva mesiace, tak každý si môže udržať svoj štandard, ale ak to bude trvať 4 až 6 mesiacov, a nehovoriac o tom, že by došla druhá vlna pandémie, o čom sa tiež hovorí, tak jednoducho budeme musieť zľaviť zo svojich štandardov a nebudeme robiť to, čo máme vysnené, ani to, čo sme vyštudovali, ale jednoducho sa budeme musieť zapojiť do systému tak, že budeme robiť to, čo bude nutné robiť. A fungovať v náhradných režimoch.

Text: Tomáš Szmrecsányi

foto: archív Miroslav Luby

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 96: Hlavná téma: Zelená logistika; Doprava: Celovozové zásielky; Development: Hľadanie zamestnancov; Interview: Ján Franek o logistike Správcu zálohového systému; Prípadová štúdia: Rozšírenie mraziarenského skladu; IT: Nástup 2D kódov; Sklad a manipulácia: Zvyšovanie efektivity v intralogistike; E-commerce: Reverzná logistika; Žena v logistike: Erika Kraková; Agenda: Kongres SLOVLOG v znamení AI

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required