logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Vzhľadom na rastúce očakávania spoločnosti a regulačné požiadavky stále viac firiem deklaruje...
  • Zálohovanie na Slovensku píše mimoriadne úspešný príbeh, podľa prieskumu agentúry 2muse ho...
  • Aktuálne číslo časopisu Systémy Logistiky 103 vyšlo v tlačenom náklade 5000 výtlačkov a bolo...
  • Spoločnosť Packeta sa tento rok po prvýkrát stala logistickým partnerom podujatia Naše Mesto,...

Rýchlejší vývoj maloobchodu môže podporiť dopyt po dobre umiestnených logistických priestoroch

23. júna 2020
Spravodajstvo 0
1222

Na základe vývoja indexu priemyselnej aktivity IBITM poukazuje na skutočnosť, že možné spomalenie dopytu po logistických nehnuteľnostiach môže byť len krátkodobého charakteru, keďže tento typ aktív má predpoklad využiť výhod spojených so zrýchleným prechodom k e-commerce. Pandémia urýchlila zmeny v maloobchode, čo významne ovplyvnilo segment logistických nehnuteľností. Najnovšia výskumná správa zameraná na trhové prostredie v Spojených štátoch sa zaoberá intenzitou využívania e-commerce a kamenného predaja, skúma štruktúru dodávateľských reťazcov dotknutých retailových odvetví a prináša informácie o zákazníckej aktivite a miere využitia priestorov za polovicu štvrťroka.

Dirk Sosef, viceprezident Prologis pre výskum a stratégie v Európe, k tomu dodáva: „Aj keď sa naša posledná štúdia zaoberá trhmi v Spojených štátoch, možno s opätovným otváraním spoločností v Európe pozorovať podobné dopytové trendy ako v USA. Je nevyhnutné, aby dodávateľské reťazce orientované na e-fulfilment držali krok s pokračujúcim dvojciferným rastom online predajov, ku ktorému v Európe dochádza. Tento rast sme registrovali už pred príchodom COVID-19 a pandémia ho naprieč kontinentom ešte, dokonca o niekoľko rokov, urýchlila. V USA sme boli svedkami bankrotu niektorých retailerov, avšak rozmanité zdroje dopytu v regióne napovedajú celkovej odolnosti nášho segmentu.“

Poznatky z týchto troch oblastí prinášajú výhodu segmentu logistických nehnuteľností vo fáze zotavovania z pandémie. Pandémia urýchlila vývoj maloobchodu: Miera penetrácie e-commerce v prvých štyroch mesiacoch roku 2020 rástla najrýchlejšie za poslednú dekádu. V dôsledku rozmachu „stay-at-home“ ekonomiky sa v USA v apríli 2020 zvýšila na viac než 25% z pôvodných 15% na konci roku 2019, čím sa urýchlilo tempo adopcie o niekoľko rokov. Prologis Research odhaduje mieru penetrácie e-commerce za celý rok 2020 na takmer 20% namiesto 16,9% očakávaným pred pandémiou.

Pri pohľade na obdobie po pandémii sa dá očakávať tlak na vznik odolných dodávateľských reťazcov, ktoré zvýšia mieru využitia ako e-commerce, tak kamenného predaja, pričom stále väčší záujem o priestory pre potreby e-commerce nás utvrdzuje v tom, že môžeme očakávať ďalšie zmeny generujúce dopyt. Podľa údajov z roku 2019 vyžaduje e-commerce oproti kamennému predaju viac než trojnásobok logistických priestorov. Trvalo vysoký pomer vypovedá o potrebe väčšej plochy priestorov pre e-fulfilment v rámci rozšírenia e-commerce, aby mohol pokračovať aktuálny vývoj spojený so „stay-at-home“ fázou.

Maloobchodníci, ktorí vyhlásili bankrot, si pripisujú veľmi malú časť dopytu po logistických nehnuteľnostiach a ich distribučné centrá sa nachádzajú ďalej od populačných centier. Miera obsadenosti logistických nehnuteľností týmito maloobchodníkmi predstavuje na americkom trhu iba 20 bázických bodov. Maloobchod tvorí približne 40% dopytu po logistických nehnuteľnostiach. V tejto kategórii predstavuje predaj na báze kamenných obchodov asi 60-70% dopytu a 30-40% pochádza zo strany e-commerce zákazníkov. Okrem nárastu dopytu v segmente maloobchodu generuje prechod k e-commerce potenciál pre novú aktivitu v B2B segmentoch spojených s logistickým dopytom vrátane prepravy či dodávky papiera a obalov.

Celková aktivita rastie. Index aktivity Prologis IBI™ sa od apríla zvýšil o 16 bodov. V USA, podobne ako iné prestížne indikátory dopytu, vykázal IBI v prieskume z 21. – 26. mája hodnotu 45, pričom v apríli bol na rekordne nízkej úrovni 29. To stále predstavuje čistý pokles aktivity v skladoch a zodpovedá charakteristikám menšej recesie (hodnoty vyššie než 50 znamenajú rast). Toto výrazné zlepšenie však zvyšuje pravdepodobnosť, že akékoľvek spomalenie dopytu po logistických nehnuteľnostiach bude krátkodobé. V reakcii na celkový dopyt po skladových priestoroch bolo v apríli a máji tohto roku v rámci portfólia Prologis pripravených o 5,4% návrhov nových nájomných spoluprác viac než pred rokom v rovnakom období.

Medzi hlavnými zákazníckymi odvetviami vykázali najvyššiu aktivitu tí, ktorí pôsobia v doprave, zatiaľ čo v službách bola miera aktivity v máji najnižšia. Zinkasované nájomné bolo v máji na úrovni viac než 95% obvyklého objemu, práve vďaka zachovaniu určitej kapacity prevádzky, vysokej miery využitia priestorov a oživenia činnosti zákazníkov. To znamená pre logistické nehnuteľností lepší výsledok než pre iné typy nehnuteľností. Časové okno, počas ktorého majú zákazníci na logistickom trhu možnosť reagovať v zjednodušených podmienkach, môže byť krátke.

Oživujúci sa index zákazníckej aktivity poukazuje na možnosť rýchleho obnovenia rastu podnikania užívateľov logistických priestorov. Súčasne zostane, pravdepodobne aj po opätovnom otvorení všetkých prevádzok, zásadná pre generovanie zisku práve e-commerce. Zatiaľ čo na maloobchodnom trhu môže pokračovať tzv. „kreatívna deštrukcia“, zákazníkom z retailového segmentu sídliacim mimo najžiadanejších lokalít nemusí priniesť postupné zvyšovanie obratu dostatočné zisky. Namiesto toho väčšina maloobchodného odvetvia môže naštartovať svoj prechod k priestorovo náročnejšej e-fulfilmentovej prevádzke.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok