logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Spoločnosť Packeta Slovakia rozvíja spoluprácu so slovenskými maloobchodníkmi. Najnovšie stavia...
  • Takmer 700 registrovaných účastníkov, 75 partnerov a napĺňajúca sa kapacita. Kongres EASTLOG...
  • S rastúcimi nákladmi na zabezpečenie a prevádzku cestnej nákladnej flotily rastie potreba...
  • Nevyspytateľné počasie a geopolitická situácia sťažujú predikciu prepravných časov. Ani...

Aktuálne z Klubu logistických manažérov: Prípadnú druhú vlnu pandémie zvládneme lepšie

21. júla 2020
Spravodajstvo 0
1971
Aktuálne z Klubu logistických manažérov: Prípadnú druhú vlnu pandémie zvládneme lepšie

Nedávne stretnutie slovenského Klubu logistických manažérov sa zaoberalo aktuálnou situáciou firiem a ich cestou z koronakrízy, a tiež s tým, ako sú jednotlivé spoločnosti pripravené na prípadnú druhú vlnu pandémie. Manažéri potvrdili, že prvá vlna bola veľkou neznámou, na ktorú bolo potrebné veľmi rýchlo reagovať.

Stretnutia Klubu logistických manažérov sa zúčastnili Alexander Alstock (STOW SR), Peter Ballay (MECOM GROUP), Alexander Czakó (Tauris), Ján Franek (Heineken Slovensko), Pavol Jančovič (TOPNAD), Anton Jasenovec (FM SLOVENSKÁ), Branislav Jendek (108 Agency), Martin Urban (Jungheinrich) a Peter Vörös (HOPI SK). „Na začiatku nikto nevedel, čo robiť, aké budú opatrenia, čo nás čaká, nakoľko je situácia vážna. Teraz sme, myslím, lepšie pripravení, ľudia majú aj ochranné pomôcky. Myslím si, že prípadná ďalšia vlna by už nemusela byť tak dramatická,“ hovorí Alexander Alstock, commercial director a konateľ spoločnosti STOW SR.

Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku

Anton Jasenovec, business development manager spoločnosti FM SLOVENSKÁ, doplnil: „Hovorí sa, že ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Prvú vlnu by som definoval ako cvičisko. Všetci sme si prešli ťažkým obdobím. Museli sme reagovať na zmeny, vysporiadať sa so zatvorenými hranicami a nariadeniami štátu. Firmy sa v rámci svojich štruktúr museli prispôsobovať. Myslím si, že keby prišla nejaká druhá vlna, budú firmy lepšie pripravené. Prípadnú druhú vlnu, myslím si, zvládneme všetci lepšie, samozrejme, ak sa nevyskytne zase niečo nové, na čo by sme neboli pripravení.“

Peter Vörös, konateľ spoločnosti HOPI SK, je tiež presvedčený, že firmy prípadnú druhú vlnu zvládnu lepšie. „Myslím si, že slovenská ekonomika ešte nemá presne spočítané, koľko nás kríza stála, pretože stále sme ešte na ceste z nej. Ďalšou otázkou je, ako sa budú z hľadiska nakupovania správať ľudia. My sme závislí na spotrebe v FMCG. Môže sa stať, že na tom z hľadiska peňazí nebude dobre štát ani ľudia,“ dopĺňa Peter Vörös.

A ako byť pripravený na prípadnú druhú vlnu pandémie v doprave? Pavol Jančovič, predseda predstavenstva spoločnosti TOPNAD, hovorí, že pripravený môže byť len ten, kto má nejaký vankúš. „Neverím, že by tí, ktorí boli postihnutí, mohli zvládnuť situáciu bez nejakého vankúša. Cestná doprava ho, samozrejme, nemala. Obávam sa, že to bude zlé z hľadiska cash flow v doprave. Mali by sme byť na to pripravení. Či už kríza skončí po prvej, druhej, alebo tretej vlne, väčšina spoločností, myslím si, vyjde veľmi oslabená, pričom značná časť z nich aj zanikne. Smeruje sa to k výraznému oslabeniu cestnej dopravy na slovenskom trhu,“ povedal Pavol Jančovič.

Zákazníci hľadajú aj optimalizáciu v rámci logistiky

Branislav Jendek, managing director spoločnosti 108 Agency, podotýka: „Ak príde druhá vlna, sme na ňu pripravení. Myslím si, že aj keby prišla, tak reakcia celého sveta bude už iná. Som presvedčený, že bude oveľa viac reflektovať aj ekonomické potreby spoločnosti.“ Peter Ballay, supply chain director firmy MECOM GROUP, tvrdí, že na eventuálnu druhú vlnu budú firmy lepšie pripravené než na prvú. Týka sa to napríklad hygienických opatrení. „Kríza mala vplyv aj na vzťahy so zákazníkmi. Zákazníci sami hľadali cesty, ako k sebe tovar dostať, súčasne hľadajú aj optimalizáciu v rámci logistiky. Nemyslím si, že by nás prípadná druhá vlna nejako dramaticky obmedzila. Jediné, čo nás môže obmedziť, je nedostatok ľudí. Keby sme nemali dostatok ľudí, nebudeme môcť vyrábať,“ konštatuje Peter Ballay. Zároveň dodal, že ďalší vývoj ekonomiky bude záležať aj na kúpyschopnosti obyvateľov.

Čaká nás náročné obdobie

Peter Vörös ďalej uviedol: „Čaká nás náročné obdobie. Možno sme už na konci prvej vlny pandémie, čo sa týka zdravotníctva, ale ekonomická pandémia nám dá ešte trochu práce.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok