logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Viac ako 46% Slovákov nakupujúcich na internete očakáva bezplatné doručenie tovaru

18. septembra 2020
Spravodajstvo 0
976
Viac ako 46% Slovákov nakupujúcich na internete očakáva bezplatné doručenie tovaru

Viac ako 46% Slovákov nakupujúcich na internete očakáva bezplatné doručenie tovaru

Vyplýva to z aktuálneho prieskumu Nielsen Admosphere pre logisticko-prepravnú spoločnosť Zásielkovňa, ktorý sa uskutočnil na vzorke 506 respondentov v týždni od 24. – 31. 7. 2020.  Celkom 96,5% respondentov oceňuje doručenie zdarma – z toho 32,5% takúto službu očakáva pri väčšine zásielok a 14,2% pri všetkých objednávkach, nezávisle na ich hodnote.

Zvyšných 49,8% zákazníkov uviedlo, že doručenie zdarma síce neočakáva automaticky, ale oceňuje ho. Tento trend sa ukazuje ako rastúci v globálnom meradle. Aktuálny prieskum v Francúzsku udáva, že 1 z 3 nakupujúcich očakáva bezplatné doručenie bez ohľadu na výšku objednávky.

Americká National Retail Federation sleduje zákaznícke správanie a výsledky porovnáva medziročne. V roku 2019 zistili, že až 75% zákazníkov e-commerce očakáva tzv. „free delivery“, alebo doručenie zdarma, a to aj pri objednávkach nižších ako 50 dolárov. V porovnaní s predchádzajúcim rokom 2018 išlo o nárast 7%.

Aktuálny slovenský prieskum potvrdzuje trend a je informáciou o preferenciách zákazníckeho správania. „V súčasnosti, s výrazným nárastom online nákupov v kontexte pandémie koronavírusu, je to pre majiteľov e-shopov o to dôležitejšia správa, ktorá môže pomôcť zvýšiť spokojnosť zákazníkov a udržať si ich vernosť, alebo zaujať nových potenciálnych nakupujúcich,“ hodnotí výsledky prieskumu Alexander Jančo, CEO Zásielkovne.

Prieskum ponúka hlbší pohľad do očakávaní zákazníkov z pohľadu veku, vzdelania a miesta bydliska. Bezplatné doručenie najmenej očakáva najmladšia dopytovaná cieľová skupina mladých ľudí medzi 15 – 24 rokov (vždy ho očakáva len 9,6% a väčšinou 25,8%). Naopak, pri každej objednávke očakáva možnosť doručenia zadarmo najmä cieľová skupina 25 – 34 rokov (18,7%) a pri väčšine objednávok cieľová skupina 35 – 44 rokov (46%).

Z hľadiska vzdelania sú najvyššie očakávania v skupine zákazníkov s ukončeným vysokoškolským štúdiom (vždy / väčšinou očakáva free delivery až 48,7%). V rámci tejto kategórie však boli len malé rozdiely a hodnoty odpovedí boli vyrovnané. Podobne vyšli aj odpovede z pohľadu veľkosti bydliska. 53,3% obyvateľov veľkých miest očakáva štandard v podobe bezplatného doručenia pri väčšine objednávok. Oproti tomu rovnaké benefity očakáva 42% obyvateľov menších obcí.

Štúdia Journal of Business Logistics z roku 2019 uvádza parameter „cena doručenia“ na prvom mieste v rebríčku kritérií, podľa ktorých sa odvíja miera spokojnosti zákazníkov e-shopov. Ďalej zákazníci očakávajú flexibilitu doručovania a tradičné doručovanie kuriérom na adresu je stále častejšie nahrádzané doručením na výdajné miesta.

V rámci siete Zásielkovňa je aktuálne na Slovensku viac ako 940 a v Českej republike viac ako 3 400 výdajných miest, kde si môžu zákazníci e-shopov svoje zásielky pohodlne vyzdvihnúť napríklad cestou z práce, alebo z nákupu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok