logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistické parky nie sú len pre trhových gigantov. Svoj priestor na rast v nich nájdu aj...
  • Grant je vo výške 5,68 milióna eur na modernizáciu 23 elektrických nákladných lokomotív....
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...

Nová vysokorýchlostná železnica medzi Slovenskom a Maďarskom

20. septembra 2020
Doprava 0
1456
Nová vysokorýchlostná železnica medzi Slovenskom a Maďarskom

Nová vysokorýchlostná železnica medzi Slovenskom a Maďarskom

Medzi Slovenskom a Maďarskom vznikne nová vysokorýchlostná železničná trať, ktorá o polovicu skráti cestovanie z Budapešti cez Bratislavu do Varšavy. Dnes cesta medzi metropolami trvá 11 až 12 hodín. Vysokorýchlostná železnica to skráti na 5 a pol až 6 hodín.

Slovensko vidí v projekte vysokorýchlostnej železničnej trate veľký potenciál, ktorý prepojí hlavné mestá V4 a Viedeň. Spojenie hlavných metropol bude znamenať jednoduchšie a rýchlejšie prepojenie jej obyvateľov, rozvoj cestovného ruchu a užšiu spoluprácu regiónov.

„Vďaka výraznej časovej úspore by sa mohla stať výhodnou konkurenciou aj k leteckému spojeniu. Opodstatnenie vysokorýchlostných vlakov sa dostáva do popredia aj vďaka tomu, že dokáže ekologicky a rýchlo prepraviť veľké množstvo ľudí,“ hovorí minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Podľa slovenského rezortu dopravy a výstavby ide o ambiciózny a finančne náročný projekt, ktorý si vyžaduje pomerne dlhý čas. Za dôležité považuje sústrediť pozornosť na technické parametre, ktoré budú predpokladom vypracovania štúdia uskutočniteľnosti.

„Je naším spoločným cieľom, aby železnice naďalej získavali na atraktivite a tiež, aby sme dokázali udržať krok s moderným dopravným vývojom v Európe,“ dodal Andrej Doležal.

Na vybudovaní vysokorýchlostnej železnice sa dohodli rezorty dopravy štátov V4 (Česko, Slovensko, Maďarsko, Poľsko). Maďarská vláda investuje do projektu 1,5 miliardy forintov, čo je v prepočte približne 4,7 milióna eur.

„Vysokorýchlostná železnica na maďarskom úseku povedie z Budapešti cez Mór až po Győr. Teraz rokujeme so slovenskou stranou, aby železnica pokračovala na slovenskej strane hraníc cez Dunajskú Stredu alebo Rajku,“ upresnil maďarský minister zahraničných vecí László Szijjártó, ktorý si myslí, že investíciou do projektu sa otvorí nová dimenzia pre ekonomický rozvoj strednej Európy.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok